Jeg har selv gjort det, så jeg ved, at det fungerer. Dog skal man have fat i en ekstra database.
ok, jeg har ikke selv haft behov for 1-click installer, men ville lige rette mit råd, da jeg opdagede at menupunktet forsvandt, når man valgte et tilknyttet domæne.
Som tidligere nævnt, så kan man ganske let selv installere f.eks. Wordpress på et tilknyttet domæne, og som Kasper nævner, så kan man bruge samme database, hvis man ændrer prefix i config-filen.
Derudover kan man også købe ekstra databaser hos Unoeuro. Jeg kan ikke huske prisen, men det er en oprettelsespris og ikke en månedlig omkostning.
Man kan godt bruge 1-click install på tilknyttede domæner, men der
følger kun én database med til hvert webhotel. Skal du fx køre to blogs,
så behøver du også to databaser.
Hvis du vælger det tilknyttede domæne, så forsvinder "1-Click
installer" punktet fra menuen. Derfor formodede jeg, at man ikke kunne
bruge den på tilknyttede domæner.
Hvordan kommer man ind i 1-click installer fra et tilknyttet domæne?
Vælg webhotellet du har tilknyttet domænet til. Under 1-Click installationen kan du vælge det tilknyttede domæne i listen over domæner.
Det kræver ikke ekstra database, da du kan angive et tabel præfiks når du installerer, så du kan have alle de Wordpress installationer du ønsker, i samme database.
Forresten er i velkommen til at skrive til supporten, hvis der er spørgsmål. Vi kan formentlig også svare på spørgsmål som folk på Amino ikke kan :)
Jeg ved godt at det er en gammel debat, men stadig aktuel. Unoeuro er rigtig dårlige til at fortælle om hvordan man er stillet med flere domæner. Jeg vil gerne skifte til Unoeuro men kan ikke gennemskue hvordan den vil være ned mine 20 domæner flere med WP databaser. Meebox har pakker som er til at forholde sig til. Unoeuro tag jer sammen og lav nogle "pakker"
Meebox har vel pakker fordi de har grænser for hvor mange domæner du kan have per pakke, UnoEuro har ingen grænse på nogle af pakkerne.
Så du kan købe ét UnoEuro webhotel og tilknytte så mange domæner du vil, og installere Wordpress så mange gange du vil på samme webhotel, på forskellige domæner. Hvis du er i tvivl kan du også altid blot skrive til os :)
Jeg synes at i skal skrive hvad i kan tilbyde når der er flere domæner. Jeg kan ikke finde det på jeres side og denne tråd bekræfter at det ikke er til af finde ud af med antal databaser mm. Kan jeg have 10 domæner 10 mailadresser og 10 WP databaser uden merudgift?
Jeg synes at i skal skrive hvad i kan tilbyde når der er flere domæner. Jeg kan ikke finde det på jeres side og denne tråd bekræfter at det ikke er til af finde ud af med antal databaser mm. Kan jeg have 10 domæner 10 mailadresser og 10 WP databaser uden merudgift?
Nu er det meget vigtigt at pointere, at du helst skal bede Unoeuro.com om at placere dem på forskellige IPadresser, specielt hvis formålet med dem er at oprette blogs og linke ud til en side.
Hvis du har dem allesammen på samme webhotel, så har du stadig blot 1 ipadresse som linker ud => knap så optimalt