Hej alle! Jeg har gået med tanker om at starte et firma, dog først om nogle år når jeg er færdig med at studere, som skal sælge bæredygtige løsninger til private, hvor elektricitet og varme skal leveres af solceller, solfangere og brændselsceller/batterier. Min plan var at importere solceller, evt. fra Kina eller tyskland, alt afhængig af pris, og det samme med brændselscellerne/batterierne. Solfangerne ville jeg selv lave, på en maskinfabrik. Jeg har netop afsluttet et fag på DTU, som hed Design af Energianlæg, hvor jeg dimensionerede et hus efter et bæredygtigt princip, og en pris for et system der kan levere varmt vand og elektricitet, HELT UDEN udefrakommende påvirkninger endte i knap 300.000kr, så det er en dyr affære, men det kan lade sig gøre. Om nogle år bliver det en hel del billigere. Hvad synes folk om det? Det skal selvfølgelig nævnes at jeg fik 12 for rapport+mundtlig fremlæggelse ;) |
Der findes allerede mange leverandører i det marked, så du skal finde nogle måder at skille dig ud - og nogle måder at kompensere for det som styrker dine konkurrenter.
En af de vigtigste faktorer du nok kommer til at kæmpe med er praktisk erfaring og referencer. Som du selv er inde på koster stor anlæg en hel del, og derfor vil mange - som jeg selv, foretrække veletablerede firmaer til det.