Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webfirmaet's navn i kildekoden?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

http://www.facadeteknik.as/ hvis man kigger paa kildekoden til denne side ser man at firmaet som har lavet siden har skrevet deres egen navn og adresse in i toppen af kildekoden.

Det maa de vel kun hvis de har faaet lov af facadeteknik ikke? Og vil det skade paa nogen maade iht googel/seo?

takker, mvh anders

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 17:40

Hej

Hvad jeg ved af (Du må endelig ikke hænge mig op på det) så har det mht Google/seo ikke noget at sige fordi de har sat det ind i en slags "Boks" eller hvad man vælger at kalde det
----------------------------------
Her i mellem
---------------------------------

Når man sætter tingene ind i sådanne bokse så er det kun for at infomere. (:

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 17:43

Det har intet at sige i forhold til SEO.

Hvorvidt de må skrive firmanavn i kildekoden skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det må vel kunne findes et sted i kontrakten mellem facadeteknik og webmasteren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

om det har nogle indflydelse på google , det tror jeg ikke

Om firmaet må det eller ej det kommer helt an på jeres kontrakt, jeg vil helt klart sige at det ikker er så fedt for dig. Ikke fordi det betyder det store for din webside ect. mere fordi at du skal kunne sende det helt professionelle signal og det kan man jo bedst når alle hjørner er fin pusset ;)

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:45

ok saa der er altsaa ingen ko paa isen ang SEO, saa er det bare ang. navnet i kildekoden og det maa jo saa være mellem dem.

tak

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:58

hey

Skandiaweb A/S har alle dage gjort det sådan at de har skrevet i kildekoden hvem der har lavet siden. Det samme har en del andre af den type virksomheder.

Det eneste det lige har indflydelse på er dokumentets størrelse, jo mere tekst der står i et dokument jo mere fylder dokumentet. Men når Skandiaweb A/S alligevel laver skodkode/fyldkode så er det nok ligemeget om der er den lille del med også. gør ikke den store forskel.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:36

Jeg synes det er en grim uskik, at nogle leverandører smider reklamer ind på kunders website. Særligt når det sker uden, at der foreligger en juridisk aftale om at de godt må. Jeg vil faktisk mene, at det kan være ulovligt.

Jeg syne der er flere problemer i det ...

1) Når de skriver "All copyright to ..." så er det jo som regel løgn. De har muligvis copyright til dele af koden, men som regel aldrig til indholdet (tekst, billeder, videoer osv).

2) Det er en skjult reklame for dem. Jeg gider ikke at være tvunget til at skulle reklamere for en leverandør!

3) Det gør det meget let for søgemaskinerne at identificere alle sites med samme system/leverandør/CMS på tværs af alle deres kunder. Hvis det så, med tiden, viser sig, at en meget stor procentdel af de kunder der benytter et bestemt system ikke overholder søgemaskinernes guidelines, så er det MEGET let fordem at slette eller de-ranke alle sites, uanset at der så måske ryger nogle med ud med badevandet, som ikke har gjort noget. Det HAR vi set ske mange gange - i Danmark for bl.a. en masse Dandomain og (mener jeg) SkanNet kunder.

Så det HAR en indflydelse på SEO - det øger din risiko, UDEN at du får noget for det!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:18

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes det er en grim uskik, at nogle leverandører smider reklamer ind på kunders website. Særligt når det sker uden, at der foreligger en juridisk aftale om at de godt må. Jeg vil faktisk mene, at det kan være ulovligt.
Ved du at det forholder sig sådan? Men ja, jeg ser det også som et problem hvis ikke der foreligger en aftale.

Mikkel deMib Svendsen:

3) Det gør det meget let for søgemaskinerne at identificere alle sites med samme system/leverandør/CMS på tværs af alle deres kunder. Hvis det så, med tiden, viser sig, at en meget stor procentdel af de kunder der benytter et bestemt system ikke overholder søgemaskinernes guidelines, så er det MEGET let fordem at slette eller de-ranke alle sites, uanset at der så måske ryger nogle med ud med badevandet, som ikke har gjort noget. Det HAR vi set ske mange gange - i Danmark for bl.a. en masse Dandomain og (mener jeg) SkanNet kunder.

Du er og bliver en øjenåbner :) havde ikke lige set det fra den side også.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 19:24

Saa kunne det godt volde problemer alligevel ka jeg forstaa. Skal lige for god ordens skyld sige at jeg ved ikke om der forligger en aftale mellem de to. Men det vil jeg da spørge om han er klar over det.

Igen tak

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 01:09

Anders S:

http://www.facadeteknik.as/ hvis man kigger paa kildekoden til denne side ser man at firmaet som har lavet siden har skrevet deres egen navn og adresse in i toppen af kildekoden.

I gamle dage kunne kommentarfelter bruges til fattigmands cloaking, her kunne der indsættes tekster som søgemaskinerne spiste råt. Ved at skrive en linje på 150 – 300 tegn i toppen af siden kunne man få læst disse ind af søgemaskinernes spidere, så de blev vist i resultatlisten. Dette var teknikker vi hyggede os med allerede i 1999 og starten af årtusindeskiftet. Dette har ikke sin gang på jorden mere.

Men at fylde siderne op med reklame i toppen af siderne fra leverandører bør man sikre sig imod, allerede ved tegning af en aftale med en webudvikler bør der skriftligt indgå i aftalen, at der ikke må forefindes nogen former for returlink, eller skjult reklame af nogen art på virksomhedens website.

Vi har hjulpet kunder der har fået udført store shopsystemer med kontrakter, hvor leverandørerne gerne ville have lidt reklame placeret, men ved snak med dem ville de hellere undlade at indsætte deres reklamer end at miste ordren.

Så det er bare at være konsekvent når der bestilles et website.

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)