Det er stadig meget tve-tydet med lovgivning på det område i Danmark.
Nej, der er ikke nogen "tvetydighed" - den danske lovgivning er rimelig klar. Der ligger bare ikke nogle domme i forhold til det vi her snakker om endnu. Så retspraksis kan vise sig at være anderledes end det som den ene eller den anden part mener.
Spørgsmålet er som om DU har pengene til at forsvare dig i en sag, med tilstrækkeligt gode advokater, og om DU er villig til at tage den straf der måtte komme, hvis du taber.
Er du ikke det, skal du holder nallerne fra den slags :)
Eller ofre dig, og flytte udenlands, som min tidligere kollega. :)
Hvilket stadig er ulovligt, hvis du målretter mod danske spillere.
Anyways, til trådstarter, så har jeg lavet en del affiliatearbejde og har du konkrete spørgsmål, så smid en PB. Udover affiliate arbejde, så har jeg oversat en del bingosites til dansk for nogle år siden.
Hvordan skal konkurrencestyrrelsen nogensinde kunne vurdere om man henvender sig til danske spillere? Det er vel ikke bare at man har en dansk tekst på siden?
Desuden tror jeg ikke det er ulovligt. Uden at vide det, men der er mange (virkelig mange) sider der henvender sig til danske spillere. Men det er udenlandske selskaber, der gør det i lande hvor pokeraffiliate er lovligt. Hvordan skal den danske stat kunne angribe dem og kræve bøder osv.?
Bosæt dig i et land hvor det er lovligt, og du er sikret - Længere er den ikke. Efter min forståelse. :)
Hvordan skal konkurrencestyrrelsen nogensinde kunne vurdere om man henvender sig til danske spillere? Det er vel ikke bare at man har en dansk tekst på siden?
Desuden tror jeg ikke det er ulovligt. Uden at vide det, men der er mange (virkelig mange) sider der henvender sig til danske spillere. Men det er udenlandske selskaber, der gør det i lande hvor pokeraffiliate er lovligt. Hvordan skal den danske stat kunne angribe dem og kræve bøder osv.?
Bosæt dig i et land hvor det er lovligt, og du er sikret - Længere er den ikke. Efter min forståelse. :)
Ja efter din forståelse, men ikke efter den advokats forståelse, som jeg betalte godt 20k for at undersøge det for mig i forbindelse med opstart af min tidligere hjemmesideSponsorplay.com.
Ja efter din forståelse, men ikke efter den advokats forståelse, som jeg betalte godt 20k for at undersøge det for mig i forbindelse med opstart af min tidligere hjemmeside Sponsorplay.com.
You're probably right. :) Men jeg er stadig ikke overbevist, før jeg får noget fakta på bordet.
For hvordan skal den danske stat kommer efter en person der ikke længere bryder det danske monopol, da han/hun er bosat i f.eks. Tyskland?
Ja efter din forståelse, men ikke efter den advokats forståelse, som jeg betalte godt 20k for at undersøge det for mig i forbindelse med opstart af min tidligere hjemmeside Sponsorplay.com.
You're probably right. :) Men jeg er stadig ikke overbevist, før jeg får noget fakta på bordet.
For hvordan skal den danske stat kommer efter en person der ikke længere bryder det danske monopol, da han/hun er bosat i f.eks. Tyskland?
Vi er ude i teori, men det gør det ikke mere lovligt og hvis du aldrig viser dig i Danmark igen, så har du sikkert intet at frygte.