Jeg synes overhovedet ikke der er noget problem i at designeren/leverandøren skriver hvem han er som kommentar i source-koden. Det kunne betyde at der blev gjort en ekstra indsats for at få tingne til at validere og andre tekniske fin-pudserier som kunden ikke har bedt om eller betalt for. 'Kunne', skrev jeg. Når dét er sagt, så er der ingen grund til det står øverst og så prangende som i dette tilfælde. Navn og url bør generelt være rigeligt. Jeg har sværere ved at forstå hvorfor man accepterer at linke til leverandøren som en del af eget forside-design - med mindre man altså selv har anvendt en gratis template som forpligter en til dette. Så er det usselt at snuppe andres arbejde uden at give kredit retur.
|
Jesper:Jeg synes overhovedet ikke der er noget problem i at designeren/leverandøren skriver hvem han er som kommentar i source-koden. Det kunne betyde at der blev gjort en ekstra indsats for at få tingne til at validere og andre tekniske fin-pudserier som kunden ikke har bedt om eller betalt for. 'Kunne', skrev jeg.
Så længe vi ikke taler om gratis software og gratis templates, her kan det da godt være et krav til den der ønsker at anvende et sådant gratis system, at der skal gives credit i form af et returlink til leverandøren eller navn i et kommentarfelt, det er vel fair nok.
Men hvis man bestiller en webshop og smider kr.150.000,- og opefter i et sådan projekt, må man vel forvente at køberne bestemmer om de vil have skilte på deres website, i form af kommentar beskrivelser eller returlink.
René Madsen