Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kaldes denne form for link og hvordan bruger man det selv?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Jeg faldt over en form for link en hjemmeside havde, og tænkte at det hjalp en god slat på ens SEO, og tænkte hvad det hedder, og hvordan man selv kan gøre det :-)

Som I kan se, står der bare billig-proteinpulver uden noget .html, .aspx osv. :-)

Håber på I kan hjælpe mig! Fortsat rigtig god dag til alle!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:17

Hej Daniel,

Det er fordi det ligger i en (måske virtuel) mappe som hedder billig-proteinpulver. Prøver du at browse en mappe vil serveren forsøge en række filnavne, indtil den rammer indeks filen.

Jeg bruger det selv på parfume priser, ex. http://parfume-priser.dk/burberry/ . Det er dog lavet virtuelt dvs. jeg har ikke en mappe for hver kategori, men sat min server op til at sende alle forespørgsler til en PHP fil i stedet for at give en 404 side.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:24

Mener du at selve URL´en ikke ender på .asp, .htm, .php osv.? Man vælger selv om man ønsker at vise typen. Vi har også valgt ikke at have en endelse på: http://www.mobiltjek.dk/mobiltelefoner/sony-ericsson-e10i-xperia-x10-mini/

Der har været en debat om emnet herinde for et godt stykke tid siden, hvor der var nogen som mente at det var god stil at lave en .asp endelse, hvis siden var lavet i asp, men der var vist flere fortalere for ingen endelser.

Seomæssigt ved jeg ikke om det har betydning. Demib har ingen endelser: http://www.demib.dk/billeder/ og Rosenstand har .html på seo-lex: http://www.seo-lex.dk/laes-mere.html, men ikke på thomas-rosenstand.dk: http://www.thomas-rosenstand.dk/laere-seo

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:24

Hey

Det casper siger er korrekt, Det er en virtuel eller ikke virtuel mappe.

Jeg bruger også denne metode til min CMS løsning, Der er dog også muligheden for (virtuelt) at putte en endelse på.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:32

Nicolaj Thomasen:
Seomæssigt ved jeg ikke om det har betydning.

Det har en lille betydning. Hvis der ikke er nogen kendt endelse på så kan søgemaskinerne opfatte det som en mappe og altså et niveau længere ned.

Nicolaj Thomasen:
Demib har ingen endelser [klip link]og Rosenstand har .html på seo-lex:[klip link] men ikke på thomas-rosenstand.dk 

Mekanikerens bil er et vrag der lige kan køre, Vinduespudseren ordner ikke sine egne vinduer, Kokken får konen til at lave mad der hjemme :)

Se ikke på SEO'erne egne sider.... se på deres kunders sider :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 13:32

Hej,

Nu kan jeg se, at du er faldet over en af mine sider. 

Jeg kan afsløre, at det bare er en opsætning i Wordpress permalinks: 

/%postname%/

Mvh.
Andreas...  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:35

Hej allesammen.

Mange tak for svarene. Nu giver det meget mere mening for mig. Jeg har prøvet at lave en mappe som hedder proteinpulver.
Den mappe kan findes på 2 links: http://proteinpulver.billigt-proteinpulver.dk eller http://billigt-proteinpulver.dk/proteinpulver, så nu har jeg da fundet udaf hvordan man gør :-)

Jeg tænkte bare at det kunne være en fordel, men det kan jeg høre kan diskuteres.

Men i hvertfald mange tak for svarene og fortsat god dag til jer alle ;-)

Mvh,
Daniel.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:36

Når man anskuer det sådan SEO mæssigt, så kan man sige at en struktur som: domæne/keyword_mappe/ ligger op til at der er mere indhold omkring det her keyword i denne "mappe". Ex. /keywory_mappe/andet_keyword.html og /keywory_mappe/tredje_keyword.htm . Personligt har jeg lavet "mapper" for hvert parfume mærke, og i hver mappe er der så en et filnavn, 34.html, 56.html o.s.v. det er ikke hundred procent optimalt seo mæssigt, men tæt på :-).

Grunden til jeg ikke benytter navne eksempel /parfume_mærker/parfume_navn.html er det kan give noget bøvl hvis parfumen nu ændre navn - hver webshop har sin måde at skrive et parfume navn på, så det skal ensrettes. Får jeg indekseret en side, og parfumen så skifter navn (der kan måske blive tilføjet et For him, For her, Pomme e.lign.), så giver det noget 301 redirect bøvl - sker det mange gange giver det ikke bare bøvl, men noget SEO roderi.

Det er vigtigt i mit system at de samme parfumer har det samme navn, uanset hvilken størrelse de kommer i, da jeg så kan sammenligne og rådgive brugeren om hvilken størrelse som der billigst når man kigger på ml. prisen, Det sker f.eks gør her: Calvin Klein: Eternity Moment, 30 ml. Så mens jeg opbygger databasen, udfra de parfumer diverse webshops forhandler, så er der massere af parfumer som vil skifter navn.

Det mest optimale vil selvfølgelig være at en url struktur som så ud som dette: /calvin-klein/eternity-moment-30ml.html .

Jeg har en ide om at man på den måde lige som gruppere sit indhold for søgemaskinerne, og fortæller hvad den her del af websitet primært handle om, burberry parfume, calvin klein parfume. Det er min egen teori, og ikke noget som jeg har dokumation på :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:42

Hej Casper.

Det lyder virkelig til at du har fat i noget der. Jeg vil prøve at læse dit indlæg igennem et par gange og prøve at få det bedste udaf det.

Mange tak for svaret :-)

Mvh,
Daniel.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:42

Casper Schneidereit:
Når man anskuer det sådan SEO mæssigt, så kan man sige at en struktur som: domæne/keyword_mappe/ ligger op til at der er mere indhold omkring det her keyword i denne "mappe". Ex. /keywory_mappe/andet_keyword.html og /keywory_mappe/tredje_keyword.htm . Personligt har jeg lavet "mapper" for hvert parfume mærke, og i hver mappe er der så en et filnavn, 34.html, 56.html o.s.v. det er ikke hundred procent optimalt seo ......
Det lyder meget logisk og rigtigt det du siger ;)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)