det var da så lidt, det er jo derfor jeg er her :) |
Frank Hellerup Madsen:Så der er virkelig noget, den branche bør lære bare lidt om.
Det er såmænd ikke fordi, at de ikke har forsøgt at lære det - jeg har undervist mange af dem, men der er mange modstridende holdinger på aviserne.
Som oftest optimeres der mod så mange sidevisninger pr. session som muligt - så de forsøger krampagtigt at holde på folk. Og hvis de så endelig skal klikke sig ud af sitet skal det helst være via en annoncørs annoncer. Det er en faktor.
En anden faktor er, at at de fleste webjournalister har SÅ lidt tid til at skrive hver historie, at der ikke er tid til ret meget - inklusiv, at lave relevante links.
En sidste vigtig faktor er, at de fleste aviser har et meget ambivalant forhold til Google. De vil selvfølgelig gerne have trafikken - men de kan ikke lide at Google tjener penge på deres indhold, og de er bange for at Google får for stor magt.
Så det er ikke nødvendigvis bare journalisterne der ikke ved hvordan man gør. De rammer de får tillader det meget ofte ikke.