Hej Jeg netop startet, og første juridiske prøve står for døren. Et firma flyttede nogel ting for os, prisen er aftalt med Hansens firma. jeg indbetaler depositum som aftalt, og opgaven udføres, men med meget stor utilfredshed fra min side, da mange ting har lidt stior skade på grund af sløsethed. Jeg gjorde straks indsigelser, og nægtede at indbebale rest beløbet før skaderne var gjort op. Efter lang tid endte tvisten endte med, at jeg skulle af med et mindre beløb end først aftalt. Hansen sender mig en faktura med sit firma navn på, cvr.nr. og bank konto nr. Firmanavnet er ganske rigtigt Hansens firma, men cvr.nr. er ændret og bankonto nummer er også ændret i forhold til den faktura jeg fik tilsendt da jeg indbetalte den 1/2 forudbetaling. Jeg går ind på selskabsstyrelsen og konstatere, at Hansens firma er opløst for over 1 år siden, at det oplyste cvr.nr. på fakturaen, tilhøre et firma som hedder Jensens firma med en adresse som jeg ikke er bekendt med fra første faktura. Jeg har ikke modtaget nogen besked om at Hansens firma er blevent overtaget. Jeg har irnget og gjort opmærksom på "rodet" men jeg har kun modtaget rykkere og trusler. Jeg har ikke tænkt mig at betale fakturaen under disse omstændigheder og jeg er bange for at jeg kan komme til at havne i en fælde. Hvad gør jeg?
|
Jeg ville heller ikke betale, hvis regningen ikke er fra det firma du har lavet en aftale med, du risikere jo bare en evt. dobbeltbetaling senere hen.
Vi må håbe en af juristerne herinde lige vil hjælpe dig her.