Dette indlæg kunne ligesåvel høre til i "cafe-debatten" men jeg har valgt at ligge den her til skræk og advarsel :D Sad og læste et indlæg her på Amino, et website der er til salg...... Websitet benytter blandt andet indhold fra cpalead ??!! Eftersom jeg ikke kendte til hvad det var, måtte jeg jo lige Google lidt på det. Der finder jeg så hvad jeg går ud fra er det originale cpalead.com, men det sjove er at der findes et site på dansk: Magen til volapyk skal man god nok lede længe efter - Det er jo afiliate'ernes svar på den meget omtalte Jægerbog - blot er indholdet her blevet oversat til dansk.
Jeg har svært ved at tro, at cpalead.dk kan holde udgiften til domænenavnet hjemme på årsbasis med den form for indhold. Men det er desværre en form for sider som der bliver flere og flere af, i og med at afiliate-markedet bliver større og større, og hvor alle disse useriøse afilates med tiden vil ødelægge det for de mere seriøse. Jeg forudser at Google helt vil filtrere sites væk fra søgninger, hvis der på siderne forefindes afiliate-links - nøjagtig som de nu er ved at lukke ned for link-farms. Det vil de gøre fordi der skyder så mange "bordel-sider/afiliate-sites" op som kun har det formål at sende folk videre via deres link.
|
He he,
Jeg tror nu nok at ejeren tjener penge, det er ihvertfald en international forretning han har kørende: