Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af hobby virksomhed!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

jeg overvejer at starte noget online salg, med feks ure og sælge over internet auktioner og diverse sider..

dog har jeg tænkt mig at holde mig under 50.000 i omsætnig da jeg ikke gider alt det moms haløj og det bare er noget hobby ved siden af mit fultidsarbejde..

så er mit spørgsmål:

hvordan gør jeg, feks med hensyn til kan jeg skrive regninger til folk som køber?? skal jeg registerer min virksomhed?? hvordan regner jeg ud hvad jeg har solgt for, feks sælger et ur til 1000 har giver 300 for det selv min fortjeneste er 700 som der skal betales skat af, er det så min omsætning eller er det de 1000 som jeg har taget for uret???

håber nogen kan hjælpe.

mvh

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 19:41

det er dit overskud du skal betale skat af. dvs. de 700,-

Tobias.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:32

Men du skriver "bare" en regning til din kunde, du må dog ikke skrive moms på da du vælger ikke at ville moms reg. Det betyder dog også at du ikke kan trække momsen fra når du køber dine urer. 

Men du skal virksomhedsregistres på webreg.dk så du kan få dit CVR nr. 

/Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Hej!

Nope...Du kan ikke få CVR.nr. uden at blive momsregistreret.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:52

Peter - Revisor:

Hej!

Nope...Du kan ikke få CVR.nr. uden at blive momsregistreret.

MvH

Peter

Yes

Derimod skal du påføre dit CPR-nr. på de regninger/fakturaer, som du skriver til kunderne.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Yes

og kunderne skal lønnoplyse dit honorar.

MvH

Peter

Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:26

hejsan tak.

hvad betyder

og kunderne skal lønnoplyse dit honorar. er ikke lige med??

Det vil sige jeg skal ikke registeres nogen steder, hvis jeg ikke tjener mere end 50.000 og jeg går i boghandleren køber et bilag med nr på og skriver en regning på det beløb de har givet korrekt?

Mvh susanne

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 11:29

Det er din omsætning som ikke må overskride 50.000, ikke dit overskud.

Hvis jeg var dig, ville jeg bare momsregistrerer mig, da du så derved kan fratrække al moms på dine indkøb. Der er også mange steder, hvor de slet ikke gider handle med folk uden CVR-nummer.

Administrationen er nem nok, du skal selvom du ikke er momsregistreret holde styr på dine indtægter og udgifter - så momsen er kun en lille smule ekstra.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:24

Hej Susanne,

Det bliver jo nok privatkunder du får som kunder, så jeg kan heller ikke lige se, hvordan dine kunder skal kunne oplyse noget til SKAT. Peter, du må lige forklare hvordan det hænger sammen. Smile

Nej, du skal ikke registreres, men du skal oplyse din indtægt på din selvangivelse, så du skal lave regnskab over dine indkøb og salg, således du kan godtgøre overfor SKAT hvad din fortjeneste har været.

Ja, du kan godt nøjes med at skrive en kvittering / faktura på en nummereret blok fra boghandleren.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:40

Martin E. Jensen:

Hej Susanne,

Det bliver jo nok privatkunder du får som kunder, så jeg kan heller ikke lige se, hvordan dine kunder skal kunne oplyse noget til SKAT. Peter, du må lige forklare hvordan det hænger sammen. Smile

Nej, du skal ikke registreres, men du skal oplyse din indtægt på din selvangivelse, så du skal lave regnskab over dine indkøb og salg, således du kan godtgøre overfor SKAT hvad din fortjeneste har været.

Ja, du kan godt nøjes med at skrive en kvittering / faktura på en nummereret blok fra boghandleren.

Hej Martin

Reglerne er sådan, at virksomheder som udbetaler honorarer (B-indkomst) har en objektiv indberetningspligt for de foretagne udbetalinger af honorarer, hvilket er grunden til CPR-nr. skal anføres.

Handler du med private kan dette af gode grunde ikke ske, hvorfor der er skærpede krav til at få oplysninger om navn, adresse o.s.v. af hensyn til identificering af kunden/leverandøren på et senere tidspunkt.

M.h.t. fakturanumre så skal disse ligeledes kunne identificeres, hvorfor du følgelig kan bruge duplikat-/triplikatbøger fra boghandleren, men sørg for at fakturanumrene fra bog til bog varierer.

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)