Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate netværks egne affiliatesider

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om de forskellige aff. netværk har politikker for medarbejdernes affiliate sider? Jeg synes det kan være lidt uheldigt at de kan følge alle partneres trafik, og få værdifuld viden som de så kan bruge på egne sider.

Jeg vil ihvertfald overveje det seriøst inden jeg sender ukrypterede google keywords med aff links...

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 19:37

Jeg mener Euroads driver Billiginternet.dk ;)

Christopher

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:38

Ja, men netop den side får du jo leads på når du sender trafik til den.

Jeg snakker om sites der drives af en medarbejder i hans fritid...

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:42

Hej,

Jeg har haft problemstilling oppe hos de forskellige affiliate netværk og tilbagemeldingen har været meget forskellig fra netværk til netværk. 

Min personlige mening er, at det ikke er i orden. Jeg har fuld forståelse for, at medarbejderne gerne vil tjene penge på affiliate, når de kan se, at der er penge i det, men så skal de sige op. 

Mvh.

Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 19:45

Jeg synes egentlig det er ok. Det er vel bare en fordel man har når man arbejder for sådan et netværk? Kan ikke se hvorfor der skulle være noget i vejen med at de kan bruge det som en fordel, og tjene lidt ekstra penge på det?

:o) 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 19:52

Problemet, som jeg ser det, ligger i, at de medarbejdere ofte er betroede ansatte, som kan bruges til at spare med. 

De netværk jeg arbejder godt sammen med har jeg en løbende dialog om mine bedste sites, så vi sammen kan få hjemmesiden til at generere endnu mere omsætning. Hvis jeg skal være bange for, at den medarbejder tager de ting vi taler om og sætter ind på hans egen side - Ja, så har jeg ikke lyst til at tage den dialog med netværket længere, hvilket nedsætter mine siders potentiale og netværkets samlede omsætning. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Fra  BIZON Skrevet kl. 19:57

Udover som Andreas nævner, at man skal kunne snakke fortroligt - eller burde kunne - med medarbejderen hos netværket ser jeg også et problem i at man bare kan planke de bedst konverterende søgeord, hvis man benytter muligheden for at sende dem med over i statistikken.

Når man sender trafik via PPC er det jo alfa og omega at få statistik på hvilke søgeord der konverterer, og hvilke der bare er spild af penge. Denne information kan medarbejderen så snuppe, og så skal man sidde og konkurrere med sig eget arbejde på adwords...

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 22:01

Det er en meget interessant diskussion, som jeg faktisk slet ikke har tænkt over før nu. Det bør da absolut være noget, man har med i sine overvejelser.

Andreas Lolk:

Jeg har haft problemstilling oppe hos de forskellige affiliate netværk og tilbagemeldingen har været meget forskellig fra netværk til netværk.

Hvad var meldingen fra de netværk der ikke havde en politik på området? Ville de ændre dette, eller var de ligeglade, eller...?

Kan jeg få dig til at sende mig en PB med dit resultat over hvilke netværk der tager dette seriøst, og hvem der ikke gør?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:36

I England kender jeg da til mange medarbejder fra netværk som driver deres egne sider, jeg har ikke en fornemmelse at de misbruger deres stilling. Selvfølgelig skal det ikke misbruges, chancen er nok også mindre i England da en medarbejder hos et netværk typisk kun sidder med 5-10  programmer. Der er dog nogle netværk som ikke tillader at medarbejder har deres egne affiliate sider.

På nogle punkter syntes jeg faktisk at det er en fordel, da de kommer til at kende gamet fra en anden siden end bare at være netværk.  De kommer til at se gode og dårlige måder hvorpå andre netværk og affiliate managere kommunikere og laver promovering af et program. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:24

Du kan aldrig komme det helt til livs. Selvom den pågældende manager siger han ikke bruger din viden, kan du jo risikere han gør det alligevel. Hvis ikke selv, kan han jo også sagtens videregive info til tredjepart uden du aner noget som helst. Bare sørg for at arbejde med folk du stoler på, og for guds skyld kryptér al din trafik. Så kan de da i det mindste ikke følge med i dine keywords.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)