Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønning i Taiwan kontra Kina - ER DET SAMME LØNNINGER?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er!

Er lønninger i Taiwan de samme som Kina, eller højere/lavere? Smile

Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 04:41

Hej Mikkel,

Der er kæmpe forskel på de to steder. Det er ligesom at sammenligne Danmark med Albanien hvis man går ud fra BNP.

Taiwan havde i 80'erne et kæmpe handelsoverskud, der gjorde mange taiwanesere rige. Idag går tingene ikke helt så nemt, men der er stadig mange "gamle" penge i landet.

For at svare på dit spørgsmål konkret, regn ca. med 3 gange lønningerne i Taiwan i forhold til Kina. Det skal lige siges Kina er et vidt begreb, da lønningerne er vidt forskellige alt efter hvor du er. Min sammenligning er baseret på kinesiske storbyer.

Håber mit svar kunne hjælpe.

/ulrich

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 16:01

Ja, lønningerne svinger vanvittig meget i Kina - da det jo er et gigantisk land ;-)

I Beijing ligger lønningerne på 2000-2500,- for butiksansatte. Jo mere uddannelse man har, jo højere er lønnen også. Bogholdere mv. ligger på ca. 5.000,-

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Ulrich:

Hej Mikkel,

Der er kæmpe forskel på de to steder. Det er ligesom at sammenligne Danmark med Albanien hvis man går ud fra BNP.

Taiwan havde i 80'erne et kæmpe handelsoverskud, der gjorde mange taiwanesere rige. Idag går tingene ikke helt så nemt, men der er stadig mange "gamle" penge i landet.

For at svare på dit spørgsmål konkret, regn ca. med 3 gange lønningerne i Taiwan i forhold til Kina. Det skal lige siges Kina er et vidt begreb, da lønningerne er vidt forskellige alt efter hvor du er. Min sammenligning er baseret på kinesiske storbyer.

Håber mit svar kunne hjælpe.

/ulrich

Hvis lønningerne i Taiwan er 3 gange højere end Kina, så er det samme lønninger som i Danmark. Er du nu sikker på, at det er sådan det forholder sig? Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 16:38

Mikkel Dusi:

Hvis lønningerne i Taiwan er 3 gange højere end Kina, så er det samme lønninger som i Danmark. Er du nu sikker på, at det er sådan det forholder sig? Smile

Haha... danske butiksansatte får ikke meget i løn, men 6.000 er nok lige i underkanten... Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02

Martin E. Jensen:

Haha... danske butiksansatte får ikke meget i løn, men 6.000 er nok lige i underkanten... Wink

Det er også det jeg mener. Men ved at lønnen i Kina er 3. gange lavere end i Danmark, så jeg kan ikke få det tidligere udsagn om, at Taiwan får 3. gange højere løn end Kina, til at passe Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)