Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er håndskrift på underskrift gyldig hvis sendt pr. email ?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Steen Nielsen:

Hold da op en masse køkken jurister vi har her...

Til ale andre - nej en opsigelse via mail er ikke nok, hvis de sætter sig på bagbenene.

Send en opsigelse skriftligt - gerne rekommanderet.

Steen: Hvad underbygger du dine påstande med?

Beskæftigelsesministeren udtalte i april i år at det er lovligt at fyre folk pr. SMS. Nogle af partierne har det som punkt i deres politik at det skal være ulovligt - og det lader til at være en udbredt praksis i erhvervslivet. Om der ligger en dom et sted ved jeg ikke.
Balladen ligger i at dokumentere at arbejdstageren som er blevet fyret har fået beskeden - men det er en helt anden sag. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er ikke korret Tommy ?

Og specificer gerne din holdning til (unødvendig provokerende) og hvorfor du mener dette.
Henfør dette specifikke emne..

Jeg lytter..

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:34

Okay dvs jeg kan gå udfra det er gældende med håndskrevet underskrift sendt pr. email, selvom digital sigantur står stærkere som underskrift. Syntes stadig det er en smule uklart ??

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 22:37

Søren - jeg forholder mig ikke til opsigelse.

Jeg besvarer blot hvad OP spurgte om.

PS. Ref. din quote; Vi talte ikke om hvorledes arbejdsgiver kan opsige folk, men hvorledes arbejdstager kan gøre det...

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 22:41

Nej du kan intet bevise uden underskrift.

Men du kan med mail godtgøre intentionerne.

Så hvis de siger god for en aftale via mail, er den ligeså bindende som en mundtlig aftale.

Min egen holdning er, få sendt kontrakten skriftlig - så er du udover problemerne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 22:57

Tommy .......

Søren ...

?

Jeg vil meget gerne besvare jeres inkorrekte syn på spørgsmålet stillet af OP.
Eller andet, for den sags skyld.
Men opret jeres eget topic omkring det - således kan vi debatere uden at hindre OPs korrekte svar.

Tak.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steen: Jeg opfatter din retorik som angribende og slet ikke konstruktiv - om det så er din hensigt eller ej.

Du starter dit første indlæg med at kalde alle i tråden for "køkken jurister". Dernæst fremlægger du nogle endegyldige sandheder uden at påvise dem (hvilket du stadig ikke har gjort). Med sådan en retorik er der ingen debat. Underbyg dine argumenter med et eksempel, en artikel eller endnu bedre en dom - så kan vi alle blive klogere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Skrevet kl. 23:34

Kære Søren

Opfat det endeligt som angribende og ikke-konstruktivt, såfremt du lyster.
Hvorledes jeg påstarter mit indlæg, er vel ikke ikke afgørende for den korrekthed jeg snakker om?

Har du set dig sur på de besvarelser jeg kommer med, på baggrund af dette?
Burde besvarelserne ikke afspejle hvad OP spurgte om? Like it or not?

Ordet "Køkken jurister" må have faldet dig hårdt for brystet - jeg beklager.
Er dog ked af personager det end ikke har sat sat ind i aftaleloven, endsige har begreb om hvorledes de råder folk. Men sådan er det vel bare generelt?

Jeg skal ikke underbygge mine argumenter med artikler, paragrafer eller eksempler - det burde ikke være nødvendigt.. Faktisk gider jeg ikke google hvad du selv kan.
Jeg er ligeglad om du følger de råd jeg kommer med, det er op til den enkelte - men når du står med røven i vandskorpen, uden at have lyttet til mig.

Så er det din egen fejl.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 00:10

Steen Nielsen:

Hold da op en masse køkken jurister vi har her...

En kontrakt er gyldig, når man har den skrevne underskrift.
Du kan godtage den, via mail eller fax - men kommer alt til alt, skal du have den i "hard copy".

Sørg for at få den tilsendt...

Til ale andre - nej en opsigelse via mail er ikke nok, hvis de sætter sig på bagbenene.

Send en opsigelse skriftligt - gerne rekommanderet.

Men spoergsmaalet er jo om et print af mail/fax* taeller som en "hard copy". De fleste virksomheder** godtager baade mails og fax med underskrift som vaerende gyldig. Siger du at de tager fejl?

*De fleste fax modtagerer i dag koere rent digitalt, og producere en pdf fil som laeses paa computeren i stedet for et print til modtageren.

**Baseret paa de virksomheder jeg kender som har ville have haft en underskrift fra mig.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:18

Steen: Så kan du måske hjælpe med at oplyse os? Jeg har skimmet aftaleloven igennem (hvilket betyder at jeg formentlig har overset en del) og synes ikke der står noget som helst om formen. Den opererer med aftale og accept af samme; hvordan aftalen og accepten formidles nævner den ikke.

De øvrige google-hits jeg stødte på nævnte heller ikke noget om at du skulle stå med originalPAPIRERNE i hånden før det var gangbart - tværtimod. Kan du dokumentere at modtageren har modtaget skrivelsen er formen så vidt jeg kan forstå underordnet.

Derudover nævner du anbefalet post - hvorfor? Jacob Tøjner skriver herinde at retten mener at posten kommer frem her i landet.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)