Vi er et mindre firma der pt. har et VoiP system gennem Firstcom. Det virker bare ikke optimalt. Derfor er vi på udkig efter en udbyder der kan leve op til vores behov - der inkludere telefon på kontoret og hjemme arbejdspladser.
Er der nogen der har gode erfaringer med en udbyder af VoiP? |
VoiP telefoni god og billig udbyder søges
- 1
|
Jeg har brugt IP vision i et par år. Dem er jeg godt tilfreds med, men er hoppet fra, da jeg istedet vil prøve firmafon
Jeg har desuden en god tråløs Siemens IP telefon, Plantronics headset samt router m.m., så du kan få det hele op at køre.. Det vil jeg gerne sælge MEGET billigt, så du ikke behøver investere i noget nyt - bare skriv en PM. |
Af ren nysgerrighed... Hvilke problemer har du med firstcom? Jeg er også selv kunde her, men har ingen problemer haft - så jeg vil da gerne høre om dine oplevelser! :-) |
VoIP er desværre ikke det nemmeste altid at få til at spille. Hvis der ikke er en eller anden form for prioritering i udstyret man benytter til Internet forbindelsen, så vil f.eks. en belastet upload "smadre" IP telefonien. Desværre er der mange udbydere der ikke leverer udstyr der er korrekt opsat til IP-telefoni, hvorfor kunden/brugeren får en dårlig oplevelse. Det kan typisk være fordi at VoIP udbyderen ikke er den samme som leverer udstyr og konfigurerer/opsætter dette... Med de korrekte tekniske indstillinger/systemer kan VoIP være fuld på højde med eller bedre end alm. fastnet telefoni fra goe gamle TDC.. VELOCIGROUP |
Hej Charlotte, Nu skriver du ikke hvad du er utilfreds med ved Firstcom; du skriver heller ikke hvor mange medarbejdere i er, eller hvilken funktionalitet i har haft før, så det er svært at komme med gode svar :-) Relevante spørgsmål er:
De udbydere, der nævnes ovenfor, tilbyder alt fra en basal telefonlinie ("trunk") og op til de store, forkromede løsninger med IP- og mobilintegration, så det er nok ret praktisk at vide hvad der skal sigtes efter :-) |
Hej Charlotte, Du kan tjekke vores Hostede PBX løsninger på pahm.dk Men som de andre nævner, skal der nok lige klarlægegs list af hvad det er der ikke er optimalt idag? Vi benytter eks. SmartShare til de af vore kunder som har problemer med at deres telefoni hakker. Der går SmartShare StraightShaper ind og prioritere VOIP trafik fremfor alm. internet traffik. Men ellers giv os et kald, så er vi selvfølgelig gerne behjælpelig, med afklaring. Per Ahm |