Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tænke på i forbindelse med webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg skal snart have mig en webshop, og det er - som så meget andet - ret nyt for mig.

Derfor søger jeg gode råd til ting jeg skal huske at shoppen gerne skulle kunne fra start, så jeg ikke lige pludselig står i den situation, at jeg har brugt en masse tid og penge, på noget der alligevel ikke er godt nok.

Shoppen kommer til at have sindssygt mange varer, og den skal på en eller anden måde, kunne bruges i hele EU (Eller verden, men pimært EU).

Jeg er selv kommet fem til at følgende er noget der er et must:

• Let at oprette og redigere varer
  • Let at oprette undersider / kategorier
  • Mulighed for at give "medlemmer" rabat der defineres i deres login
  • Nyhedsbrev
  • Diverse betalingsløsninger
  • Flere sprog
  • Flere valutaer
  • Mulighed for at vælge mellem flere leveringsmuligheder (Afhængig af hvordan jeg skruer det sammen)
  • Mulighed for blog / videoblog
  • Kunne spore de enkelte brugeres adfærd på siden (3. parts løsning)
  • Mulighed for at oprette landingpages til diverse kampagner
  • Mulighed for at fjerne fragtgebyr på enkelte kunder
  • Priser med og uden moms til privat / erhvervskunder
  • Automatisk fakturering, der skal kunne integreres til økonomisystemet
  • Mulighed for at tilføje kommentarer og rekv. nummer til ordren.
  • Mulighed for kun at vise et begrænset antal varer på de enkelte login (nice to have)

Det er nogenlunde der jeg er lige nu, men er der noget jeg har glemt?

Jeg er ikke kommet så langt at jeg er begyndt at kigge på de forskellige shop systemer, så jeg ved ikke om der er nogle af standard løsningerne der kan det hele, eller om jeg er nød til at bygge den helt fra bunden.

Men jeg hører meget gerne fra jer der har shops, og har gjort jer nogle erfaringer, som I godt kunne have været foruden, så jeg slipper for det samme. Ikke at jeg tror de ikke kommer, for det gør de nok. Men det vile være rart at minimere dem fra start :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:33

Du kunne jo starter med at læse E-Pusher. LIght udgaven er gratis.

Ang. webshop system, vil jeg klart anbefale Magento der har alt hvad du skal bruge i en professionel shop (den er open source og koster gratis).

Fra Rødovre
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 67
Fra  fru Pedersens Skrevet kl. 11:46

Hej igang...

En enkelt ting er værd at holde sig for øje, hvis shoppen skal kører i Danmark, der er kommet ny lov der betyder at folk også skal kunne se hvad varen koster med udgiften til fragt.

Med de krav du ellers har til din shop kunne det bestem være en god idé med en shop f.eks. lavet i mango eller i en af de andre tillæg-moduler til joomla eller andet open sours cms system. Kombinationen med både shop, forum og flere landingpages kan ellers godt blive temmelig dyrt. Ved dog ikke hvordan det passer med automatisk fakturering!? Men det er der sikkert mange andre herinde der kan svarer dig på...

Håber du får en super shop
Krisitne

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:20

Rasmus Lindgren:

Du kunne jo starter med at læse E-Pusher. LIght udgaven er gratis.

Dooh! Den har jeg jo liggende, fra da jeg købte mit Plus medlemsskab :o) God idé, tak for det.

Det er i øvrigt meget sjovt at du svarer, for du er én af dem jeg havde tænkt mig at kontakte når vi når dertil. Jeg havde overvejet en Magento løsning, men er ikke helt sikker på at den kan alt det vi gerne vil have. Men det kan vi tage når vi kommer så langt.

En anden ting vi gerne vil, er at blive bedømt af vores kunder. Både fordi vi regner med at det vil bliver overvejende positive bedømmelser, men også fordi det kan være en super måde, at holde en dialog med dem, og det kan der måske skabes noget mersalg på, hvis man gør det rigtigt.

Vi kunne selvfølgelig henvise til Trustpilot, men jeg giver ærligt talt ikke meget for den side. Så vi overvejer at få lavet noget tilsvarende på vores egen side.

For at være sikker på at det rent faktisk er kunder der bedømmer os, ville vi gøre det sådan at man for at oprette en bedømmelse skulle bruge kombinationen af et ordrenummer og den mailadresse der er registreret i forbindelse med købet. Det vil sige at når man opretter sig, skal systemet kunne tjekke at de to ting hænger sammen.

For at motivere kunderne til at bedømme os, overvejer vi at lave en lille kommentar nederst på fakturaen, hvor der er et link, der automatisk har genereret det login der skal bruges, så de bare kan klikke på det, og komme med en bedømmelse. Ville det være muligt, eller har det slet ikke noget med Shop løsningen at gøre?

Og ja, vi vil gerne i dialog med kunderne, men har ikke tænkt os at kaste os ud i en offentlig diskution med dem der ikke er helt tilfredse. Og uanset hvad vi gør, vil der være nogen der har forventninger vi ikke kan indfri :o)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:22

Kristine Pedersen:

En enkelt ting er værd at holde sig for øje, hvis shoppen skal kører i Danmark, der er kommet ny lov der betyder at folk også skal kunne se hvad varen koster med udgiften til fragt.

Dét er i hvert fald super input. Tak for det.

Det er ikke helt afklaret om det bliver fra Danmark eller Tyskland den vil blive drevet. Der er en masse ting for og imod, og så skal vi have jurister ind over, så vi overholder gældende lov, uanset hvad vi gør.

Kristine Pedersen:
Håber du får en super shop

Tak! Det bliver den :o)

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej igang,

Kig på dette modul - det kan automatisk udsende en e-mail x antal dage efter kundens køb, med direkte link til bedømmelse af din webshop.

Det er vigtigt at kunden først laver bedømmelsen efter de har modtaget varen - da levering også klart er en del af den oplevelse din kunde vil få.

Udover at du får en bedømmelse, giver du faktisk også din kunde en oplevelse af interesse og direkte budskab - og det kan faktisk lede til direkte gensalg, eller positiv oplevelse af din service. Smile

Vh
Henrik 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:28

igang:
Vi kunne selvfølgelig henvise til Trustpilot, men jeg giver ærligt talt ikke meget for den side. Så vi overvejer at få lavet noget tilsvarende på vores egen side.

Dette ville jeg nok overveje en ekstra gang. Det er en forholdsvis simpel sag at lave en shop på Magento da det er et kendt territorie. Hvis du ikke vil bruge trustpilot og selv udvikle noget, ja så er der tale om et udviklingsprojekt der hurtigt løber op i meget mere end selve shoppen koster.

Spørgsmålet er om denne ene feature betyder så meget for hvor mange salg du får i shoppen.

Magento har noget simpelt rating af produkter, men her behøver man ikke at have købt før det kan lade sig gøre (man skal dog have oprettet sig som bruger på shoppen!).

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:32

Henrik Petersen:
Kig på dette modul - det kan automatisk udsende en e-mail x antal dage efter kundens køb, med direkte link til bedømmelse af din webshop.

Den kendte jeg slet ikke.

Er det også muligt at begrænse reviews til folk der har købt?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 12:39

Hej Rasmus,

Det var et godt spørgsmål - og jeg må være dig svar skyldig. Dog har Aitoc, som har lavet modulet, en demo som kan afprøves her.

Vi har før brugt followup email, som også er et rigtig godt modul - men faldt over dette modul hos aitoc for nylig.

Vh
Henrik 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:47

Henrik Petersen:

Det ser spændende ud. Jeg har dog kun lige skimmet det, men det er på opfølgningslisten.

Og du har helt ret i at det selvfølgelig er smartest at blive bedømt når man har fået varen. Det er i øvrigt det samme Elgiganten gør.

Jeg vender tilbage, når vi har alt det overordnede på plads

Tak til jer alle :o)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)