Indlægget ligger lige til højrebenet for den holdning jeg har kørt kampagne for rigtig længe.... men først og fremmest synes jeg man skal holde sig til/tænke på mindste grænsen for krav til momsregistrering; hvis ens salg ikke overstiger kr. 25.000,- er der ingen grund til at tænke i en sådan registrering. Omvendt hvis man har forstået hele konceptet i Network Marketing generelt - og vælger at engagere sig i autoship baseret koncepter og iøvrigt udelukkende bygger netværk uden direkte salg for øje - så er hele problematikken eller snarere spørgsmålet om moms or moms not irrelevant. |
Lasse Burholt:Indlægget ligger lige til højrebenet for den holdning jeg har kørt kampagne for rigtig længe.... men først og fremmest synes jeg man skal holde sig til/tænke på mindste grænsen for krav til momsregistrering; hvis ens salg ikke overstiger kr. 25.000,- er der ingen grund til at tænke i en sådan registrering.
Omvendt hvis man har forstået hele konceptet i Network Marketing generelt - og vælger at engagere sig i autoship baseret koncepter og iøvrigt udelukkende bygger netværk uden direkte salg for øje - så er hele problematikken eller snarere spørgsmålet om moms or moms not irrelevant.
Jeg er så småt begyndt at forstå hvad du (og andre) mener. Og jeg kan godt se, at netværksbygning er vejen frem. Dog har jeg - af en eller anden årsag - altid gerne ville have en shop. Har lavet shops og websites til andre, men har aldrig rigtig haft en idé til min egen - og dette kunne jo være en start.
Og hvis der kom gang i salget, ville jeg selvfølgelig registrere mig med CVR og hele pivtøjet, men jeg har samtidig papirnusseri-allergi, så derfor vil jeg gerne trække den så længe som muligt.
Og det har jeg jo så muligheden for, ved primært at koncentrere mig om netværket.
Så point taken - og tak for det. ;o)
Og hvis opbygningen af netværk virker, så har man forhåbentlig råd til at betale en revisor fra starten, når man så endelig momsregistrerer sig. ;o)