Jeg er ved at starte op som selvstændig handelsagent. Jeg har nu været ved min advokat og har fundet ud af, at der var nogle huller i kontrakten, så skal udbedres, inden jeg skriver den under. Nu er mit spørgsmål så bare om der måske også er "hul" i min aflønning. - Jeg kommer iflg. kontrakten til at få 10% af omsætningen. Er det en rimelig sats, når jeg sælger til detailbranchen?
|
Satser for provision til handelsagent.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Mvh
FLØDEBOLLEN.
Hej Mette - nu skriver du ikke hvilke produkter du skal sælge, da der er forskellige satser og indtjening pr. produkt. Jeg vil dog tro, at 10 % af omsætningen, er hvad du selv omsætter - eller har jeg misforstået det. Hvis det så er 10 % af omsætningen i firmaet du er tilknyttet - skynd dig at underskrive - tænk hvis de omsætter for 10 mill. Ang. din procent-sats anhænger jo af varen, og ikke mindst hvor svært markedet er for denne. Hilsen Søren |
Interieur i high-end - se mere på www.weltevree.nl/eng
Tak for jeres svar - det har lige sat mig igang med at regne lidt... Det jeg skal sælge er et bredt sortiment af bl.a. USB stik, eksterne harddiske, mobile ladere m.v. |
Som agent går jeg ikke ud fra at du påtager dig noget økonomisk ansvar? I så fald er 10% efter min mening fint.. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)