Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af program - SimpeltRegnskab.dk eller Saldi.dk?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå langt uden om de små og billige online løsninger. Du ved ikke rigtigt hvad du får. De er ofte ustabile og overholder ikke alle bogførings regler.

Hvis det er et online regnskabsprogram eller find et andet regnskabsprogram.

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:06

Hej Allan

Jeg har anvendt Concorde C5 (Navision) siden 1987!!!, og jeg er meget begejstret for programmet. Jeg har også arbejdet i XAL-versionen, men det er der ingen grund til, at du betaler for; det er en større og mere kompleks version end C5.

Min erfaring er, at de penge, programmet koster (det er relativt dyrt) er godt givet ud. Kontakt din it-forhandler for at få en aktuel pris. De eneste begrænsninger, du vil støde på, når du anvender programmet, er dem, som vi mennesker selv er "årsag til" Smile God fornøjelse!

Med venlig hilsen, Gitte Drost

http://www.flexlearning.com/

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:46

Gitte Drost:

Hej Allan

Jeg har anvendt Concorde C5 (Navision) siden 1987!!!, og jeg er meget begejstret for programmet. Jeg har også arbejdet i XAL-versionen, men det er der ingen grund til, at du betaler for; det er en større og mere kompleks version end C5.

Min erfaring er, at de penge, programmet koster (det er relativt dyrt) er godt givet ud. Kontakt din it-forhandler for at få en aktuel pris. De eneste begrænsninger, du vil støde på, når du anvender programmet, er dem, som vi mennesker selv er "årsag til" Smile God fornøjelse!

Med venlig hilsen, Gitte Drost

http://www.flexlearning.com/

Hej Gitte XAL udgik for nogle år siden :-)

Jeg vil, og jeg tror godt jeg kan sige har en del erfaring omkring C5'en både som udvikler og underviser, ikke anbefale C5 til mindre startups - det er alt for besværligt og dyrt.

Jeg er der i mod stor fortaler for economics.dk til små virksomheder også selvom det er lidt dyre end andre online regnskabsprogrammer. Det skyldes deres nemme brugerflade, at det er online, at revisor/bogholder kan få adgang og så er det en forholdsvis velkonsolideret biks der ligger bag så man er relativ sikker på at firmaet også eksistere om et år eller to - men alt er jo relativt :-D

Skal du have noget offline, og vokse, har behov for specialmoduler og syntes at der er en sikkerhed i at det er MS der ejer systemet og at der findes mange konsulenter som kan udvikle/tilpasse dit system så syntes jeg bestemt man skal overveje C5'en. C5 er temmelig stæk tiltros for sin gamle kerne.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:44

Hej Søren og Allan

Ja, XAL er udgået - den var også kompleks, men den kunne ALT! En fornøjelse at arbejde i, NÅR man havde fundet ud systemet. Hvad afløseren hedder, er jeg ikke klar over, men jeg ved, at C5 kan meget, hvilket du jo (Søren) er enig i, kan jeg høre. Så igen - mit råd må blive C5 (og jeg får ikke provision eller andet i den forbindelse - jeg forsøger bare at hjælpe med den erfaring, jeg nu har.)

Jeg har selv hjulpet venner med opsætningen (det er ikke noget, jeg gør i min virksomhed, men det kan man vel finde en, der gerne vil via dette forum). Når opsætningen er klaret, er systemet jo nemt at anvende og har den store fordel, at man kan gå udenom det svære og til enhver tid kun bruge det, man har behov for. Det lyder som om du, Allan, kan klare dig med "Light-udgaven", men det kræver flere oplysninger at vurdere det. I "Light-udgaven" kan du både køre FINANS-DEBITOR-KREDITOR samt andre faciliteter. Overskrider du grænserne for antal debitorer osv., tilkøber du blot et modul, men det er de færreste, der behøver det. Men altså - udvidelsesmulighederne er der, og det er blandt andet det, jeg godt kan lide ved det system - vi strander aldrig!

Mange hilsner, Gitte Drost (Cand.Merc.Aud og HD(R) - 25 års erfaring indenfor bogføring, regnskab og økonomi). http://www.flexlearning.com/

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 15:58

Tag et kig på e-conomic.

De er meget behjælpelige på supportdelen, både med en god wiki og videoer.

God fornøjelse!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:23

Tak til jer alle for de mange svar og forslag.

@Thomas

Jeg har nu været inde og kigge på e-moms, og jeg må indrømme, at det ser lækkert og simpelt ud. Det giver mig i hvert fald lyst til at forsøge selv. Hvis jeg så går kold i det må jeg jo til lommerne og booke en bogholder - men jeg synes faktisk det er meget rart at have et overblik selv.

Jeres - Oversigt - giver et rigtig godt billede af måneden og året. Og featuren med at gå direkte til indberetning hos SKAT er nice.

Skal jeg forstå det sådan, at jeg egentlig kan tage et print af dette oversigts-billede og give dette til en bogholder sammen med mine bilag.

Vil det være nok til at kunne få regnskabet godkendt?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gitte Drost:
Ja, XAL er udgået - den var også kompleks, men den kunne ALT! En fornøjelse at arbejde i, NÅR man havde fundet ud systemet. Hvad afløseren hedder, er jeg ikke klar over, men jeg ved, at C5 kan meget, hvilket du jo (Søren) er enig i, kan jeg høre.

Hej Gitte

Det er faktisk C5 der ruller videre på den gamle XAL kerne eller rettere faktisk var C5 oprindelig en light udgave af XAL'en men sådan er der jo så meget. Erik Damgaard var jo også engang en kælder nørd :-)

Jeg er helt enig med dig Gitte; C5 er et super godt system, jeg udvikler i C5'en for en række større virksomheder herunder de større revisionsvirksomheder, men det er stadigvæk min bedste overbevisning og erfaring at C5'en ikke er et nemt system at komme til for mindre virksomheder og slet ikke i den størrelse som Allan her beskriver. Du kan finde en del tråde her på Amino om C5 til meget små virksomheder og deres erfaring med dette hvilket ikke er meget ulig min erfaring.

Light udgaven af C5 koster ca. 2200,00 excl. moms og måske lidt hjælp til at sætte det op - Det kan Allan helt klart klare sig med i meget lang tid.

Men har du flere end 100 kunder koster det 3000,00 excl. moms ekstra og det gør det også hvis du kommer over 100 kreditorer og for den sags skyld over 300 varenumre eller har en kontoplan der er over 300 numre og så koster en udvidelse af db'en også og så var der lige det udskældte opdatering abonnement og skal du have en ekstra bruger på så koster de 4200 / stk osv. 

Det kan godt bliver bekostelig - men er du en lidt større virksomhed eller har planer om at blive det, så er C5 helt klart vejen frem og kan sagtes betale sig. 

Men for mig at se har C5'en helt udspillet sin rolle som økonomisystem til de små virksomheder i forhold til de online versioner der i dag findes - C5 er er ganske enkel for dyrt, for tung og ikke online.

At der så er en del der skifter til C5 når de bliver store og deres behov ændre sig, er noget helt andet :-)

Der kan hentes en gratis prøve version af c5'en her så har Allan selv mulighed for at vurdere det i forhold til de online systemer.

Noget helt andet er at jeg nok, hvis jeg var Allan, havde valgt at taste alle mine billag ind i en excel kassekladde og så lade en bogholder lave mit lille regnskab - det kan ikke tage mange timer for en bogholder og kan nok godt betale sig om ikke andet så i opstarts fasen og med den lille billags mængde som Allan beskriver.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:13

Hej Allan

Som flere nævner, så er Microsoft C5 en lidt dyrere løsning, men jeg synes da lige jeg ville fortælle dig om vores Microsoft C5 Startpakke.

Med i vores startpakke for du en Microsoft C5 Light, 1 times opsætning og 2 timers undervisning og igangsættelse. Du får desuden bogen Regnskab med Microsoft Dynamics C5 2010 også.

Pakken koster 3999 kr.

Hvis du er interesseret i at høre mere om hvad Microsoft C5 kan, så er du altid mere en velkommen til at kontakte mig for en uforoligtene snak Smile

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen 

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 00:24

Hej Allan!

Så længe der er tale om en lille fritidsvirksomhed, kan du benytte Saldi gratis.

I Saldi kan du indlæse uddata fra webshoppen direkte i kassekladden, og dermed spare tastearbejdet.

Du kan også frit benytte Saldis webservice, hvis du vil lave integration med din webshop, hvilket vil gøre livet nemmere når din forretning vokser, og du får behov for lagerstyring osv.

Du er altid velkommen til at ringe og få en snak om mulighederne. Helt uforpligtende.

Tlf. 4690 2208

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:57
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)