Nej, jeg siger ikke de tager fejl. jeg accepterer selv mails / fax med underskrift. De fleste virksomheder beror på de intentioner kunden måtte have, underskrift på mail, kommunikation på mail etc eller ej. Men det eneste der tæller pt (inden vi får digital underskrift) er stadig hard copy. Men alt i alt beror det på intentioner. Juridisk, som forbruger, er der kun en underskrift der er gældende - når vi skal sætte sagen på spidsen. |
Kære Steinway
Det er korrekt at der intet står omkring " formen". Det er bl.a. derfor en mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig.
Men spørgsmålet er jo omkring bevisbyrden. Det er stadig op til udbyderen at bevise at kontrakten er indgået.
Derfor kan man sagtens, i denne bevis byrde, lade mails og fax indgå - og kundens intentioner.
Læs - intentioner!! Intet er dog endegyldigt uden bevis.
Men intet smækker numse som en kontrakt i hard cop, underskrevet af modparten - så har man sit på det tørre.
Det er stadig hvad der er juridisk gældene.
Steinway; Hvad angår den pasus du har læst, kan tolkes på flere måder - mundlig aftale er en af dem... Hvordan vil du bevise en mundlig aftale?
.................................
Anbefalet post : Jeg er direkte uenig med Jacob på det punkt..
Som afsender og modtager af flere tusinde breve hver dag, plus hvad skrevet i dags medierne omkring post.dk, er min holdning helt klart, at post.dk ikke er til at stole på.
Skulle jeg på et tidspunkt bevise dette i retten, måtte jeg gø¨re det. Men er det tiden værd, kontra at sende en opsigelse som rekommanderet?