Jeg må erkende, at jeg godt kan lide det simple design, men også savner en smule farver.
SEO-mæssigt bør i dog kigge på jeres titletags; jeg ved godt, at børnetøj babytøj etc. er nogle relativt svære ord at rangere på, men derfor kan ligeså godt optimere på dem. 64 anslag/tegn er max. i et titletag (nogle af jeres er for lange og andre for korte). Desuden er de for ensformige uden den nødvendige fokus på de relevante nøgleord.
Metadescriptions er alt for korte, og slet ikke grundige nok.
Vh. Jesper
Hej Jesper.
Tak for din feedback. Hvordan vil du mene vi kan optimere vores titletags? Du har garanteret ret, men kunne du evt. komme med et eksempel på hvordan vi gør dem bedre?
Hvad sker der hvis vores title er over 60 anslag?
Vores description for babytøj siden er på 63 anslag, men alligevel kan alt ses i google?
På denne side http://modebarn.dk/category/artikler-og-guides/ har i et titletag, der hedder "Artikler og Guides | ModeBarn.dk" her ville det være oplagt også bruge jeres keywords, så i f.eks. kalder det "Børnetøj og Babytøj - Artikler og Guides om Børnetøj og Babytøj" eller blot "Artikler og Guides om Børnetøj og Babytøj"
Lasse Kjær:
Hvad sker der hvis vores title er over 60 anslag?
Ikke noget - hvis det er over 64, viser google blot ikke den resterende del af titletagget. Desuden bør man overveje, om det er smartest at skrive titletagget kort eller langt - typisk afhæningigt af de eksisterende første 10 resultaters titletags på google (prøve at skille sig ud, skrive noget der falder mere i øjnene etc.)
Lasse Kjær:
Vores description for babytøj siden er på 63 anslag, men alligevel kan alt ses i google?
På denne side http://modebarn.dk/babytoej/ har i 75 anslag - ikke 63: "Babytøj - Komplet oversigt over de bedste babytøjsforhandlere | ModeBarn.dk"; den sidste del af jeres titeltag vises derfor ikke (| ModeBarn.dk).
Jeg ville i denne hellere skrive: "Babytøj - Komplet oversigt over de bedste forhandlere af Babytøj" eller endnu bedre: "Babytøj - Komplet Oversigt over de Bedste Forhandlere af Babytøj". En af grundende til, at jeg mener disse versioner ville virke bedre, er, at google fremhæver ordet "babytøj" når det står alene, men ikke når det står i forbindelse med noget andet som f.eks. i "babytøjsforhandlere" - derved øges blikfang og synlighed.
På denne side http://modebarn.dk/category/artikler-og-guides/ har i et titletag, der hedder "Artikler og Guides | ModeBarn.dk" her ville det være oplagt også bruge jeres keywords, så i f.eks. kalder det "Børnetøj og Babytøj - Artikler og Guides om Børnetøj og Babytøj" eller blot "Artikler og Guides om Børnetøj og Babytøj"
Okay. Det er som sådan ikke den side vil gerne vil have til at ranke, men hvis det gider Google et bedre helhedsindtryk af vores side, og en bedre ide om at det handler om børnetøj, så skal det da helt klart optimeres.
JesperG:
Lasse Kjær:
På denne side http://modebarn.dk/babytoej/ har i 75 anslag - ikke 63: "Babytøj - Komplet oversigt over de bedste babytøjsforhandlere | ModeBarn.dk"; den sidste del af jeres titeltag vises derfor ikke (| ModeBarn.dk).
Jeg ville i denne hellere skrive: "Babytøj - Komplet oversigt over de bedste forhandlere af Babytøj" eller endnu bedre: "Babytøj - Komplet Oversigt over de Bedste Forhandlere af Babytøj". En af grundende til, at jeg mener disse versioner ville virke bedre, er, at google fremhæver ordet "babytøj" når det står alene, men ikke når det står i forbindelse med noget andet som f.eks. i "babytøjsforhandlere" - derved øges blikfang og synlighed.
Jeg burde være potentiel kundegruppe med 3 små børn, men der er noget der ikke rigtig får mig op på dupperne på jeres side.
Jeg synes det er fint med de små lidt personlige beskrivelser, men I skal have mange mange flere butikker med. Der er simpelthen alt for få, og så kan jeg lige så godt surfe rundt selv.
Derudover ville jeg lave nogle events som "Ugens spot" med en enkel vare til meget god pris fra en bestemt butik. Jeg ville highlighte hvor der lige nu er udsalg, hvem der lige har modtaget nye kollektioner eller lign. Så var der noget at gå ind på jeres side efter.
Mvh
Caroline
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk
Jeg burde være potentiel kundegruppe med 3 små børn, men der er noget der ikke rigtig får mig op på dupperne på jeres side.
Jeg synes det er fint med de små lidt personlige beskrivelser, men I skal have mange mange flere butikker med. Der er simpelthen alt for få, og så kan jeg lige så godt surfe rundt selv.
Derudover ville jeg lave nogle events som "Ugens spot" med en enkel vare til meget god pris fra en bestemt butik. Jeg ville highlighte hvor der lige nu er udsalg, hvem der lige har modtaget nye kollektioner eller lign. Så var der noget at gå ind på jeres side efter.
Mvh
Caroline
Hej Caroline!
Rigtig fedt med input fra en potentiel kunde/bruger.
Vi vil få researchet endnu mere, og fundet en masse webshops som lever op til vores krav. Har du nogle råd til hvordan vi kan gøre vores forhandlerliste mere overskuelig, eller synes du den er overskuelig nok i den nuværende form?
Planen er også at løbende opdatere om udsalg, kampagner osv. på vores forside.
Mange tak for god konstruktiv kritik. Vi sætter stor pris på, at du giver dig tid til at hjælpe os. Hovedpointen med siden er selvfølgelig at vi har de forskellige oversigter over forhandlere, fx børnetøj. Derudover laver vi nogle artikler om nye tilbud og udsalg i forskellige forretninger.
Generelt har vi taget til os, at I vil have flere kraftige farver, så siden ikke er kedelig og grå, men signalerer mere børnetøj og babytøj. Derudover vil I have flere forhandlere. Det arbejder vi på.
Har du andet kritik / forbedringer / ideer, vil vi selvfølgelig MEGET gerne høre ;-)
-Mangler I ikke også en kolonne hvor I angiver hvilke mærker de forskellige butikker forhandler. Jeg må sige at mange forældre (mødre) er meget mærkeorienterede, og vil primært kikke efter det.
-Hvordan skal søgefunktionene bruges? Jeg søgte for sjov "Katvig" og fik ingen resultater - hvad kan man søge efter?
- Jeg ville ændre ordlyd fra "På denne side kan du se en komplet oversigt over forhandlere af børnetøj"
Listen er jo netop ikke komplet men "udvalgt" og det er vigtigt at understrege. Og bagefter skriver I jo lidt selvmodsigende Listen er begrænset til kun de bedste forhandlere.
- Ryk teksterne sammen til "0" linjeafstand i det skrevne på forsiden så den ikke bliver så lang. Det hele skal rykkes sammen så det bliver mere kompakt, også selvom billederne bliver mindre.
Det var lidt ekstra input herfra
Caroline
-
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk