Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lang usb kabel?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

Jeg har et webcam, som skal placeres omkring 35-40 meter væk fra computeren.

problemet er at selve kablet til webcamet er kun 50cm.

Jeg har så tilsluttet en usb forlænger som er på omkring 4-5m, også har jeg købt en "usb repeater" på 5 meter, så den samlede længde er nu på ca 15m, jeg mangler jo stadig nogen meter så jeg kan opfylde mit behov. nogen forslag til hvad det kan gøres? det er jo vigtigt at webcamet ikke bliver sløv, og det bliver den, jo længere den er.

Kan man evt koble flere repeatere sammen? fik at vide af en forhandler at det er en dårlig ide?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:33

Eksperten:

Hey..

Jeg har et webcam, som skal placeres omkring 35-40 meter væk fra computeren.

problemet er at selve kablet til webcamet er kun 50cm.

Jeg har så tilsluttet en usb forlænger som er på omkring 4-5m, også har jeg købt en "usb repeater" på 5 meter, så den samlede længde er nu på ca 15m, jeg mangler jo stadig nogen meter så jeg kan opfylde mit behov. nogen forslag til hvad det kan gøres? det er jo vigtigt at webcamet ikke bliver sløv, og det bliver den, jo længere den er.

Kan man evt koble flere repeatere sammen? fik at vide af en forhandler at det er en dårlig ide?

Hej,

Ja - repeatere i serie er ikke løsningen. Du skal søge efter en USB-Extender. Den beståar af to USB-bokse oog har et CAT5 kabel (netværkskabel) imellem, og kan typisk køre 30-60 meter. Du kan evt. kigge hos BlackBox. De er eksperter på bla. extensionområdet, og de ligger prismæssigt i den høje ende, men til gengæld får du noget der viker.

Ring til dem (de har kontor i Danmark) og få råd og vejledning.

EDIT: Nu var jeg lige inde på deres side og de lover 50-100 meter, så de skulle kunne løse opgaven.

mvh

Jan

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:39
Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 11:15
Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:46

Vil det ikke være billigst at købe et kamera der kan køre på et alm. netkabel(RJ45)?

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 13:17

Kent Medom:

Vil det ikke være billigst at købe et kamera der kan køre på et alm. netkabel(RJ45)?

Det kommer meget an på den applikation der skal benytte kameraet - det er ikke alle programmer der understøtter IP-kameraer - med mindre der følger DirectShow-drivere med, og ingen gang her kan man være sikker på at det virker, idet det kommer an på hvordan applikationens filtergraph sættes op (det er ikke sikkert at den autokonfigurerer). Du kan risikere at du ikke har et filter der understøtter det format som det pågældende kameras filter spytter ud.

Hvis nu applikationen forventer en RGB555 stream og kamerafilteret kun kan spytte en YUV2 ud, eller hvis kameraet har en eller anden form for kompression (hvilket er meget sansynligt), så skal du være sikker på at have det rigtige codec - som kan spille sammen med din applikation.

Kort sagt kan man ikke være sikker på at det "bare" virker - men afhængig af projektets omfang kan man jo bare købe et og prøve, og få det til at spille hvis man selv skriver applikationen.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 15:56
Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 22:04
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 00:47

Technocowboy:

Har du fået den og virker den ? 

Jeg studser lidt over at det er en USB 1.1 enhed - Er det et USB 1.1 kamera du har ?

Anyways, jeg håber at du får det til at fungere - men hvis du får problemer med den, så er det nok et USB 2.0 kamera du har.

mvh

Jan 

Hej Jan. nej jeg har bestilt den over nettet, så jeg f¨r den nok imorgen, jeg har købt et logitech c905  webcam, tror du ikke den kommer til at virke?

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 10:55

Eksperten:

Hej Jan. nej jeg har bestilt den over nettet, så jeg f¨r den nok imorgen, jeg har købt et logitech c905  webcam, tror du ikke den kommer til at virke?

Det er svært at sige. Jeg kan se på specs at de anbefaler USB 2.0 - men om det betyder at den kan køre 1.1. ved jeg ikke. Det kan godt være at det vil virke på de lave opløsninger og/eller frame rates.

Og måske virker det bare uden problemer...men den får dælme travlt hvis du kører i HD opløsning.

mvh

Jan

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)