Okay - så forstod jeg den korrekt. Jeg må finde en distributør i stedet så. Men hvordan ser prisen så ud hos ham i forhold til hvis jeg købte af en forhandler? Her formoder jeg, at de sælger med en del støtte avance?
Hvordan dine priser er hos levererandøren afhænger af mange ting, herunder dine evner til at forhandle priser ;-)
Men typisk vil mange distributører gerne se en omsætning og en evne hos forhandleren til at aftage produkter, inden de afviger fra deres listepriser.
MS licenser er et meget bredt område, men jeg formoder at du vil sælge box-løsninger primært til hjemmemarkedet? (Hint: Et link til din shop ville hjælpe på mange områder).
Jeg beskæftiger mig mest med Volume-licenser og SPLA (hosting) så jeg har ikke daglige erfaringer med de andre produkter, men der er flere muligheder - hvis du sælger licensen sammen med en PC så kan du vælge OEM-licenser hvor du ofte kan få lidt bedre priser ved at købe ind i "bunker". Hvis du sælger eks. HP maskiner, så er flere af dem idag leveret med en trial af office-pakken, så du kan sælge en "special" HP OEM office-licens med til kunden.
Som sagt er der mange muligheder og veje indenfor MS licenserne, muligheden for at tjene penge på det ligger i at kende deres forskellige licenseringer og bruge den rigtige licens i hvert tilfælde. Salg af MS-licenser kræver at du sætter dig ind i produkterne (ikke hvordan du laver tabeller i Word, men produktet MS-licenser) og så vælger hvordan du vil sælge det i din butik.
Som med de fleste andre varer kræver det indsigt og arbejde at tjene penge på produktet, men det er en misforståelse at man ikke kan tjene penge på licenser.
/Brian