Så til alle Jer der pt. ikke har noget imod at ansætte folk med synlige tattoos, hvad vil i gøre om 10-15 år når Jeres medarejdes tatovering er blevet grim, falme og flydt ud, som tattoos har det med at blive når de ældes.
Ja mange laver jo desværre små tatoveringer og huden gør altid at farven flyder lidt ud, men ikke mange der tænker over det eller ved det :-)
Men om det er en grim tattoo der er falmet eller om det er en ny er vel det samme ? Der er jo farve i kroppen om den er ny eller gammel :-)
Men bliver da nok sværre og sværre og finde medarbejder uden tattoveringer... F.eks var amager nummerpladen jo et hit og nu er den bare ikke hot. Det er lidt synd mange vælger en mode tattoo og ikke en der betyder noget for en :-)
I storbyen er det pr. super trendy med en fed tattoo men mange glemmer at trends har det med at forgå i løbet af en årrække og til sidst ende som noget lidt taberagtigt ting. I modsætnng til stort set alle andre trends er det meget vanskeligt og super bekosteligt at få fjerneten tatovering.
Jeg tror ikke at tattoveringer er trendy mere. Jeg tror bare at de er blevet accepteret blandt den brede befolkning, som en ganske almindelig udtryksform / udsmykning af kroppen og derfor får flere og flere dem.
Selvfølgelig vil der være nogen der fortryder som ved alt andet man anskaffer sig. Man kan også købe et hus som man fortryder og sælge det med et stort tab og så ville det være billigere at få fjernet en tattovering.
Ravn:
Så til alle Jer der pt. ikke har noget imod at ansætte folk med synlige tattoos, hvad vil i gøre om 10-15 år når Jeres medarejdes tatovering er blevet grim, falme og flydt ud, som tattoos har det med at blive når de ældes.
Skal disse ansatte så fyres eller hvad ?
Hvorfor i alverden skulle det dog nogensinde blive et kriterie?
Det svarer vel til at man ansætter en 20 årig og fyrer vedkommende når der begynder at komme rynker i ansigtet?
Skal disse ansatte så fyres eller hvad ?
Nu tror jeg at jeg ville blive lidt trist, hvis en medarbejder bliver hos mig i 10 - 15 år. Så har jeg sandsynligvis fejlet som arbejdsgiver, da jeg ikke har udviklet dem så meget, at andre virksomheder har fået øjnene op for dem, og "stjålet" dem fra mig.
Hvis det ikke er sket, skulle de i hvert fald gerne have mod på at prøve noget andet som en del i en videre udvikling, som jeg nok ikke vil kunne tilbyde Men det er en helt anden sag :o)
Så det er selvfølgelig meget teoretisk. Men jeg kan slet ikke se, hvordan du er kommet til den konklussion at de til den tid skal fyres. Det skal de nok, men nok mere pga. manglende udvikling, end falmede tatoveringer :o)
Jeg bedømmer ikke mine medarbejdere på udseende, men kvalifikationer.
For de chefer der har medarbejdere med visuel kundekontakt, er det er ikke altid nok med chefens egne meninger, men vigtigt hvad kunderne mener, da det er dem man lever af.
Ja den har taget 7,5 time endtil videre :-) Regner med 3-4 timer mere..
Pris, ja det koster 1000,- i timen så løber da lidt op ;-)
Jeg kan altså ikke lade være med at spørge.... Det er da ikke meget mere end en lille måneds tid siden du var på randen af konkurs med en samlet gæld et godt stykke over en mio.... Hvordan hulan har du fået vendt skuden så hurtigt?
P.S. Ang. det overordnede emne... Jeg har jo "ansat" mig selv, så jeg ville bestemt ansætte en med tatoveringer op og ned af begge arme ;)
Men når det er sagt så forbeholder jeg mig også retten til at ansætte efter mine egne arbitrære kriterier. Så til visse stillinger kunne jeg naturligvis godt finde på at sortere folk fra, hvis de f.eks. har tatoveringer der ikke kan tildækkes med lange ærmer.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
For de chefer der har medarbejdere med visuel kundekontakt, er det er ikke altid nok med chefens egne meninger, men vigtigt hvad kunderne mener, da det er dem man lever af.
Bestemt... Det afhænger 100% af omstændighederne.... En af mine bekendte var f.eks. engang kunde i en bank på Nørrebro - hans bankrådgiver havde tatoveringer på armene og kortærmede skjorter på om sommeren. Det gav så vidt vides ingen problemer for banken og bankrådgiveren var eftersigende yderst kompetent og vellidt i sin stilling.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Det er da ikke meget mere end en lille måneds tid siden du var på randen af konkurs med en samlet gæld et godt stykke over en mio.... Hvordan hulan har du fået vendt skuden så hurtigt?
Det rager vel ikke dig? Eller skal Mikkel stå til regnskab for hvad han køber de næste 5 år?
a. Hvis han har vundet en mill. havde han sgu nok skrevet det b. Hvis han har brugt sin egne penge i stedet for at afbetale til kreditorer.... så vil du præke? c. gæt selv videre
Så hvis Mikkel tjener 10000 kr. og jubler herinde, skriver du så også "hvilken kreditor fik så pengene?" eller?
Jeg kan altså ikke lade være med at spørge.... Det er da ikke meget mere end en lille måneds tid siden du var på randen af konkurs med en samlet gæld et godt stykke over en mio.... Hvordan hulan har du fået vendt skuden så hurtigt?
det handler vel om at denne er en gave fra min dejlige kæreste :-) intet andet..
havde en gammel grim tribel under denne og så ville hun gerne forære mig denne istedet for fødesels og julegave..
Men spørgsmålet var jo også om man ville ansætte :-)