"Lys orange og hvid er f.eks et virkelig dårligt match" -- måske du aldrig har spist appelsiner... - Jesper |
Klaverskolen:"Lys orange og hvid er f.eks et virkelig dårligt match" -- måske du aldrig har spist appelsiner...
"Lys orange og hvid er f.eks et virkelig dårligt match" -- måske du aldrig har spist appelsiner... - Jesper |
|
Hej !
Ville sku tilmelde mig hvis det var i kbh :)
Anyway så skal der ikke stå hvem du skal ud til i kalender for hos andre :) |
Jeg har en 15-årig søn, som spiller klaver. Hele sidste år er hans lærer kommet hos os, nu foregår det på Orkesterefterskolen med lejlighedsvise ekstratimer hos underviseren. For de børn, der virkelig vil det, holder det jo ikke med ½ times undervisning, Stefan bruger helst to timer ad gangen, fordi processen og fordybelsen gør hele forskellen for ham. Det kan altså gå hen at blive en ret dyr affære, og derfor er vi forældre til de børn, der er bidt af musik, måske også særlig kritiske - så de nedenstående kommentarer er måske ikke fra din typiske kunde, men jeg synes, du skal have dem alligevel: Vigtigt: Selvom forsiden er presset, synes jeg, det et pænt design, især på undersiderne. Det er let at finde rundt, og den orange højre-tekst er god og fanger øjet. Jeg ville bruge den vigtige plads til at sende nogle glade budskaber, med omdrejningspunktet: "det er fantastisk at kunne spille klaver - kom og vær med". Herudover er jeg faldet over følgende: 1. Der mangler et billede af dig foran klaveret. "Det er vigtigt at eleven er klar med følgende når læreren kommer: Har du nogensinde oplevet ikke at kunne låne toilettet? Og er det sket så ofte, at det skal stå på din hjemmeside? 5. Jeg gider ikke udfylde et langt skema. Jeg vil have en (gratis) prøvetime og så i øvrigt lave aftaler, hvis eleven og underviseren ser ud til at være et godt match. Skær dine formularer ned til korte ting a la "Ring mig op". 6. Jo mere du skriver om bindingsperioder jo mere bekymret bliver jeg for, om dine elever smutter i utide, fordi de ikke er tilfredse. Igen: Spar på reglerne og del ud af begejstringen. 7. Elevernes navne OG adresser fremgår af kalenderen, hvilket er helt uacceptabelt. 8. Elevkoncerter? Har du nogle af dem, så nævn det. Både børn og forældre kan lide dem. Tal mere til dem, der skal spille, ikke om dem, der skal spille. Jeg ønsker dig al mulig glæde og succes med din forretning. De bedste hilsner Anette Sand
|
Hej Anette Sand Lad mig kort opremse min enig/uenig med de punkter du har skrevet: 1. Enig 2. Uenig. Da folk melder sig til via. hjemmesiden, så er det ekstremt vigtigt at reglerne står klart og tydeligt. - Nej, jeg har altid kunne låne toilettet, så det er en fin nok pointe du har. 3. Uenig. Jeg har en youtubekanal hvor jeg ligger videoer ind hvor jeg spiller musik 4. Uenig. Man bør under ingen omstændigheder kommentere negativt på barnets spil, medmindre at barnet direkte spørger ind til kritik. Nogle forældre er meget strenge ved børn, og jeg vil ikke undervise børn som har strenge forældre. Så hvis det statement med ikke kritisere barnet sætter folks temperament i kog, hvilket for mig er positivt, for jeg vil alligevel ikke undervise sådanne personer hvis de ikke er enig med mig. 5. Har du nogensinde taget et kursus og fået en gratis prøvetime? -- Har du nogensinde set en musikskole give en gratis prøvetime? 6. Uenig 7. Enig -- jeg har fået slettet deres adresser. Fornavnet kan jeg ikke se noget galt i. 8. Enig
Tak for din kommentar - Jesper |
Bo |
Synes siden er er superflot og professionel look Ok , med mængende af tekste , da en god tekst er den første ting mod første pladsen på google , samme med masser af links til , siden en god tekst gør også nogle vil linke til dig af sig selv , når de vil forklare om klaverundervisning , derved får du et godt udbytte af det omfattende arbejde skal nok bære frugt. Angående opdeling kunne det dog tænkes som en god ting, at emme opdele nogle af de tekstomfattende sider i nogle flere undersider . Hvordan deles op ved jeg ikke , jeg kender ikke dette CMS system . |
Hej
Jeg synes der er kommet meget relevant kritik. Vil dog lige tilføje, at der altså er meget overflødig tekst som er en del "turn off" for mig. Jeg nævner som eksempel: .................. "I lejligheden er der toilet hvilket er markeret med et pictogram, der er bøjler til at hænge sit overtøj. " NÅ! ...... Jeg har fået lov til at undervise i min lejlighed, bare jeg ikke forstyrrer mine naboer (det lyder bare ikke proffesionelt-sorry) MIt råd til dig og din hjemmeside er "kill your Darlings" slet slet slet indtil du får et klart og præcist og gerne positivt budskab. Mvh Caroline
|
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk