Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 8 ud af 14 (136 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Jeg ved godt at >>Læs produktbeskrivelse ikke er et ret godt link. Men jeg tror det var vores webprogrammør, som syntes der skulle en ekstra side på, ved hvert produkt, og så lavede han det link ind til den ekstra side.

Mener du den er helt overflødig? Det er jo faktisk meningen, at kunden kan læse meget mere om produktet, når han klikker på linket. Ved godt det ikke helt er tilfældet nu, men på sigt, skulle det gerne være sådan :-D

Så du mener det er fint nok, at produktnavnet i h2 er et link til den underside? Så kunden finder den dén vej

ja, du kan gøre det at du med ren HTML laver overskriften til en h2 samt link til undersiden. Det er meget normalt at have en yderligere beskrivelse af et produkt, og det er også der man i rigtig mange tilfælde ligger mange af sine kræfter når man skal optimerer til søgemaskinerne. Så nej den er ikke overflødig.

Er du i tvivl om folk så ved at de kan klikke på overskriften for at komme videre til en mere uddybende beskrivelse, kan du fx bruge » efter produktnavnet, eller måske lave en lille grafik som passer godt ind, men som stadig siger at man kan gå videre til noget.

er du endnu mere i tvivl, kan du også bare have link begge steder, dog vil jeg ikke anbefale den metode.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 22:48

KTJ-Media.dk:

Andy Max Jensen:

Så, hvis du virkelig vil hav min respekt ...så vil jeg blive mere imponeret over hvis du brugte krudtet på at bidrage konstruktivt til at hjælpe manden med hans issue som han har postet her i tråden i stedet for at puste dig op.

Det virker imidlertid ikke som om du har læst trådstarters tråd ;) han spørger indtil brugen af XML sitemap, og i den forbindelse spørger han også indtil 100 links osv.

Læser du så mit første indlæg i denne tråd, vil du også se at der bliver svaret på det. og det er nu engang det alle har svaret på. Men så kom du med dine underlige og ikke så gennemtænkte svar.

Andy Max Jensen:
Og hvis du ikke allerede har læst indlæget fra SeoMoz om Sitemaps, så kan det anbefales. Han har selv været skarp modstander, men hans erfaring har vist det modsatte over tid. Det skyldes sikkert både at Google har vægtet det højere i deres ranking af et site, og at teknologien generelt er blevet adopteret af alle de store søgemaskiner med tiden. Yderligere kompenserer sitemaps for mange af de informationer som søgemaskinerne ellers mangler på et dynamisk website.
Her lader det heller ikke til at du læser hvad mikkel skriver, prøv engang at læse det mikkel skriver...

yderligere så kan det godt være at du måske skulle tage et kig på hvornår den artikkel er skrevet, det er over 3 år siden den er skrevet, der bliver samtidig også linket til en nyere en i samme artikkel, denne er dog over 2 år gammel. Så det er alt i alt gammel information som der står i artiklerne. Og når nu du insisterer på at mikkel skal læse den artikkel, så synes jeg da lige at du skulle tage et kig på denne artikkel som også er rimelig gammel, og hans seneste update er næsten 2 år gammel.

Jeg vil forslå at du undersøger ting før du skriver de ting du skriver. først og fremmest fordi du prøver at diskuterer med folk som har en del mere erfaring end du har inden for SEO, men også fordi det ikke ligefrem får dig til at stå særlig godt, hverken her på amino eller i det hele taget i markedet. Det er selvfølgelig alt sammen godt for os andre, men alligevel, det gavner dig ikke rigtig.

Hvis du havde undersøgt ting og læst de indlæg som der er blevet skrevet ville du også vide at Mikkel helt sikkert har undersøgt brugen af sitemaps for ikke ret længe siden, du ville også vide at jeg har testet og er stadig igang med at teste brugen af sitemaps, resultatet af testen kan du se på mit svar i starten af tråden ;)

Nu har du fået lidt konstruktivt at forholde dig til. Trådstarter har jo fået svar på det han spørger om.

I den sidste kommentar der er fra de artikler du har linket til skriver han at han råder alle hans kunder til at bruge sitemaps (og næsten alle andre) ...resten af det du har skrevet vil jeg ikke kommentere på ...jeg har jo lovet at opføre mig pænt.

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 22:57

Mikkel deMib Svendsen:

Hvorfor tor du så, at netop Amerikanske virksomheder - og andre SEO firmaer I USA, i høj grad hyrer mig?

Sikkert fordi at du er den der råber højest ...eftersom at SeoMoz råder alle deres kunder til at bruge sitemaps, regner jeg ikke med at det er derigennem at du får dine kunder?

Det er faktisk ret let at få SEO jobs i USA ...så hvad kan du andet end at puste en stemning op, og prøve at overbevise alle om at sitemaps er noget lort? Alle der kan læse engelsk har vist forstået at de eneste der syntes at sitemaps er noget lort er dig og et par af dine bongvenner ...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:01

Andy Max Jensen:
I den sidste kommentar der er fra de artikler du har linket til skriver han at han råder alle hans kunder til at bruge sitemaps (og næsten alle andre) ...resten af det du har skrevet vil jeg ikke kommentere på ...jeg har jo lovet at opføre mig pænt.
Jeps, men det han skriver er stadig 2 år gammelt. det er dateret (Jan. 5, 2009), og det må stadig siges at være gammelt nyt.

Du skal være velkommen til at kommenterer det jeg skriver i en PM hvis du vil det, og det ikke skal ud i offentligheden. men tag det nu engang for det det er, nemlig kontruktiv kritik af din fremgangsmåde.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:01

Jeg kan godt forstå hvad Mikkel og Thomas siger . Specielt som Thomas udtrykker det med " bylden i røven " Det er logisk og uden for diskussion.

Dog er det værd at bemærke at alle i top 5 i søgninger på " seo" eller " søgemaskineoptimering " har et sitemap. Også på google.com. En af dem sågar et xml sitemap oven i hans HTML sitemap, altså 2 sitemaps.

Så det kan ses fra begge vinkler.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:16

Jimi Hove:

Jeg kan godt forstå hvad Mikkel og Thomas siger . Specielt som Thomas udtrykker det med " bylden i røven " Det er logisk og uden for diskussion.

Dog er det værd at bemærke at alle i top 5 i søgninger på " seo" eller " søgemaskineoptimering " har et sitemap. Også på google.com. En af dem sågar et xml sitemap oven i hans HTML sitemap, altså 2 sitemaps.

Så det kan ses fra begge vinkler.

det er ikke sitemap vi diskuterer, men brugen af XML sitemaps og tilføjelse af samme til Google.

Det at man har et XML sitemap på sin side betyder ikke at man bruger det aktivt. Jeg har altid tilknyttet et XML og almindeligt sitemap til de løsninger jeg laver, men jeg fortæller mine kunder at det ikke er en god ide at bruge XML sitemaps.

Det der er problemet med XML sitemaps er det at man ikke har muligheden for at følge med i hvor der kan være problemer i forhold til indeksering og ikke mindst ranking på søgemaskinerne. Mine tests af XML sitemaps viser så yderligere at man risikere en langsommere indeksering, også selvom man linker til siden på normal vis.

et eksempel er at sider som før tog ca 20 minutter at få indekseret pludselig tog dage at få indekseret, og det skete efter jeg havde sat testen igang med brugen af XML sitemaps, også selvom jeg linkede fra forskellige sider også amino til de oprettede sider.

Jeg brugte samme fremgangsmåde som før jeg satte XML sitemap i aktiv tilstand. men alligevel tog det længere tid at få indekseret siderne.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:16

Andy Max Jensen:
Alle der kan læse engelsk har vist forstået at de eneste der syntes at sitemaps er noget lort er dig og et par af dine bongvenner ...

Klap-hat og bongvenner - jammen dog, du kan mange fine ord. Brug hellere tiden på lidt SEO så går det nok bedre :)

Du kan også lytte lidt med på Strikepont, som jeg lige har sendt endnu en times liveudsendelse af med en af mine andre bongvenner David Naylor - som ligesom mig heller ikke ved noget om SEO.

Rand i er iøvrigt også en af mine gode "bongvenner" - du skulle bare vide :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er god til SEO Mikkel, men jeg er heller ikke tvivl om at du har MANGE bongvenner ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:23

Kim

Jeg var lidt i tvivl om det var sitemaps generelt , eller bare XML . Men jeg giver dig ret i hvad du siger.

Kan jeg klemme et spørgsmål ind ?

Jeg har skiftet urls i hele min blogsektion, og for at opfange 404 sider i GWT, har jeg beholdt mit XML sitemap, da jeg er bange for ikke at finde ud af hvilke 404 sider jeg har flydende rundt i cyberspace.

Hvis jeg indsætter et html sitemap i GWT, kan det så stadig opfange hvad der returnerer 404 sider ?

Håber i forstår ? Bagefter kan i hyggesnakke igen..

Tilmeldt 20. Aug 10
Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Mikkel deMib Svendsen:

Andy Max Jensen:
Alle der kan læse engelsk har vist forstået at de eneste der syntes at sitemaps er noget lort er dig og et par af dine bongvenner ...

Klap-hat og bongvenner - jammen dog, du kan mange fine ord. Brug hellere tiden på lidt SEO så går det nok bedre :)

Du kan også lytte lidt med på Strikepont, som jeg lige har sendt endnu en times liveudsendelse af med en af mine andre bongvenner David Naylor - som ligesom mig heller ikke ved noget om SEO.

Rand i er iøvrigt også en af mine gode "bongvenner" - du skulle bare vide :)

Rand er klog nok til at melde offentlig ud når han har taget fejl ...andre er bare interesseret i at puste deres ego op ...

Side 8 ud af 14 (136 indlæg)