Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop sourcekode - hvilke webshops er mest brugt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at udvikle nogen add-ons til webshop løsninger - og jeg ved at rigtig mange af de webshops der findes er baseret på noget open source.

1. Hvilke er mest brugt?
  2. Hvilket sprog er de i for det meste? PHP/.NET/CGI/what?

Desuden vil jeg værdsætte meget hvis nogen kan fortælle mig hvilke danske webshops der bruger hvilken sourcekode type.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:03
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 14:09

PHP er det mest brugte sprog. OScommerce har længe været det mest brugte open source-cms, men jeg tror lidt at det er på vej ned af bakke. Men Magento ville være et godt bud fremover.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:11

Rasmus Lindgren:

Dem der topper listen er alle baseret på php:

http://www.amino.dk/forums/t/77437.aspx

Vi arbejder kun med Magento og kan varmt anbefale dette. Om end det er lidt sværere at udvikle til end de andre php opensource webshops (or so I've heard).

Mange tak for svaret Rasmus

Tror du der er flest der bruger Magento?
Ville i være interesseret i at integrere et modul til fakturaudskrift i jeres webshop løsning? Vi har allerede en push api hvor der bare skal pushes oioxml over med en post (det bruger man cURL i PHP til).

Fordelen for kunder kan jo være at de kan sende gratis e-mail fakturaer og dernæst også konvertere disse direkte til post.

Vi har ingen årlig pris for at bruge systemet, bare gratis e-mail fakturaer (via PDF) med track and trace - og print papir fakturering. API kan sættes op til automatisk at lave print, eller automatisk e-mail der konverteres til print efter XX dage hvis den ikke har været åbnet og læst. IMO har det stor potientiale. (Mere info her)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:38

Tom Frank Christensen:
Tror du der er flest der bruger Magento?

Hvis vi ser på opensource løsninger i DK tror jeg afgjort de fleste vælger Magento. Men ser vi bredere ud på closed source løsnigner, er der også stadig mange i DK der vælger de klassiske valg så som DanDomain og Scannet.

Tom Frank Christensen:

Ville i være interesseret i at integrere et modul til fakturaudskrift i jeres webshop løsning? Vi har allerede en push api hvor der bare skal pushes oioxml over med en post (det bruger man cURL i PHP til).

Fordelen for kunder kan jo være at de kan sende gratis e-mail fakturaer og dernæst også konvertere disse direkte til post.

Pt sælger vi udelukkende en design service oven på Magentos standard funktionalitet. Vi har dog lavet en e-conomic integration der gør at man kan sende faktura'er direkte over til dette system.

Magento kan i forvejen sende faktura ud via email, så hvad er det konkret du ville tilbyde Magentp webshops (eller andre)?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:00

Rasmus Lindgren:

Pt sælger vi udelukkende en design service oven på Magentos standard funktionalitet. Vi har dog lavet en e-conomic integration der gør at man kan sende faktura'er direkte over til dette system.

Magento kan i forvejen sende faktura ud via email, så hvad er det konkret du ville tilbyde Magentp webshops (eller andre)?

Kan Magento allerede nu sende faktura ud via e-mail med track'n'trace på så man er sikker på at kunden har hentet PDF filen?
Kan Magento allerede nu konvertere denne PDF faktura automatisk til print faktura hvis kunden ikke har hentet fakturaen inden X antal dage?
Kan Magento pushe til en URL en OIOXML fil der automatisk sættes ind i faktura kladder, faktura udbakke eller afsendes automatisk til e-mail, print faktura eller EAN faktura?

Spørgsmålet er så om der er behovet for det her?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:07

Tom Frank Christensen:
Kan Magento allerede nu sende faktura ud via e-mail med track'n'trace på så man er sikker på at kunden har hentet PDF filen?
Kan Magento allerede nu konvertere denne PDF faktura automatisk til print faktura hvis kunden ikke har hentet fakturaen inden X antal dage?

Nej

Tom Frank Christensen:

Kan Magento pushe til en URL en OIOXML fil der automatisk sættes ind i faktura kladder, faktura udbakke eller afsendes automatisk til e-mail, print faktura eller EAN faktura?

Hvis man handler med det offentlige er en OIOXML fil sikkert dejlig at have. Der findes allerede et ean modul til Magento (tror det er MagentoHotel der har lavet det)

Tom Frank Christensen:

Og det er så det helt store spørgsmål. Jeg tror umiddelbart at de fleste er ligeglade med om deres kunder rent faktisk åbner/henter en faktura så længe de bare betaler. Så jeg går udfra at jeres service henvender sig bedst til shop ejere der handler meget med det offentlige og hvor der ikke betales med det samme ved checkout (med kort eller lign).

Men jeg er ikke selv shop ejer (laver dem kun), så spørgsmålet skal nok besvares af nogle andre med shops Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 18:10

Tom Frank Christensen:

De fleste der handler, betaler direkte med betalingskort. Og af erfaring er der faktisk mange der ligger fakturaen i selve kassen sammen med produktet - men det kan variere lidt efter arbejdsgang.

Jeg syntes egentlig at jeres service er lidt overflødig, hvis kunden bruger et økonomisystem, som eksempelvis e-conomic - da det indeholder præcis har de features du beskriver.

Det kan dog godt være aktuelt for B2B shops som handler meget med det offentlige og andre virksomheder - men det indskrænker også markedet en del for sådan en integration - fordi der er stadig mange der foretrækker at holde det i sit økonomisystem.

Vh
Henrik 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)