Så røg DOW under 10.000 en vigtig supportline på indekset , at krisen slet ikke er over endnu kan du læse lidt om i en tidligere blog som jeg har skrevet her på Amino, og som samtidig giver mit bud på hvad der sker på markederne lige nu. Du finder bloggen her Vær opmærksom på, at markedet er bevægeligt og derfor vil gå op igen - men det der er vigtigt er selv retningen og den peger efter min overbevisning nedad og måske til et niveau på 8000 eller mindre afhængig hvilken support der er tilstede i markedet. En vigtig betragtning er at den symptom behandling i forhold til hjælpepakke og rente nedsættelse er ved at være udtømt og derfor nærmere vi os mere og mere en reel bund hvor årsagen til krisen skal rettes før vi kan komme videre (jvf. blog) Hvad mener du!
|
Så testes support linjen omkring de 10.000 igen efter vi lige har haft, hvad man kalder et lower high. Vildt spændende og interessant marked i øjeblikket - hvis du ikke er aktivt i markedet - prøv evt. at papertrade og forsøg dig lidt med nogle forskellige options muligheder såsom "short" baseret i et nedadgående marked. Bevægelserne er store hvilket gør det lærerigt - vær dog opmærksom på, at specielt, hvis du er nystartet indenfor dette felt er det et hyper risiko betonet marked i øjeblikket og det bedste træk vil nok være at holde sig til at observere eller paper trade.