Nå jeg har en IP adresse, hvor mange oplysninger kan jeg så få om den der ejer den ?? nogen siger at man kan se hvor fra den kommer i landet ? andre siger at man kan se hvem der har den adresse, er her nogen der kan sige mig det, vil godt have så mange oplysninger så muligt på den adresse som jeg har.
Tak for dit svar. det er en som tilmelder mig alt muligt på nettet. lige fra lotto sider til job sider, en af de sidste var lotto24.dk men de var så søde at sende den IP adresse som hade tilmeldt mig, så jeg må en tur på Politi stationen på mandag, da jeg er godt træt af at blive tilmeldt sådan noget, de fleste steder jeg er blevet tilmeldt, der vil udbyderes ikke ud med den IP adresse som har tilmeldt mig men lige den ene ville godt, og det håber jeg at politiet vil tage sig af
Jeg tror ikke du skal regne med politiet desværre. Hvis de gør så køre sådan en bandit sikkert igennem en svensk VPN så får du intet ud af det. Men jeg håber du finder ud af hvem han/hun er.
Ved at lave en reversed DNS kan du nogle gange se, hvilken virksomhed der bruger en IP - men langt fra altid. Mange gange kan du alene se hvilken ISP der har udbudt IP-adressen.
Du kan f.eks. lave en sådan reversed DNS her: http://remote.12dt.com/ - og der er tusind andre lignende tools.
Hvis det er en firma IP kan du henvende dig til formaet og fortælle dem at der foregår kriminelle aktiviteter på deres netværk. Måske kan de hjælpe dig.
Hvis IP'en er fra an ISP så er det rigtig nok, at du skal have en dommerkendelse før de udleverer navn og adresse på den bruger de har leaset IP-nummeret til på det pågældende tidspunkt. Desværre er jeg ret sikker på, at politiet ikke vil foranledige en dommerkendelse i en sag som din, da der ikke alvorlig skade er sket. Ja det er irreterende - men som du sikkert ved, har politiet langt færre resourcer til den her slags sager end der faktisk er - så de små bliver i praksis sorteret fra.
Min oplevelse er at den som regel passer inden for nogle kilometer - såfremt man ikke går via en proxy. (Men det er også muligt at den er way off - jeg har bare aldrig oplevet det)
Du får ikke noget ud af at poste IP-adressen her - der er ikke nogle der på "magisk vis" kan give dig flere info om den, end de tools der allerede er linket til ovenfor kan :)