Hvorfor der det lovligt for forsikringsselskaber at genere folk??? Og avissælgere??? Klokken er 17:22. Mobilen ringer. Det er en forsikringssælger der vi have os til at skifte selskab. Efter ca. 10 nej'er og en par enkle forklaringer opgiver han. Mit spørgsmål er: Hvorfor skal de have lov til at genere alle mulige mennesker med deres forsikringssalg når alle andre virksomheder ikke må? Er det ikke på tide, at folketinget får omgjort den gamle lov så forsikringssælgere og avissælgere heller ikke har lov til at genere private mennesker? Venlig hilsen, Christian |
Jeg aner det ærligt talt ikke.... Men jeg kan forestille mig grunden til man må sælge aviser over telefonen er fordi man ønsker at støtte de trykte medier. Tidligere har der jo også været portostøtte til aviserne... og så vidt jeg ved er aviser momsfritaget. Så jeg vil tro det ganske enkelt handler om at man gerne vil bevare aviserne :)
Ang. forsikringssalg er den så lidt mere kringlet.... Men det handler nok om man mener det er vigtigt folk er forsikrede.... og da forsikringer ikke rigtigt kan sælges gennem almindelige salgskanaler har man så givet dem lov til at sælge via telefonen.