findes der nogle grundregler for hvor meget et domænenavn er værd? Det jeg hentyder til er i brug, men kun super minimalt, så det bruges i princippet slet ikke.
Hvordan finder jeg ud af hvad det er værd og hvor meget jeg skal foreslå?
Hvis det ejers af en af de store "domænehajer", er det ligegyldigt hvor "lidt" det er i brug - så tager de fat. Jeg prøvede engang at købe et .net domæne af en af disse - han ville have €6.000 for det! Og det blev ikke brugt til noget, overhovedet - han havde bare købt det, for at sælge videre - and it sucks!
Der er ingen "grundværdi" for hvad et domæne er værd. Det svarer lidt til, at du ejer en bil, som du er glad for. Hvis du vil sælge den, bestemmer du fuldstændig selv, hvad du vil have for den. Om du tager 10.000 eller 10 millioner er op til dig. Såå - med mindre de overtræder nogle regler, er der ikke andet at gøre, end at betale hvad de forlanger.
Slå op i WHOIS registret og se, hvem der ejer det. Er det en privatperson, så handler det bare om at skrive/ringe og sige, at du er interesseret i domænet, om han vil sælge.
Er domænet ejet af fx SEDO, kan det blive en dyr affære :-)
Det er ikke nogen bestemte måder at sætte et pris niveau på domænet.
Det kommer an på hvor vigtigt / dyrt det er for dig. Jeg skulle bruge et domæne hvor det var volapyk navn, der krævede de 2500 US dollars for det.
Jeg vil ikke anbefale at betale til domæne hajer, jeg ville istedet anbefale du besøgte Nameboy Den er ikke 100% korrekt men man kan dobbeltjekke den med one.com f.eks.
Domænet er ikke så vigtigt i forhold hvad du selv gør det til.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.