Det synes jeg ikke man kan svare på uden at se tatooveringerne, kende personen og typen af job. Felix og Lisbeth fra tv f.eks. er jo begge tatooveret meget synligt og (synes jeg) begge meget sympatiske og søde mennesker. Dem ville jeg ikke ha et problem med at ansætte i min virksomhed. Dermed sagt at jeg ikke tror det er alle, der kan bære det. De evner at fjerne fokus fra deres tatooveringer med deres personlighed. Det er det ikke alle der kan. Så min efter min mening, kan der ikke svares så entydigt på det spørgsmål. Det må være en vudering fra gang til gang. -Carsten |
Kommer helt udelukkende an på hvilke tatoveringer der er tale om, og hvorhenne de er placeret samt hvilken stilling der er tale om.
Som udgangpunkt har jeg ikke noget problem med det, men hvis en ansøger tropper op med døds-tattoveringer på halsen vil jeg nok springer over.
Men det gælder kropsudsmykning generelt. En enkelt piercing er nødvendigvis ikke noget problem, men en kæde fra det ene øre til det andet ned gennem munden, op i næsen, ud gennem kinden og op til en julestjerne på toppen vil nok ikke bringe meget glæde.
Jeg så en gang sidste år på Nørrebros Runddel en ung mand der havde fået lavet kunstige horn i panden. Det var første gang jeg decideret stoppet og gloede - helt målløs - efter én. Hvis han synes det er super fedt, så fred med det. Men f*** det var specielt.