Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DOW under 10.000

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så røg DOW under 10.000 en vigtig supportline på indekset , at krisen slet ikke er over endnu kan du læse lidt om i en tidligere blog som jeg har skrevet her på Amino, og som samtidig giver mit bud på hvad der sker på markederne lige nu. Du finder bloggen her

Vær opmærksom på, at markedet er bevægeligt og derfor vil gå op igen - men det der er vigtigt er selv retningen og den peger efter min overbevisning nedad og måske til et niveau på 8000 eller mindre afhængig hvilken support der er tilstede i markedet.

En vigtig betragtning er at den symptom behandling i forhold til hjælpepakke og rente nedsættelse er ved at være udtømt og derfor nærmere vi os mere og mere en reel bund hvor årsagen til krisen skal rettes før vi kan komme videre (jvf. blog)

Hvad mener du!

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 21:41

Så testes support linjen omkring de 10.000 igen efter vi lige har haft, hvad man kalder et lower high. Vildt spændende og interessant marked i øjeblikket - hvis du ikke er aktivt i markedet - prøv evt. at papertrade og forsøg dig lidt med nogle forskellige options muligheder såsom "short" baseret i et nedadgående marked. Bevægelserne er store hvilket gør det lærerigt - vær dog opmærksom på, at specielt, hvis du er nystartet indenfor dette felt er det et hyper risiko betonet marked i øjeblikket og det bedste træk vil nok være at holde sig til at observere eller paper trade.

Tilmeldt 24. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:30

Kim det eneste umiddelbare ved at Dow gik under 10000 i dag er det psykologiske aspekt i det for det indikerer på ingen måde at markedet er i nedtrend og da slet ikke at det skal i 8000. Jeg gætter mig til at du bruger Teknisk analyse uden at kigge på det overordnede verdensbillede som på mange punkter ser bedre ud end under selv toppen på krisen. Jeg er af den modsatte opfattelse af dig nemlig at markedet vil køre meget fladt det næste stykke tid og herefter med stigninger da der er vækst at spore mange steder sågar i USA dog ikke med den forventede hastighed men noget svagere, men der er trodsalt vækst. Kigger du på Kina og Indien så buldrer økonomierne frem, Kina forventer godt nok et lille fald i væksten fra cirka 11% til 8-9 stykker og Indien har så meget vækst at de ikke kan styre deres inflation samtidig med at bilsalget er enormt i begge land. Rusland er også på vej ud af krisen sammen med Israel, Australien, Skandinavien og Tyskland. Det skal lige tilføjes at det ikke er alt som ser dårligt ud i USA de sælger faktisk biler hurtigere end de kan producere dem og GM ønsker at vende tilbage til børsen. Problemet I USA er ikke deres kæmpe gæld for den har de bevist før i historien at de formår at håndtere afdrage gæld i den størrelse, Selve problemet er at de enkle familier er nervøse for deres job og dermed ikke tør at forbruge, men vent og se når den ængst fordufter så vil du se verdens mægtigste folk rejse sig med enorm fortjeneste til os andre.

Ps. I dag var en none event på børsen bare lidt ned igen fra fredagens stigning.

I stedet for at følge Dow burde du at kigge mere på S&P 500 den indikere bedre hvad der eventuelt vil ske, men teknisk analyse kan man altid dreje til sin egen fordel da det altid lige meget hvad der sker kan bort forklares på en eller anden måde. S&P 500 skal bryde 1011 for at være i nedtrend ellers er det bare svingninger om en lige linie.

knowledge is not the same as wisdom

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 23:05

Hej KKInvest

Benytter mig både af teknisk analyse og et overordnet billede af markedet, dette hovedsageligt baseret på en psykologisk tilgang og analyse, da jeg er af den overbevisning, at en graf og herunder DOW, blot er en afspejling af den mentale tilstand der hersker på markedet.

Den angivne vækst du taler om kan ligeledes have mange sider og læses på mange måder, ligesom man hørte det i dag at væksten eks. i Danmark i store dele var baseret på produktion til lager og ikke direkte salg, men lad nu det ligge. Ud fra min egen optik er væksten en psykologisk afledning af de hjælpepakker og politisk motivation man har set udfolde sig med det forhold at øge forbruget, dog mener jeg ikke at hjælpepakker og løfter fra national bank direktører til præsidenter er holdbart, det kurere måske en umiddelbar situation, men forhindrer ikke det der har startet krisen nemlig grådighed – læs evt. min blog og dette

http://www.amino.dk/blogs/kimkampp/archive/2010/06/08/dit-v-230-rdil-248-se-ego-giver-krisen-ny-energi.aspx.

Men jeg vil da gerne være med til at håbe, at vi ikke får et dramatisk dyk på markederne, men tror nu, det er en bydende nødvendighed for at klare årsagerne til krisen og ikke kun symptomerne. Men skal man se med lyse øjne på den økonomiske situation vi har i verden, er der heldigvis flere mennesker, der har fået det bedre, - blandt andet baseret på den store vækst i Asien, hvilket jo er glædeligt. I sidste ende er det jo blot rigdomme og magtbalance der flyttes, som vi jo også her har set tidligere i historien.

Dbh.

Kim

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)