Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er et rimeligt model honorar

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget bør man betale i model honorar hvis en bekendt stiler op som model og bliver fotograferet til en hjemmeside, hvor det der vises er et smykke eller stykke tøj.

Der er ikke tale om at de er modeller til dagligt - De vil gerne have produkter for pengen, det er helt find med mig jeg vil bare gerne kunne omsætte det til et beløb fordi produkterne koster forskelligt.

Er det ok at beregner for tid og ikke pr. produkt  ex betaling for 2 timer hvor der så tages billeder af forskellige produkter.

Det er hovedsageligt min datters veninder som gerne vil stille op gratis - men jeg vil helst give dem en rimelig betaling. De er over 18 år 

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du.

Hvis jeg var dig, så ville jeg beregne pr. time. en fair løn hvis de ikke er modeller til dagligt er 100 - 200 kr.

Jeg kender en model på den alder, som tager 500,- pr time. og hun har været model i et par år.

Tobias.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

toogtoerfem:
De vil gerne have produkter for pengen

Jeg synes, du bør give dem penge, så der er helt styr på alt det der med skat og moms - så kan de jo altid handle i butikken bagefter.

Et par hundrede i timen lyder OK.
Det ville jeg i hvert fald som forældre til en 18-årig pige ikke blive forarget over.

mvh Hans

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 16:29

Hej det var nok også noget i den retning jeg havde tænkt 200 -300 kr  - ud fra at ekstrabladet give vist 500 for et side 9 billed 

mange tak for in-put til begge besvarelser 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 18:20

Jeg kan godt bekræfte de nævnte beløb.

Vær opmærksom på, at du bør have modellerne til at skrive under på, at du må bruge billederne og til hvad de må bruges Hvis modellerne er under 18 år, så er det forældrerne, der skal give tilladelse. Det følger af persondataloven.

Hvis du googler "model-release", så kan du sikkert hurtigt finde noget brugbart at gå udfra.

Der har desværre været en del kedelige sager gennem tiden med den slags vennetjenester og mudntlige aftaler om brug af billeder. 

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 23:30

Hej Carsten det med betaling ser ud til at være det mindste problem, jeg har søgt på model-release og fundet en masse på engelsk og lidt på dansk men for det meste i fromat der ikke kan rettes i.

Kender du et link til en god aftale ?

Jeg vil i øvrigt bruge dig når jeg skal have taget nogle mere prof billeder, når jeg kender de produkter der skal bruges

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:52

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 00:11

Rigtig mange tak 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 00:17

toogtoerfem:
Det er hovedsageligt min datters veninder som gerne vil stille op gratis - men jeg vil helst give dem en rimelig betaling

Jeg vil anbefale dig at du giver pigerne et fast beløb for en hel opgave, det er nemmest for både dig og model.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:58

Jeg ville klart betale dem godt få makeup artist gør dem flotte bruge den tid et kvalitet billedet koster og give dem hvad en normale foto serie giver i udbytte der beregnes i kvalitet fra fotomodel i samarbejde med fotograf normalt vis bruges 20 billeder betales for de der ligges på nettet og en et lille honorar oveni for tiden 300 kr. for eks.

Prisen for billeder svinger meget i betaling for mit vedkommen hvad jeg har været udenfor fra 500 kr. til 3000 kr. for 1 enkelte billedet , men kender hverken hvordan de fotomodeller se ud med som skal bruges til din siden derved svært at pris sættet , da kvalitet og pris jo hænger samme

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)