Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Hvor der er vilje er der vej " - nu med bandeord!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Ingen arme ingen småkager ! 

Har man ingen arme, så kan alle se, at man er uarbejdsdygtig - men hvad nu hvis det ikke er fysisk man mangler noget? Hvad nu hvis det man mangler er drive?!

Her er en historie fra den virkelige verden, der viser hvorfor jeg ofte har svært ved at have ondt af raske mennekser, der tuder fordi de ikke kan finde arbejde:

Da jeg var færdiguddannet grafisk designer, havde jeg ret travlt fordi jeg lavede freelance arbejde ved siden af mit nye studie på uni. Derfor skrev jeg rundt til de 20-30 personer jeg havde været tutor og lejlighedsvist gæsteunderviser for på skolen. Min mail lød ca. sådan:

"Jeg vil gerne hjælpe et par af jer med at blive bedre designere og give jer en røvfuld gode opgaver, der kan gøre jeres portfolio interessant for jeres fremtidige arbejdsgiver. Hvis du har lyst til at lære nye ting, få opgaver fra den virkelige verden og samtidigt tjene penge på skidtet - så skriv til mig!"

Jeg fik kun fire svar og kun én var pige selvom studiet består af ca. 80% piger. Hun fik dog allerede nok ved første opgave og blev meget gal og ked af det fordi jeg gav hende (venlig) konstruktiv kritik på et logo som hendes kunde ikke kunne lide - det kunne hun bare ikke indfinde sig med og ville ikke mere.... Nå men så var der tre drenge tilbage...

En af dem viste sig hurtigt at være for travl og uengageret i forhold til det jeg ledte efter. 

En anden var udemærket, men da han skiftede studie til noget mere teknisk, var han ikke så interesseret i at arbejde med design længere - så han var også ude.

Den sidste var lige hvad jeg ledte efter og nu er han min faste "brandslukker" når kalenderen bliver for presset. Jeg kan på ingen måder tage al æren for det niveau han nu er på, men jeg ved at jeg har hjulpet ham igang den "selvlæring", som er så kritisk hvis man vil opnå succes. Derudover VED jeg at han er den fra hans årgang med størst chance for job pga. de fede real-life-opgaver han har fået klistret i portfolioen! 

Virksomhederne ansætter sku ikke folk der kommer slæbende med en portfoilo, der kun indeholder de urealistiske og platte opgaver som skolen disker op med. Jeg tror ikke min "brandslukker"  har en eneste skoleopgave at vise den dag han skal ud og søge arbejde :)

Jeg er glad for at have hjulpet én til at komme i samme fordelagtige situation som jeg selv havde megen glæde af dengang. Men jeg krummer sku tæer når de folk, der IKKE skrev til mig dengang kommer og siger; "Der er slet ikke arbejde at få for folk med vores uddannelse Skype-Crying".  HOLD DIN KÆFT - der er altid arbejde til dem der virkelig vil! Problemet er bare at mange tror, at det med at vise vilje først starter når man skal søge arbejde - i virkeligheden starter det lang tid før. Men hvis du ikke engang gider lære noget uden for pensum, så skal du ikke komme og pive når der ikke er brug for dit store “talent” ude i den virkelige verden.

Hvis du gør noget, så gør det 110% ellers kan det sku være lige meget! 

Mvh René W.

Dette indlæg er inspireret af Mogens Nørgaards seneste blogpost: Farvel til Drengene og Mændende

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 07:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fedt indlæg, det er er 100% præcist.

Det sjove ved Danmark er kombinationen af janteloven og direkte dovenhed / uvidenhed.
Folk forventer at blive ansat for høj løn også selvom de intet har præsteret udover en uddannelse.

Jeg tror ikke på janteloven og er ikke bange for at afprøve projekter, det har gjort at mit CV er bedre end mine venners, ja selv min fars.

Det jeg godt kunne tænke mig at se i de danske uddannelser er mere praktisk arbejde, altså hvor skolerne sælger arbejde fra eleverne, så alle eleverne afprøver det rigtigt.

Jeg har hørt de gør det på nogen uddannelser, men på grafiske, kodning etc.
Har jeg aldrig hørt om det princip.

Der er stor forskel at arbejde på sit eget projekt og at varetage en kundes projekt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09

Lasse:

Det jeg godt kunne tænke mig at se i de danske uddannelser er mere praktisk arbejde, altså hvor skolerne sælger arbejde fra eleverne, så alle eleverne afprøver det rigtigt.

Jeg har hørt de gør det på nogen uddannelser, men på grafiske, kodning etc.
Har jeg aldrig hørt om det princip.

Der er stor forskel at arbejde på sit eget projekt og at varetage en kundes projekt.

Ja nemlig! Godt at jeg ikke er den eneste, der har det sådan hehe. 

På min skole var vi så heldige at vi kunne tage vores egne projekter ind og arbejde med i stedet for dem skolen gav os. Det var en fin ordning, men desværre så havde skolen meget få virksomhedskontakter og mange endte med at sidde og redesigne noget af skolen pressemateriale eller lignende fordi de ikke magtede at finde en virksomhed selv...

Men én ting er opgaven - en anden er den tid man bruger på den. For i den virkelige opgave har man ikke 14 dage til at lave et visitkort og et logo... Der har man måske et par dage hvis man er heldig og kunden gider betale en fornuftig pris. De få fra min egen årgang, der har fået arbejde var ved at gå ned med stress da de kom på arbejdsmarkedet fordi de ikke var vant til den slags tidsbegrænsningerne!

99% af alt hvad jeg ved og kan har jeg lært mig selv og det at have eget firma med rigtige kunder osv. har gjort virkelig meget for mig. Det er derfor jeg altid opfordrer andre til at gøre det samme. De fleste er direkte dovne når det kommer til stykket, men der er jo enkelte, der formår at tage chancen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:36

Hej René,

Du rammer spot on!

Jeg er træt af at høre klynk fra folk, som kan bruge 5-8 år på at læse til historiker med speciale i Preusserkrigene (opdigtet eksempel), og efter endt uddannelse blive arbejdsløs, og derefter beklage sig, at der ikke er arbejde at få - og samtidig nægte at overveje andre jobs, da det jo ikke er drømmejobbet, og "så kan jeg jo ikke bruge min uddannelse til noget"...

NEJ! Det kunne jeg sgu have fortalt dig allerede da du begyndte på studiet...!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:39

Hej

Jeg må desværre give jer ret. Da jeg kom på Amino for 2 år siden var det for at finde et team af unge mennesker som virkelig kunne sparke røv på et design til en musical. Jeg havde jo læst om Thorborg og Jubii tiden, og det lå op af min ledelsesstil, men brugerne af Amino vidste jeg ikke noget om.

Jeg fik det ud af det, at jeg nu har indholdet til en bog om 100 måder at undgå at arbejde på.

Det måtte jo ellers være top-nice at få et CV med et site der nu er set af over 40 mill. mennesker, men sådan skulle det ikke blive, - dertil smager Caffe-latte og Bacardi Breezere tilsyneladende for godt.

Til gengæld, - og det skal også med i historien - så sidder der altså nogle unge mennesker på Amino der virkelig har et drive og lysten til at komme ud over rampen ved at arbejde hårdt og ihærdigt. De kan bare ikke komme til orde for alt den højtbrægende testeron om 4 timers arbejdsuger og "kæft, hvor er jeg klog siger min mor" som jo sådan nærmest skyller ind over Amino i perioder.

Nøjagtigt som man skal kigge godt efter for at finde rav der er skyllet op på stranden, således kan man også kigge rigtigt godt efter i profilerne her på Amino, - der er nogen, trods alt, som ikke gør meget væsen af sig men som er villig til at yde en god indsats.

Det har jeg så lært på min tid her på Amino, - så der er da håb endnu ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg må desværre give jer ret. Da jeg kom på Amino for 2 år siden var det for at finde et team af unge mennesker som virkelig kunne sparke røv på et design til en musical. Jeg havde jo læst om Thorborg og Jubii tiden, og det lå op af min ledelsesstil, men brugerne af Amino vidste jeg ikke noget om.

Jeg fik det ud af det, at jeg nu har indholdet til en bog om 100 måder at undgå at arbejde på.

Det måtte jo ellers være top-nice at få et CV med et site der nu er set af over 40 mill. mennesker, men sådan skulle det ikke blive, - dertil smager Caffe-latte og Bacardi Breezere tilsyneladende for godt.

Til gengæld, - og det skal også med i historien - så sidder der altså nogle unge mennesker på Amino der virkelig har et drive og lysten til at komme ud over rampen ved at arbejde hårdt og ihærdigt. De kan bare ikke komme til orde for alt den højtbrægende testeron om 4 timers arbejdsuger og "kæft, hvor er jeg klog siger min mor" som jo sådan nærmest skyller ind over Amino i perioder.

Nøjagtigt som man skal kigge godt efter for at finde rav der er skyllet op på stranden, således kan man også kigge rigtigt godt efter i profilerne her på Amino, - der er nogen, trods alt, som ikke gør meget væsen af sig men som er villig til at yde en god indsats.

Det har jeg så lært på min tid her på Amino, - så der er da håb endnu ;-)

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WinkYesWinkJa for fandens (nu skal Amino også have bandeord) I har sku ret allesammen, altså jer oppe over. Jeg kan jo ikke garantere hvad der kommer efterfølgende -  "nedenunder under mig".

Ja drive kan føre til meget, og er det mest overlevende gen som findes - måske. Selvstændige & iværksættere skulle præmieres noget mere.

Bedste hilsner.

Yesfor fanden til jer alle

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

http://www.raad-mal.dk/

http://www.raad-mal.dk/referencer/

http://www.raad-mal.dk/firmaprofil/

http://www.raad-mal.dk/henttilbud/

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:29

Jeg er helt enig.
2 mennesker er i min tid kommet til mig og spurgt om de måtte arbejde gratis for mig, for at få erfaring og vise hvad de kunne.

Begge to er i dag sindssygt succesrige selvstændige, med ansatte, overskud og det hele.

Jeg fatter ikke klynkerne og deres evige hylen.
Lav da for helvede noget gratis eller billigt arbejde for nogen der kan hjælpe dig videre, det er nok den bedste investering du nogen sinde kan lave...

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:51

Breaking News :

Jeg har igennem hardcore research fundet frem til den person, som er en slags åndelig gudfader for  Mogens Nørgaard, Martin Thorborg og Carl Mar til sammen. Han er en bannerfører for en revolution styret af middelaldrende mænd som ikke gider finde sig i blødsødenhed og forkælede unge mennesker mere

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:53

Wellejus:

Hvis du gør noget, så gør det 110% ellers kan det sku være lige meget! 

Hørt! Livet er for langt til halve løsninger!

//Kristine

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)