Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 9 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi - det er egentligt sjovt nok. Jeg kom fra musikbranchen - det hårde professionelle "rock'n roll" liv i 15 år - med alt hvad dertil hører Geeked 

... Så kom jeg over i Internet og så SEO branchen. Og her viste det sig hurtigt at der blev mindst ligeså meget rock'n roll - bare på første klasse i stedet for. Dyre hoteller, champagne, fester og alt det der hører til. I hvert fald i den lille gruppe SEO'ere, der var var med som talere på de første internationale søgemaskinekonferencer. En flok glade internet-anarkister. Vi holder i øvrigt stadig meget godt sammen og fester fortsat intensivt, når vi mødes :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:32

Mikkel deMib Svendsen:
Klap-hat og bongvenner - jammen dog, du kan mange fine ord. Brug hellere tiden på lidt SEO så går det nok bedre :)

Jeg har aldrig "bonget" med dig - men jeg deler viden om XML sitemaps med dig. Og vi er da mange i verden, der har forstået, hvor XML sitemaps kan benyttes, og hvor de absolut ikke skal benyttes. Også en hel del flere end et par.

Jeg tror ikke, det kan betale sig at bruge kræfterne her, Mikkel. Det minder om "Senna æraen": Ind fra højre på Amino og så i gang. Og inden for det første døgn kaldes både du og jeg klaphatte. Det minder altså rigtig meget om ham Senna ;-)

Aminoerne er jo voksne mennesker - de kan sikkert sagtens skille ad, hvad der er værd at lytte til og ej.

Bong-fred, klaphattehilsen og andet godt herfra- nu skal jeg grille!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:36

Det lyder sjovt Mikkel, og ja jeg kan sagtens forestille mig det liv. Nu har jeg selv lagt bongen på hylden for mange mange år siden, men derfor kan man jo godt have det sjovt.

God grilning Thomas, jeg vil sove

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Jeg har aldrig "bonget" med dig

Det kan du nå endnu - men nu er "bong" jo langt mere udbredt der hvor du bor. På dise breddegrader har vi lidt mere stil :)

Vi kan da iøvrigt godt lige tage den eneste vigtige undtagelse - hvor XML sitemaps kan gavne (som jeg også tidligere har nævnt). Det gælder hvis et stort website skal flyttes. Hvis alle URL'erne ændres, og 301 redirectes til nye, kan det øge hastigheden for genindeksering af dem alle efter flytningen ved at indsende det gamle site som XML sitemap lige inden flytningen og så det nye sitemap lige efter. Efter genindekseringen af de nye URL'er er på plads bør man dog fjerne XML-sitemap'et igen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:37

Jimi

Rapporterer hjemmesiden i sig selv ikke hvis der kommer en 404 side?
Hvis ikke, skal du måske overveje en sådan funktion, da du så ved når en bruger eller Google rammer en side som ikke eksisterer, det er betydeligt hurtigere da rapporten kommer med det samme og ikke først når GWT fortæller det. Og derefter kan du lave en 301 redirect til den korrekte side.

ellers kender du jo helt sikkert mange af de gamle URLS, tjek fx på google og så kan du jo starte med at 301 redirecte fra de gamle til de nye urls.

Der ser det dog ud til at der ikke er indekseret ret meget som du nok kan se på ovenstående link, så det er ikke sikkert at du har så stort et problem.

Er der en grund til at du tænker at der vil være nogle 404 sider?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:40

KTJ-Media.dk:
Er der en grund til at du tænker at der vil være nogle 404 sider?

Jeg VED de er der. Nu har fået rettet mange af dem ind, men der er vidst stadig lidt derude. Mikkel har forklaret i indlægget før dit, at jeg gør det rette ved at beholde XML sitemappet lidt endnu, så det jo godt.

Grunden er at jeg jo har linket fra 1 milliard steder til alle mine blogindlæg, og de urls jeg har linket med, svarer ikke mere pga nye urls. Så derfor 404 sider, som skal redirectes når sitemappet har fanget de sidste ind

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:47

Jimi Hove:

Jeg VED de er der. Nu har fået rettet mange af dem ind, men der er vidst stadig lidt derude. Mikkel har forklaret i indlægget før dit, at jeg gør det rette ved at beholde XML sitemappet lidt endnu, så det jo godt.

Grunden er at jeg jo har linket til 1 milliard steder til alle mine blogindlæg, og de urls jeg har linket med, svarer ikke mere pga nye urls. Så derfor 404 sider, som skal redirectes når sitemappet har fanget de sidste ind

oki, cool, har du så også gjort som han beskriver?

Ja det er jo det der er så irriterende med ekstern linkbuilding, det er svært at vide helt eksakt hvad man har linket til og hvor man har linket fra osv osv. og det vil nok være for omfattende at gå det igennem.

Måske man skulle udvikle et værktøj til det :) medmindre der selvfølgelig finde et.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:34

KTJ-Media.dk:
har du så også gjort som han beskriver?

Yep, og det virker :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:47

Jimi Hove:

KTJ-Media.dk:

Cool ;) så virker noget af det Mikkel siger måske Stick out tongue ja man kan jo godt blive i tvivl når der bliver skrevet sådan om ham ... hæ :) 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:07

KTJ-Media.dk:

Jimi Hove:

KTJ-Media.dk:

Cool ;) så virker noget af det Mikkel siger måske Stick out tongue ja man kan jo godt blive i tvivl når der bliver skrevet sådan om ham ... hæ :) 

Alle sider hvor der er dynamisk indhold (ASP, PHP osv) hvor Last-Modified ikke bliver vidergivet af webserveren har fordel af at bruge XML Sitemaps med lastmod angivet Wink

Side 9 ud af 14 (136 indlæg)