Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Satser for provision til handelsagent.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte op som selvstændig handelsagent. Jeg har nu været ved min advokat og har fundet ud af, at der var nogle huller i kontrakten, så skal udbedres, inden jeg skriver den under.

Nu er mit spørgsmål så bare om der måske også er "hul" i min aflønning. - Jeg kommer iflg. kontrakten til at få 10% af omsætningen. Er det en rimelig sats, når jeg sælger til detailbranchen?

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:42
Det er rigtig svært at svare på om 10% er nok. Det kommer helt an på om det er et produkt der kan sælge 1 million om måneden, eller 10 millioner om måneden..
Mvh FLØDEBOLLEN.
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 10:46

Hej Mette - nu skriver du ikke hvilke produkter du skal sælge, da der er forskellige satser og indtjening pr. produkt. Jeg vil dog tro, at 10 % af omsætningen, er hvad du selv omsætter - eller har jeg misforstået det. Hvis det så er 10 % af omsætningen i firmaet du er tilknyttet - skynd dig at underskrive - tænk hvis de omsætter for 10 mill. Smile

Ang. din procent-sats anhænger jo af varen, og ikke mindst hvor svært markedet er for denne.

Hilsen

Søren

Interieur i high-end - se mere på www.weltevree.nl/eng

Fra Randers
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:11

Tak for jeres svar - det har lige sat mig igang med at regne lidt...

Det jeg skal sælge er et bredt sortiment af bl.a. USB stik, eksterne harddiske, mobile ladere m.v.

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:23

Som agent går jeg ikke ud fra at du påtager dig noget økonomisk ansvar? I så fald er 10% efter min mening fint..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)