Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af Microsoft produkter

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg ønsker at kunne tilbyde Microsoft Office-pakken og Microsofts styresystemer i min webshop til mine kunder.

Jeg søger derfor en person, der har en kontakt til leverance af de produkter fra Microsoft, som kan fremstå som mine leverandør.

Det kunne nemlig være ideelt for mig at begynde at forhandle disse produkter som et supplement til mine nuværende produkter.

Så hvem har sine kontakter i orden? Smile 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:11

Hej André

Det lyder som om du skal have fat i en af distributørerne, der er ikke meget idé i at købe fra en af  os forhandlere.

Der er flere distributører, her og nu kan jeg lige komme i tanke om:
Actebis, Tech Data, PC-Ware, Crayon-Danmark

Håber det hjælper, ellers skriver du bare igen
/Brian 

Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 20:15

Brian Reinhold Jensen:

Hej André

Det lyder som om du skal have fat i en af distributørerne, der er ikke meget idé i at købe fra en af  os forhandlere.

Der er flere distributører, her og nu kan jeg lige komme i tanke om:
Actebis, Tech Data, PC-Ware, Crayon-Danmark

Håber det hjælper, ellers skriver du bare igen
/Brian 

Hej Brian.

Tak for svaret. Jeg kan godt følge dig - du mener, at I dermed også vil få en bid af kagen på denne måde, ikke? Så det kan bedst betale sig at tage kontakt til en distributør frem for jer forhandlere (der måske allerede har en partneraftale med Microsoft)? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:32

Hej igen,

Lige præcis, du vil ikke være særlig konkurrencedygtig hvis du køber ind til samme pris som dine kunder kan gøre det :-)

/Brian

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 08:59

Hej

Nu er det godt nok fire fem år siden jeg selv solgte Office produkterne og der var avancen ikke stor.
Jeg tror man skal have Office-pakken og de fleste andre MS produkter med for at have en god vare sortiment og ikke for at tjene penge.

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 09:54
Brian Reinhold Jensen:

Hej igen,

Lige præcis, du vil ikke være særlig konkurrencedygtig hvis du køber ind til samme pris som dine kunder kan gøre det :-)

/Brian

Okay - så forstod jeg den korrekt. Jeg må finde en distributør i stedet så. Men hvordan ser prisen så ud hos ham i forhold til hvis jeg købte af en forhandler? Her formoder jeg, at de sælger med en del støtte avance?
Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 09:58
Finn Bennetsen:

Hej

Nu er det godt nok fire fem år siden jeg selv solgte Office produkterne og der var avancen ikke stor.
Jeg tror man skal have Office-pakken og de fleste andre MS produkter med for at have en god vare sortiment og ikke for at tjene penge.

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Hej. Well, det er også et supplement til mine andre produkter - men jeg har alligevel en forventning om at jeg kan tjene penge på det jeg sælger. Hvor stor/lille er avancen da? Det kunne da være rart at vide inden man køber en større mængde hjem at de produkter, når det som udgangspunkt slet ikke er de produkter man satser på. Og hvad med salget efterhånden? Er det beskeden? Vil folk stadig købe disse produkter separat frem for som en pakke når de køber deres nye computer?
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:13

Jeg skal give 481 kr. (601 kr.) hos min distributør og hertil skal ligges fragt
Måske andre distributører er billigere. Det skal jeg ikke kunne sige.

Bilka solgte den same pakke i januar til 499 kr. og dermed billigere end indkøbsprisen.

Jeg solgte selv en del USB-penne, men Wubti, Happii og andre firmaer kom på markedet med masiv markedsføring og en forventet underskud de første fem år.

Du kan ikke leve af at sælge disse produkter alene.
Du skal hente avancen på andre produkter

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

André Kristensen:

Okay - så forstod jeg den korrekt. Jeg må finde en distributør i stedet så. Men hvordan ser prisen så ud hos ham i forhold til hvis jeg købte af en forhandler? Her formoder jeg, at de sælger med en del støtte avance?

Hvordan dine priser er hos levererandøren afhænger af mange ting, herunder dine evner til at forhandle priser ;-)
Men typisk vil mange distributører gerne se en omsætning og en evne hos forhandleren til at aftage produkter, inden de afviger fra deres listepriser.

MS licenser er et meget bredt område, men jeg formoder at du vil sælge box-løsninger primært til hjemmemarkedet? (Hint: Et link til din shop ville hjælpe på mange områder).

Jeg beskæftiger mig mest med Volume-licenser og SPLA (hosting) så jeg har ikke daglige erfaringer med de andre produkter, men der er flere muligheder - hvis du sælger licensen sammen med en PC så kan du vælge OEM-licenser hvor du ofte kan få lidt bedre priser ved at købe ind i "bunker". Hvis du sælger eks. HP maskiner, så er flere af dem idag leveret med en trial af office-pakken, så du kan sælge en "special" HP OEM office-licens med til kunden.

Som sagt er der mange muligheder og veje indenfor MS licenserne, muligheden for at tjene penge på det ligger i at kende deres forskellige licenseringer og bruge den rigtige licens i hvert tilfælde. Salg af MS-licenser kræver at du sætter dig ind i produkterne (ikke hvordan du laver tabeller i Word, men produktet MS-licenser) og så vælger hvordan du vil sælge det i din butik.

Som med de fleste andre varer kræver det indsigt og arbejde at tjene penge på produktet, men det er en misforståelse at man ikke kan tjene penge på licenser.

/Brian

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:38
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)