Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

275 kr. pr. påbegyndt kvarter i det offentlige?!?!?!?!?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad angår det eksempel med køleskabet, så må det vel være sådan, at det kune skal leve op til kravet hvis der står varer i det som skal opbevares indenfor et temperatur interval.

Jeg har selv varer til at stå op køl. På selve vareren er der påtrykt, at det anbefales at det opbevares under 5 grader. Ifølge min fødevaremand, så tolker han regler sådan, at i og med at der står anbefales, så skal jeg ikke i egenkontrolprogram etc. være kontrol af temperatur selvom jeg opbevarer det på køl. Hvade der derimod på varen stået, at varen skal opbevares ved max 5 grader, så havde jeg skulle lave kontrol.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:55

Fashion-Seller:

Fama:

Det er jo fuldstændigt underordnet om du bruger udstyret eller ej.... Udstyret skal leve op til fødevarestyrelsens krav - der er jo ingen der ved om du dagen efter fylder den defekte køler op med varer der skal holdes på køl...

Jeg må sku give Lasse ret... Problemet med systemet er, at du giver nogle normalt søde og rare mennesker et par stjerner på skulderen, og så går de fra at være servicemindet offentlig ansatte, til at blive totalt crapy crazy paveskranker, som nærmest ejer hele verden. Deres ord er lov, og siger man dem lidt imod, så pålægges man bare bøder eller flere extra kontrolbesøg, indtil de kan finde noget og sætte dig på plads...

Men det er jo ik alle mennesker, som kan håndtere magt, og der er åbenbart mange af disse ansat hos fødevarerstyrelsen i DK, hvor de laver kontrolbesøg med "unlimited power"...

Hmm, ser vi ikke dette ALLE steder hvor folk har magt? kan nævne flybranchen som helhed, her er der også magtliderlige personer, men det er jo ikke noget galt i, de er jo privat ansatte. 

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Vi taler om en person der besøgte os - besøget gik i al sin enkelthed ud på at de skulle se om vores sporbarhed var i orden - altså fra en vare kommer ind i huset til den går ud af huset igen.

Og nej vi sælger ikke fødevarer, men glas - men iflg alle mulige bestemmelser, så skal vi være registreret ligesom en slagter olign. da vores produkter har som de siger "kontakt til fødevarer".

Selvfølgelig er det fair at man skal kunne dokumenterer at der ikke er alt muligt skidt og kanel i glasset, som er sundheds skadeligt. Det der gør mig lidt harm er at andre skal bestemme hvor stor risiko jeg skal være villig til at tage, mht. sporbarhed.

Jeg skal gerne ned til hvert enkelt produkt kunne spore, hvornår varen er produceret, hvornår jeg har modtaget den, hvornår kunden har modtaget den mv. - da hvis der er noget galt med produktet at så bliver min tilbagetrækning fra markedet nemmere og mere specifik , men hvis det stod til mig, så skulle det da være op til mig - om jeg ville tage chancen og trække hele containerer hjem fra mine forhandlere, og så slap jeg for en masse papir nusseri - jeg har jo en gang påvist at vores glas ikke indeholder bly mv.

Når det så er sagt, så har jeg læst side op og side ned - brugt flere uger på regulativer osv. - ud over dette har jeg lavet vores eget egenkontrols program som udspringer i en rapport til fødevarestyrelsen på 10 sider - det tager altså også sin tid.

Alligevel skal jeg betale for at de får lov til at sætte nogle regler ned over virksomheder, og beslutter at man skal have X antal besøg om året - det er da den rene pengemaskine.

Og det med ingeniøren - ved ikke hvilken uddannelse man skal have for at være tilsynsførende i fødevarestyrelsen, vi taler jo om en timeløn på 1100 kr , altså kvinden gjorde et stort nummer ud af at mine grænseværdier på vores dokumenter var for høje, indtil jeg måtte fortælle hende at hendes tal og mine var i forskellige måleenheder - så håber ikke det kræver en høj uddannelse, for hun var ikke den skarpeste kniv i skuffen - og går ud fra at grundgebyret er kørsel frem og tilbage - og det eneste jeg har fået ud af det er et gult papir med en smiley face - jubii

Jeg synes for det første at det er alt for dyrt, men det jeg rent faktisk er mest harm over, er den store arbejdsbyrde de pålægger os som virksomhed - og som der bliver sgat så synes jeg vi betaler rigeligt i skat, men det er altså bare ikke nok.

Jeg kan forstå en slagter , hvis han står og sælger gammelt kød hvor man kan blive hundesyg - men come on, synes sku det offentlige lige er blevet lidt for smarte.

Bendtsen

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Bendtsen:
Jeg kan forstå en slagter , hvis han står og sælger gammelt kød hvor man kan blive hundesyg - men come on, synes sku det offentlige lige er blevet lidt for smarte.

Hvorfor det? Hvorfor må slagteren ikke selv bestemme hvor stor en risiko han vil løbe, i din verden?

Sorry.... Men det er dobbeltmoral det der.... I Danmark har vi nogle relativt høje krav til vores fødevarekontrol.... Det kan man så mene om hvad man vil - men det er enten eller. Begynder man at lave forskellige krav til forskellige mennesker og gøre det til "vurderingssager" vil det ikke alene underminere hele den høje danske fødevaresikkerhed.... det vil også gøre systemet langt dyrere, at holde kørende.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:19

Hej Bendtsen, jeg får også besøg her af fødevarestyrelsen, og var ligesom dig overrasket over at jeg selv skulle betale det Tongue Tied

Helt fair at de kommer forbi og checker, og hende jeg havde forbi var absolut menneskelig og flink nok.

Gir dig medhold i at nogle af kontrollerne virker som "overkill" , men det er sikkert svært at lave regler som er tilpasset alle forhold.

Som sagt har jeg det godt med at der sker løbende kontrol generelt, men synes ikke det er fair man selv skal betale for denne "service" . En slikbutik - altså detail betaler ikke noget , og jeg forstår ikke denne forskel.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44

Bendtsen:
jeg har jo en gang påvist at vores glas ikke indeholder bly mv.

Det svarer lidt til at slageren altid vil kunne hævde at oksekødet er 100% oksekød blot fordi det var tilfældet da fødevarekontrollen var fordi en dag.

Bendtsen:
Det der gør mig lidt harm er at andre skal bestemme hvor stor risiko jeg skal være villig til at tage, mht. sporbarhed.

Jeg ville som forbruger være harm, hvis vi havde en fødevarepolitik i Danmark, der overlod risikovilligheden til den enkelte importør - specielt hvis han sætter egen profit højere end folkesundhed.

Bendtsen:
og som der bliver sgat så synes jeg vi betaler rigeligt i skat, men det er altså bare ikke nok.

Vil du også have vi andre skal betale for virksomheders "indskærpelser" fordi de ikke overholder lovgivningen?

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:00

Fama:

Lasse:
Temperatur ikke overholdt i kølere (2-5 celsius) selvom alle de produkter som stod i køleren ikke var under krav på køl.

Det er jo fuldstændigt underordnet om du bruger udstyret eller ej.... Udstyret skal leve op til fødevarestyrelsens krav - der er jo ingen der ved om du dagen efter fylder den defekte køler op med varer der skal holdes på køl...

Køleren blev kun brugt til Cocio, sodavand, øl og frugt (æbler, pærer etc.)

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:16

Lasse:

Fama:

Lasse:
Temperatur ikke overholdt i kølere (2-5 celsius) selvom alle de produkter som stod i køleren ikke var under krav på køl.

Køleren blev kun brugt til Cocio, sodavand, øl og frugt (æbler, pærer etc.)

Og næste dag kunne det være det blev fyldt op med ferske rejer. Der så blev rådne. Gjorde hundrevis af mennesker syge. Det ender i kæmpe ballade. Forside på EkstraBladet. Folks skriver læsebreve om de tungnemme politikere og hvordan fødevarekontrollen er blevet beskæret og udfører dårligt arbejde. Kæmpe krise. Rent hypotetisk selvfølgelig - men pointen er at et køleslab er nu et køleskab og der kan man godt stille krav til at det rent faktisk skal kunne køle.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:21

Hej Igen

Jeg kan godt se hvad i mener, men jeg synes stadig det er mega overkill.

Grunden til jeg nævnte slagteren, er at han sælger noget som der kommer indenbords, jeg sælger glas, og jeg har endnu ikke set nogle der ligefrem spiser dette.

Hvor skal de så sætte grænsen, ja det ved jeg ikke - altså når man drikker af et glas, så rører det typisk læberne, men hvad så med alt andet man rører ved.

Gad godt vide om dem der f.eks. sælger konvolutter med dette dejlige slik felt på bagsiden er fødevare registreret - for den sags skyld Post Danmark og deres frimærker, har de egenkotrols program for disse? Jeg ved godt det er sat lidt skarpt op, men helt ærligt jeg undersøgte lidt omkring emnet.

Det viser sig at EU har udstukket nogle generelle regler - de viser sig så at der er huller i dette regelsæt, og så er det lagt op til det enkelte lands myndigheder og fastlægge disse. Og her synes jeg altså det er gået over gevind.

Jeg er HELT enig i at vi skal sikrer alle produkter fødevarer eller ej, og få alle de forbudte stoffer mv væk fra markedet, men igen må jeg gentage

1. Jeg påviser med laberatorie rapporter mig her og mig der, som er stemplet af oprindelses landets myndigheder, som viser at vores produkter er gode nok, disse skal fornyes en gang om året (HELT FAIR I MINE ØJNE)

2. Når det nu er klarlagt forstår jeg ikke at jeg som importør der sælger varen på det danske marked ikke selv må have lov og bestemme om , hvis der en dag viser sig at være noget galt, om jeg vil trække en palle hjem, fordi jeg bedre kan lokaliserer varen gennem mit kontrol program eller om jeg intet sporbarheds program bruger, og derfor bliver nødt til at trække 2 containere væk fra markedet - det burde da ikke være myndighedernes opgave og beslutte hvilken risiko jeg er villig til at tage?

Synes i har ret i at der skal selvfølgelig være nogle regler og ingen systemer er fejlfri mv. Men jeg synes det er gået over hvad der er rimeligt i mine øjne.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Synes i har ret i at der skal selvfølgelig være nogle regler og ingen systemer er fejlfri mv

Når man læser den omtalte kontrolrapport fremgår det at en del af kontrollen rent faktisk var vejledning, ligesom den pågældende kontrolrapport også viser at der blev givet en indskærpelse. 

Man kan vælge den kyniske metode og argumentere for at "staten" blot fører tilsyn og konstaterer om du som virksomhed overholder loven eller ej . Det kan sanktioneres. Hvordan du så retter op på din virksomheds problemer  må du selv om. Du kan finde en ekspert eller selv rode med det.

eller

Du kan eksempelvis vælge at sige at kontrol og vejledning til at få bragt tingene i orden for kun 1785 faktisk er en billig ydelse fra det offentlige, som du næppe ville kunne slippe med hvis en "ekstern" konsulent skulle give dig den samme rådgivning.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)