Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - at linke til hinanden....

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et website, hvor jeg skriver om diverse begivenheder relateret til hunde. I den forbindelse sker det ofte, at jeg laver et link i bunden af artiklen til dét, jeg skriver om, så folk kan finde mere info der - f.eks. hvis jeg har skrevet om en begivenhed eller lignede.

Nogle af dem jeg skriver om, har en linksektion på deres site og spørger selv, om de ikke må linke tilbage til mig.

Så vidt jeg har forstået, er det ikke helt godt SEO-mæssigt? Jeg ved bare ikke, om det er ensbetydende med at det påvirker SEO negativt eller om det bare ikke har nogen betydning overhovedet?
For mig at se er det jo bare dejligt, hvis jeg kan øge kendskabet til min side, hvilket jeg ville gøre med links plantet på diverse hundesites, men hvis det har en negativ betydning rent SEO-mæssigt, er spørgsmålet jo, om jeg direkte skal bede folk lade være?

Tak på forhånd til de kloge SEO-folk  Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:57

Det har ikke nødvendigvis en negativ betydning, og afhænger af den side der opretter linket til dig. Hvis det er en side der handler om hunde eller noget andet som er tæt relateret til indholdet på din side, vil jeg mene det kan være en god ting at få links derfra, også selvom dit link er 1 ud af 10 i "linksektionen".

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 09:10

Hej Rune,

Tak for dit hurtige svar. Det er netop sider, der handler om hunde.

Jeg vil bare sikre mig, at det ikke har en negativ betydning. Det gør ikke så meget (selvom det da selvfølgelig ville være rart), at det ikke har en decideret positiv betydning. Mit site er relativt nyt, så dét at øge kendskabet til det, betyder jo også meget for mig.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 17:36

Når du allerede giver links til andre, vil det kun være en fordel for dig at få et link tilbage. Det er ingen straf ved at linke begge veje - værdien af den linkjuice som du giver ud bliver bare mindre (hvilket er underordnet for dig, hvis du sådan som jeg forstår det allerede linker)

Så tak ja når de vil linke til dig - det er kun en fordel!

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 17:50

Hej Emil,

Tak for dit svar. Det er helt korrekt forstået - et eksempel kan ses her, hvor jeg nederst i artikel har linket til to andre hjemmesider for at gøre det lettere for læseren at finde de informationer, de måtte ønske.

Jeg linker så altid i forbindelse med en artikel, hvorimod mange af de sites jeg linker til, har en side, de kalder "Links", hvor de så linker til diverse hunderelaterede sites. Og det er så her, jeg er blevet spurgt, om de må linke til mig.

Hvis der fortsat ingen straf er ved dette (nu hvor jeg har forklaret det lidt nærmere), er det da kun skønt, for jeg vil som sagt gerne øge kendskabet til min side (uden dog at blive straffet SEO-mæssigt).

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 17:53

Hej Line

Super! Du vil i så fald både øge kendskabet til dit site, samt få en lille bitte smule linkjuice, hvilket faktisk kan være godt, hvis man snakker SEO.

/ Emil Blücher

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 17:55

Mange tak for dit svar. Det var dejligt at høre Smile

God weekend!

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 19:51

Line:

Tak for dit svar. Det er helt korrekt forstået - et eksempel kan ses her,

Hej Line

Husk også på at selve ankerteksten er vigtig. Dvs. den tekst der indgår i linket. Det er ikke en god ide at skrive her, ligesom du gør i ovenstående. Det er bedre f.eks. at skrive: "find gode konkurrencer".

Det søgeord som siden skal findes på skal altså indgå i linket. Og det er naturligvis vigtigst når folk linker til dig. Så hvis de tilbyder at linke til dig, så hold øje med ankerteksten og bed dem evt. om at rette den, hvis det ikke er de korrekte søgeord der indgår :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:54

Erik Pilgaard Hejlskov:

Husk også på at selve ankerteksten er vigtig. Dvs. den tekst der indgår i linket. Det er ikke en god ide at skrive her, ligesom du gør i ovenstående. Det er bedre f.eks. at skrive: "find gode konkurrencer".

Det søgeord som siden skal findes på skal altså indgå i linket. Og det er naturligvis vigtigst når folk linker til dig. Så hvis de tilbyder at linke til dig, så hold øje med ankerteksten og bed dem evt. om at rette den, hvis det ikke er de korrekte søgeord der indgår :-)

Helt korrekt.

yderligere kan man gøre det at man selv sætter sig ned og laver en tekst med link i, som man giver til dem der gerne vil linke, dog skal dette gøres hver gang, og gerne hvor linket skifter fra tekst til tekst så det ikke altid er den samme side der bliver linket til.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 20:04

Erik og KTJ-media.dk> Mange tak for Jeres inputs. Det vil jeg bestemt have i overvejelserne fremover Smile

God weekend til Jer også.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)