Dette er mit første indlæg. Jeg er ved at starte en webshop, som primært skal sælge fitness udstyr o.lign.
Jeg mangler dog nogle informationer om det danske marked - i forhold til fitness udstyr og produkter - således at jeg kan lave en kvatificering af markedet.
Hvor stort er markedet i kroner/kunder (årlig omsætning)
Forbrugeradfærd
Konkurrencesituationen (hvem er markedsleder etc.)
Yderligere omformationer.
Findes der en webside eller lign. hvor man kan finde sådanne informationer om netop dette marked?
Jeg er uddannet i markedsføring for mange år siden, og der husker jeg, at der fandes diciderede portaler med markedsinformationer opdelt i enkelte produktmarkeder/brancher. De var dog dyrer og alt for omfattende, og jeg kan forestille mig at prisen på et sådan "licens" vil være et overkill for min "lille" forretning. Alternativt nogle der ligger inde med en gammel hovedopgave omhandlende dette marked?
På forhånd tak - Tue Nielsen
Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.
Søgte lidt rundt på Eurominitor, men der kostede hver rapport mellem 5.000 kr. og 15.000 kr. Syret!
Og på Danmarks statistik er analyserne alt for generelle. I stedet for at se markedet for fitnessprodukter, eller i det mindste bare sportprodukter, så er (gratis) kategorierne delt ind i f.eks. kultur og fritid, hvilket nok er lidt for bredt, til at fungere som baggrund for en reel markedsanalyse.
Andre der har nogle bud?
Igen - på forhånd tak! Tue
Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.