Hey..
Jeg har et webcam, som skal placeres omkring 35-40 meter væk fra computeren. problemet er at selve kablet til webcamet er kun 50cm. Jeg har så tilsluttet en usb forlænger som er på omkring 4-5m, også har jeg købt en "usb repeater" på 5 meter, så den samlede længde er nu på ca 15m, jeg mangler jo stadig nogen meter så jeg kan opfylde mit behov. nogen forslag til hvad det kan gøres? det er jo vigtigt at webcamet ikke bliver sløv, og det bliver den, jo længere den er. Kan man evt koble flere repeatere sammen? fik at vide af en forhandler at det er en dårlig ide? |
Eksperten:Hey..
Jeg har et webcam, som skal placeres omkring 35-40 meter væk fra computeren.
problemet er at selve kablet til webcamet er kun 50cm.
Jeg har så tilsluttet en usb forlænger som er på omkring 4-5m, også har jeg købt en "usb repeater" på 5 meter, så den samlede længde er nu på ca 15m, jeg mangler jo stadig nogen meter så jeg kan opfylde mit behov. nogen forslag til hvad det kan gøres? det er jo vigtigt at webcamet ikke bliver sløv, og det bliver den, jo længere den er.
Kan man evt koble flere repeatere sammen? fik at vide af en forhandler at det er en dårlig ide?
Hej,
Ja - repeatere i serie er ikke løsningen. Du skal søge efter en USB-Extender. Den beståar af to USB-bokse oog har et CAT5 kabel (netværkskabel) imellem, og kan typisk køre 30-60 meter. Du kan evt. kigge hos BlackBox. De er eksperter på bla. extensionområdet, og de ligger prismæssigt i den høje ende, men til gengæld får du noget der viker.
Ring til dem (de har kontor i Danmark) og få råd og vejledning.
EDIT: Nu var jeg lige inde på deres side og de lover 50-100 meter, så de skulle kunne løse opgaven.
mvh
Jan