Jeg overvejer at gå selvstændig fra 1. Januar 2011.
Ideen med et kontorfællesskab er yderst tillokkende, da man både kan dele netværk, hjælpe hinanden med opgaver, og løse opgaver for hinanden. Ligeledes er det en motiverende faktor for mig, at jeg er blandt mennesker der deler interessen om at blive selvstændig.
Jeg leder derfor efter nogle som kunne tænke sig at indgå i et kontorfællesskab i eller omkring Skive i midtjylland.
Lad mig høre om der er interesse, eller hvis der er nogle der kender til et kontorfælleskab i nærheden af Skive.
Nu ved jeg ikke hvilke branche du starter op indenfor?
Jeg hører selv hjemme i Nupark, mellem Holstebro og Struer, og her er masser af fællesskab og oplevelser. Men jeg er også lige kommet i bestyrelsen for BusinessPark Struer, og har du en teknisk baggrund, så er det en virkelig lovende udviklingspark, der har gode faciliteter.
Kontakt mig hvis du vil vide mere.
Caroline
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk
Nu ved jeg ikke hvilke branche du starter op indenfor?
Jeg hører selv hjemme i Nupark, mellem Holstebro og Struer, og her er masser af fællesskab og oplevelser. Men jeg er også lige kommet i bestyrelsen for BusinessPark Struer, og har du en teknisk baggrund, så er det en virkelig lovende udviklingspark, der har gode faciliteter.
Kontakt mig hvis du vil vide mere.
Caroline
Hej Klaus
Jeg er ved FakturaService.dk som ligger i Nupark i Holstebro. Kan kun anbefale det.
At der er fællesskab, oplevelser og man hjælper hinanden kan jeg så ikke helt nikke genkendende til.
Kantine faciliteter, lejeudgifter, hosting af server osv er dog vildt billigt og rigtigt godt.
Ja, jeg har godt lagt mærke til Nupark når jeg er på den kant. Desværre ligger det et stykke udenfor periferien i forhold til Skive hvor jeg bor. Men Nupark og Business Factory (herning) er noget som jeg godt kunne tænke mig set etableret i nærheden af Skive - måske et samarbejde imellem Viborg og skive.
Indtil videre kigger jeg efter noget der ligger lidt tættere på Skive, som kan erstatte et kontorfælleskab.
Det lyder da interessant, at du starter som selvstændig d. 1 januar 2011. Prøv at tage kontakt til Skiveegnens Erhvervs og Turistcenter, der tilbyder Iværksætter Rådgivning i Skive. De har en oversigt over flere ledige lejemål i Skive. Men direkte iværksætterhus, er nok lidt svært i øjeblikket. Men det vil da helt sikkert være interessant med et iværksætterhus i Skive. Det er altid rart med noget sparring.
Ja , det kommer nu an på så meget, men interessen er der. Vi gik i øvrigt til motionsboksetræning sammen.
Men jeg har snakket med Leo og jeg kan forstå på ham at Erhvervscenteret har været fremme med ideen, men besparelser osv. har betydet at ideen blev screenlagt.
Men det er klart at der skal være en potential målgruppe - ved du om der er et potentielt grundlag for etableringen af sådan fælleskontor?
Ude ved travbanen i den gamle TDC Bygning er der nogle billige lokaler, jeg har selv haft lejet et af dem derude i en kort periode her sidste sommer, m2 prisen var helt nede på 100kr og der var masser af p-pladser udenfor.
Jeg ved ikke om der er mere ledigt eller om prisen er steget, men i kan da køre ned forbi og kigge, udlejer hedder Knud Rasmussen og kan fanges på 26 73 84 00
Derudover har Jensen og Jensen invest noget på Frisenborgvej 6, der har jeg også "boet" ... ved dog heller ikke hvad han har ledigt, men jeg nægter og tro på han har udlejet det hele. Udlejer hedder Mogens Jensen og kan fanges på 23 83 33 33