Hvad angår det eksempel med køleskabet, så må det vel være sådan, at det kune skal leve op til kravet hvis der står varer i det som skal opbevares indenfor et temperatur interval. Jeg har selv varer til at stå op køl. På selve vareren er der påtrykt, at det anbefales at det opbevares under 5 grader. Ifølge min fødevaremand, så tolker han regler sådan, at i og med at der står anbefales, så skal jeg ikke i egenkontrolprogram etc. være kontrol af temperatur selvom jeg opbevarer det på køl. Hvade der derimod på varen stået, at varen skal opbevares ved max 5 grader, så havde jeg skulle lave kontrol. |
Fashion-Seller:Fama:Det er jo fuldstændigt underordnet om du bruger udstyret eller ej.... Udstyret skal leve op til fødevarestyrelsens krav - der er jo ingen der ved om du dagen efter fylder den defekte køler op med varer der skal holdes på køl...
Jeg må sku give Lasse ret... Problemet med systemet er, at du giver nogle normalt søde og rare mennesker et par stjerner på skulderen, og så går de fra at være servicemindet offentlig ansatte, til at blive totalt crapy crazy paveskranker, som nærmest ejer hele verden. Deres ord er lov, og siger man dem lidt imod, så pålægges man bare bøder eller flere extra kontrolbesøg, indtil de kan finde noget og sætte dig på plads...
Men det er jo ik alle mennesker, som kan håndtere magt, og der er åbenbart mange af disse ansat hos fødevarerstyrelsen i DK, hvor de laver kontrolbesøg med "unlimited power"...
Hmm, ser vi ikke dette ALLE steder hvor folk har magt? kan nævne flybranchen som helhed, her er der også magtliderlige personer, men det er jo ikke noget galt i, de er jo privat ansatte.