Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være iværksætter er jo ikke bare at springe ud eller er det ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Nu blev jeg lige inspireret af anden tråd om det med at springe ud som iværksætter.

mange siger man bare skal tage chancen og må så samle op bagefter hvis det gik galt.

Jeg tænker her hvor langt mener folk man skal gå ?

Skal man spare op, låne penge eller bare hoppe ud i det og håbe man kan betale kreditorene bagefter ?

Jeg har selv været startet op og havde ingen kapital, så satsede som alle sagde man skulle og bestilte arbejde jeg kun kunne betale hvis jeg fik kunder i butikken, men tænker da nu.. Ja det er et sats, men er ikke fear overfor dem der har udført et stykke arbejde for en og man så ikke kan betale det retur

Håber vi kan få en debat igang om hvor langt man skal og må gå for at blive iværksætter :-)

Mikkel

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:11

Hej Mikkel

Jeg mener ikke at man bare skal springe ud som iværksætter, det skal være velovervejet og man skal have en plan, så man ikke bare hopper ud i det.

Selvom man har en plan, kan det altid gå galt. og derved risikerer man, at man ikke kan betale kreditorerne, men så må man tage den derfra.

Tobias.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 17:15

Interressant debat!

For det første synes jeg det er vigtigt som iværksætter du har noget kapital, her i Danmark pga. lønningerne kan man sagtens spare 40.000 op hvis det er nødvendigt. Det gælder bare om at sænke ens udgifter i forhold til Indtjeningen, Altså Cash flow.

Vi befinder os i et oplysnings samfund, jeg synes ikke man skal springe ud i det og bare smide rundt om sig med penge, Læs nogle bøger, Man kan studere alt.

Hvis jeg lavede en webshop ville jeg først læse en bog om:

Internet handel.
Salg og marketing. (måske noget SEO)
Og undersøge hvilket produkt jeg også har interrese i at sælge, der er markede for.

Der er altid en chance for at tabe, men man kan jo selv minske den, jeg ville aldrig nogensinde låne i banken for at lave et projekt. Af den grund at man modarbejder sig selv ved at lave en udgift.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 17:17

Hej Tobias

Ja der skal selvfølgelig være en plan med sit fortagende, men mener du så bare man skal hoppe ud i det og bestille de ting man skal bruge på aconto og sætte igang ?

Så det altså er et sats man tager og håber man i sidste ende får planen til at løbe rundt og kan betale de bestilte varer/ydelser

mikkel

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 17:30

Det handler ikke om at hoppe ud i det blindt.

Man starter med det som hobby, skifter over til deltid og senere hen går fuldtid.
Mange iværksættere har viljen men ikke erfaringen, det er for risikabelt at starte med noget man ikke er "ekspert" i.

De fleste kan låne og hoppe ud i det, men uden forstand på emnet kommer man ingen vejne.

Jeg har et stort netværk og de mest successrige er dem som starter nye projekter op hele tiden, men fokusere 100% på projektet indtil det er oppe og køre passivt.

Det fokus tror jeg mange mangler, jeg er heller ikke selv god til at fokusere på det nuværende.
Jeg har en tendens til at læse og lære ny ting hele tiden istedet for ren forretning.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 17:31

Men når en virksomhed har lukket ned med million underskud er det vel også fordi de har bestilt arbejde fået varer som ikke kunne betales ?

Eller har jeg misforstået noget, det må vel være virksomheder der har fået stor kredit og så ikke kan betale det grundet nedgang eller dårlige tider

Mikkel

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 17:36

Men selvom man har en god plan og har læstbøger om sit fortagende kan det jo stadig gå galt

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:51

Mikkel Friis:

Men når en virksomhed har lukket ned med million underskud er det vel også fordi de har bestilt arbejde fået varer som ikke kunne betales ?

Hej Mikkel,

Det er ikke nødvendigvis fordi de har bestilt varer de ikke kan betale, det er ligeså tit virksomheder hvor ordretilgangen mindskes, kunderne falder fra eller andet hvor indtjeningen stopper.

Det er ikke altid muligt at reducere sine omkostninger i takt med at indtjeningen falder, der kan være tale om husleje, lønninger osv. (og manglende vilje, evne eller lyst til at se kendsgerningerne i øjnene.)

Der kan selvfølgelig også være tale om fejlslagne investeringer, hvor markedet ikke har reageret som virksomheden forventede.

/Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Hej Mikkel

Nu findes der ikke noget engyldigt svar på dit spørgsmål. Men vi kan da give lidt af det fra hver vort synspunkt.

For det første er dr for mange amatør, der er vannabe. Og det er generalt en type mennesker der ikke aner hvad de laver. Og hvad de handler med. Og ses typisk inden for webshopping.
Men findes desværre også inden for min branche, skal jeg hilse og sige. Og hvad jeg ikke har set eksempler på, det får mig virkelig til at tænke at nogle indkøbere skulle til at få sig et kursus.

Så findes der alle fag idioterne(dette er ikke negativt ment), de er så meget inde i deres faglige stof, at de ikke kan se andet end det. Så økonomi og kunde pleje interresserer dem ikke, de forstår ikke kunders ønsker eller noget som helst.

Så findes der dem der vil gabe over alt. Have fuld kontrol over deres virksomhed, og de bider så over så meget at de arbejder døgnet rundt, og fatter så til sidst, når S&E skriver til dem at de er unde tvangs opløsning, at de ikke kan det.

Men hvad og hvordan man laver et selskab er jo op til en selv, og at starte op er hårdt arbejde, specielt når man starter op fra nul. Og det gør så også at man er villig til at kæmpe lidt længere end godt er.

Men i bund og grund handler det om at tage chancen når den byder sig, og så ikke at binde hele sin tilværelse op på en eller to kunder. Men at man spreder sig ud over feltet, sådan at det man mister på gyngerne tjener man på karusellen. Og det er typisk her at mange går fejl i byen, og får de store underskud. For man ser en indtjenings mulighed. Men ikke hvad der kan ske når den kunde ryger. Så står man med et overbefolket firma, der ikke laver noget, og i sidste ende er dyr at komme af med overbefolkningen.

/Kenneth

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 18:18

Men vi kan vel alle blive enig om det er surt og bestille en kampagne i fjernsynet, radio eller avisen og når der så kommer en faktura på det, så er der ikke penge i kassen til at betale den. Ja her tænker jeg især på dem der udførte arbejdet.

Man forventer jo selvfølgelig der kommer kunder udad den markedsføring man har lavet, men slår den fejl hvad så ?.

jeg har selv haft kundetilgang i gammelt firma og satsede over hvad jeg kunne betale tilbage..

Det resulterede jo så i flere ikke kunne få deres penge, jeg var bare så sikker på de sidste kunder ville holde ved..

Jeg tænker jo stadig nu at jeg bare skal springe ud i det store eventyr igen, men hvad så hvis planen ikke holder og man igen får rykkerne ind af døren.

Synes der er mange ting der lige skal vendes og drejes

Mikkel

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)