Jamen jeg giver dig da helt ret, du skal ikke have CVR for at arbejde med MLM, men det der gør din forrretning meget anderledes end min, er at du selv ligger website/shop til og folk køber af dig. Og det er her jeg mener at privat salg kan virke amatør agtigt. Til sammenligning, så de private jeg har i min NuSkin, har deres webshop, hvor kunderne køber direkte fra NuSkin, men igennem den privates website.
Altså - om jeg køber produkter hjem, og sælger dem til homeparties, eller om jeg sælger dem via en webshop, er vel i begge tilfælde at betragte som, at folk køber af mig, som privatperson - hvis det selvfølgelig fremgår af min shop, at jeg er en privatperson. Eller er det dette du er uenig i?
Altså: Jeg regner jo med, at dem som handler på siden, vil være folk jeg først personligt har talt med - og så henvist dem til min shop.
Det ville selvfølgelig være smartere, hvis de bare kunne få et kundelogin til NWA-shoppen. Det havde jeg ikke hørt skulle være en mulighed, men nu har jeg lige læst, at det skulle blive muligt fra 1. september - så måske skal jeg slet ikke bruge min shop alligevel!? :-O (nå, men den har heldigvis været gratis!) ;o)
Okay, vil det så sige at man ikke kan lægge en automatisk ordre ind i din shop? Mht. kunder er det jo noget af det vigtigste i min forretning.
Er ikke helt med på, hvad du mener med automatisk ordre. Hvis du
mener, om man kan lægge ind, at man hver måned gerne automatisk vil
bestille 6 pakker af xxxx - så nej, den har jeg ikke lige tænkt ind.
Men
det er jo bl.a. fordi, at jeg indtil videre har en naiv tro på, at jeg kan
konvertere en tilbagevendende kunde til at blive forhandler. På den
måde sparer de 40% på deres fremtidige køb. Det er muligvis ikke normal
MLM strategi, men når nu det næsten er gratis at starte i NWA, så burde
det være muligt. Det er i hvert fald den strategi jeg vil gå efter i starten.
Og kunden får så varen direkte fra firmaet, med firmafølgeseddel, har man så sørget for at kunden ikke bare kan henvende sig til NWA direkte uden om dig?
800,- Så har i vel fokuseret på enkelte områder? Og ikke købt produkter fra hele udbudet af varer (tøj osv).
Jeg har fået at vide, at hvis jeg vælger en anden leveringsadresse end min egen - så bliver der ikke lagt faktura med i forsendelsen - kun følgeseddel. Men det skal jeg selvfølgelig nok lige have testet inden jeg sender den første pakke. :-D
Og man kan kun købe varer hvis man har login. Det gælder både bestillingsseddel og via shoppen, så det burde ikke være et problem.
Jeg har kun valgt Blue Nature produkterne indtil videre - altså håndsæbe, creme shampoo etc.
For at kunne forhandle jeans'ne skal man købe startpakke til kr. 1.800 - så jeg vil godt lige se dem "live" først - men hvis de er OK kvalitet tror jeg, at jeg hopper på dem også.