Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Troværdigt referencesite - god idé?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fik lige en idé: Mange har en mening om Trustpilot og troværdigheden i det. Hvad med at lave en hjemmeside med kvalitets-referencer. Det skal foregå således:

X antal phonere opsøger uopfordret virksomheder, som vil bruge 2-5 minutter på at give deres gode service/konsulentleverandører et klap på skulderen og en god henvisning. Efterfølgende tager phoneren kontakt til den roste leverandør for at høre om vedkommende vil give x kroner for en god reference på en seriøs ekstern reference-hjemmeside. Det vil have den fordel, at det er troværdigt, da leverandøren umuligt selv kan fremskaffe referencen. For at opretholde troværdigheden tages der ikke imod uopfordrede referencer.

Er der en idé i dette? Og hvad vil man kunne tage for sådan en reference? Et beløb for oprettelsen samt et fast lavt abonnementsbeløb pr. måned?

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:31
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:54

Hej Michael

Umiddelbart ville jeg ikke som bruger anvende sådan et site, fordi der er nul troværdighed i referencer, som der er betalt for at have på sitet. Hvis referencerne er dårlige, vil virksomhederne jo bare lade være med at betale for at få dem på siden.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:58

Personligt ville jeg ikke anvende det - slet ikke, når der er et super alternativ i Trustpilot. De har gjort en masse, for at forbedre troværdigheden af de anmeldelser, som kommer ind. Eksempelvis kan man som forretningsejer opsætte regular expressions for et Ordre ID som anmelder skal indtaste og passe med dit reg. exp., før end vedkommende kan få lov at skrive en anmeldelse. Derudover går de meget aggressivt efter snydere og undersøger alle rapporterede anmeldelser. De har måske haft troværdighedsproblemer, men de er sandelig ved at komme efter det! 

Derudover har Trustpilot jo den fordel, at de er 100% uafhængige af virksomheden som anmeldes. Alle (vores, i hvert fald) kunder opfordres til at skrive en anmeldelse. De tilbydes naturligvis ingen form for bonus eller får en gave for det - vi vil bare gerne høre deres mening, så dels vi kan forbedre os og dels potentielle kunder kan se, hvad andre synes. Den her uafhængighed (og troværdighed?) har du ikke, hvis du som virksomhed har betalt en konsulent for at fremskaffe referencen. 

Jeg tror, at din idé kun vil henvende sig til meget stor virksomheder. Disse kunne jeg forestille mig i forvejen har salgs-afdelinger til at tage sig af denne slags. 

Idéen fejler ikke noget - jeg har bare svært ved at se den realiseret - sorry :)

Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:23

Jeg tror også det er meget svært. Så kommer det etiske spørgsmål med hvem der skal overvåge personen der overvåger de andre og så fremdeles. Så tror det bliver svært at inføre, men undersøg da sagen videre. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)