Når man anskuer det sådan SEO mæssigt, så kan man sige at en struktur som: domæne/keyword_mappe/ ligger op til at der er mere indhold omkring det her keyword i denne "mappe". Ex. /keywory_mappe/andet_keyword.html og /keywory_mappe/tredje_keyword.htm . Personligt har jeg lavet "mapper" for hvert parfume mærke, og i hver mappe er der så en et filnavn, 34.html, 56.html o.s.v. det er ikke hundred procent optimalt seo mæssigt, men tæt på :-).
Grunden til jeg ikke benytter navne eksempel /parfume_mærker/parfume_navn.html er det kan give noget bøvl hvis parfumen nu ændre navn - hver webshop har sin måde at skrive et parfume navn på, så det skal ensrettes. Får jeg indekseret en side, og parfumen så skifter navn (der kan måske blive tilføjet et For him, For her, Pomme e.lign.), så giver det noget 301 redirect bøvl - sker det mange gange giver det ikke bare bøvl, men noget SEO roderi.
Det er vigtigt i mit system at de samme parfumer har det samme navn, uanset hvilken størrelse de kommer i, da jeg så kan sammenligne og rådgive brugeren om hvilken størrelse som der billigst når man kigger på ml. prisen, Det sker f.eks gør her: Calvin Klein: Eternity Moment, 30 ml. Så mens jeg opbygger databasen, udfra de parfumer diverse webshops forhandler, så er der massere af parfumer som vil skifter navn.
Det mest optimale vil selvfølgelig være at en url struktur som så ud som dette: /calvin-klein/eternity-moment-30ml.html .
Jeg har en ide om at man på den måde lige som gruppere sit indhold for søgemaskinerne, og fortæller hvad den her del af websitet primært handle om, burberry parfume, calvin klein parfume. Det er min egen teori, og ikke noget som jeg har dokumation på :-).
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit