Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - at linke til hinanden....

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Line:

Det har du helt ret i, man skal bare lige have det i baghovedet, når man skriver, men tak for lige at gøre mig opmærksom på det - endda med et konkret eksempel Wink

det var da så lidt, det er jo derfor jeg er her :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:19

Frank Hellerup Madsen:
Så der er virkelig noget, den branche bør lære bare lidt om.

Det er såmænd ikke fordi, at de ikke har forsøgt at lære det - jeg har undervist mange af dem, men der er mange modstridende holdinger på aviserne.

Som oftest optimeres der mod så mange sidevisninger pr. session som muligt - så de forsøger krampagtigt at holde på folk. Og hvis de så endelig skal klikke sig ud af sitet skal det helst være via en annoncørs annoncer. Det er en faktor.

En anden faktor er, at at de fleste webjournalister har SÅ lidt tid til at skrive hver historie, at der ikke er tid til ret meget - inklusiv, at lave relevante links.

En sidste vigtig faktor er, at de fleste aviser har et meget ambivalant forhold til Google. De vil selvfølgelig gerne have trafikken - men de kan ikke lide at Google tjener penge på deres indhold, og de er bange for at Google får for stor magt.

Så det er ikke nødvendigvis bare journalisterne der ikke ved hvordan man gør. De rammer de får tillader det meget ofte ikke.

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:26

Erik Pilgaard Hejlskov:
Jeg vil gøre hvad jeg kan for at huske det. Det giver nok mest mening at sende info til dig når siderne er færdige, da jeg endnu ikke har alt på plads omkring dem.

Det må du i hvert fald meget gerne Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:28

Hej Mikkel,

Det var heller ikke kun journalisterne, jeg tænkte på med min branche-kommentar.

Når man ser, hvordan mange af de danske webmediers hjemmesider er udformet, er der ingen tvivl om, at de kortsigtet fra ledelsesside fokuserer på maksimale sidevisninger og ikke på brugeroplevelsen. Og at det skal starte fra toppen, hvis der for alvor skal ske noget på den front, som du også er inde på.Ganske som det skete på den amerikanske avis, hvis jeg navn jeg ikke kan huske lige nu.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:31

Mikkel deMib Svendsen:
Som oftest optimeres der mod så mange sidevisninger pr. session som muligt - så de forsøger krampagtigt at holde på folk. Og hvis de så endelig skal klikke sig ud af sitet skal det helst være via en annoncørs annoncer. Det er en faktor.

Tak for dit input Mikkel.
Lige præcist ovenstående er f.eks. grunden til, at jeg har lært (til webjournalistik kurset), at links skal ligge i bunden af en artikel, da man ellers risikerer, at læserne er smuttet videre, inden de når at læse artiklen til ende.

Men modsatrettede holdinger gør jo så bare udfordringen større, og det er jo heller ikke nødvendigvist værst Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Line:
Tak for dit input Mikkel.
Lige præcist ovenstående er f.eks. grunden til, at jeg har lært (til webjournalistik kurset), at links skal ligge i bunden af en artikel, da man ellers risikerer, at læserne er smuttet videre, inden de når at læse artiklen til ende.

Mener du det alvorligt? Det er jo helt ude i hampen. Var der slet ingen på sådan en kursus der spurgte til hvordan det mon så kan være at folk flygter i hobetal fra aviserne og over til f.eks. bloggere og debatter, hvor links bringes IN CONTEXT?

Det er ikke underligt at aviserne kræver 1,5 milliard kroner årligt i skattebetalt bistandshjælp for at få deres forretning til at hænge sammen.

Det viser også med al tydelighed, at uddannelse BESTEMT ikke altid er til det bedre.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 08:23

Mikkel deMib Svendsen:
Mener du det alvorligt? Det er jo helt ude i hampen. Var der slet ingen på sådan en kursus der spurgte til hvordan det mon så kan være at folk flygter i hobetal fra aviserne og over til f.eks. bloggere og debatter, hvor links bringes IN CONTEXT?

Ja, det mener jeg alvorligt - men nu var underviseren også journalist fra et af Danmarks store mediehuse, så det er måske dér, forklaringen skal findes? Wink

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)