Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på rejser i 2011!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer!

Jeg har netop startet et rejseselskab og har lidt svært ved at finde rundt i de nye regler for moms på rejser! Er der nogen som kan hjælpe med at give et hurtigt overblik..??

Egentlig er jeg mest interesseret i at vide, om/hvordan det vil komme til at påvirke vores udbudspris (såfremt vi vil have samme dækningsbidrag) på rejser, når vi nu bliver momspligtige?

Og er det sandt at  rejser faktureret i 2010 indgår under de "gamle" regler, og ikke er momspligtige, selvom rejsen bliver afholdt i starten af 2011!

Vh. Søren

Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:46

Hej Søren,

Der er ikke noget at sige til at du ikke kan finde rundt i reglerne. Det kan de færreste.

Der er tale om såkaldt TOMS (Tour operator margin scheme), det betyder at det er din bruttoavance som er momsbelagt. Helt konkret er der tale om at 20 % af din bruttoavance skal afleveres til Skat, men kun på rejser indenfor EU.

Rejser udenfor EU skal der ikke beregnes TOMS af.

Til gengæld kan du trække moms fra på dine udgifter og lønsumsafgiften bortfalder for rejsebureauer. Du kan løfte momsen af dine udgifter uanset om du laver rejser indenfor eller udenfor EU.

Hvis din rejse går til flere lande indenfor og udenfor EU, begynder det at blive kompliceret. Under alle omstændigheder bør du nok rådføre dig med din revisor inden du publicerer dine salgspriser.

Held og lykke med forretningen!

Mange hilsner

John N. Tobiesen, direktør, Ung Rejs A/S

Tilmeldt 18. Jul 10
Skrevet kl. 15:11

Hej John!

Og tak for svaret!

Vi rådfører os meget med revisorer i øjeblikket, så vi ikke pludselig lover noget, vi ikke kan honorere.

Som jeg ser det biver det blot endnu sværere at starte et rejseselskab op, eftersom moms på udgifter alt andet lige udgør et noget mindre beløb end moms på bruttoavancen... Ville du ikke også vurdere det sådan?!

Mvh Søren 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:29

Jeg tror du misforstår lidt..først spørger du til dit jeres dækningsbidrag, hvorvidt det bliver større eller mindre. Det kommer jo i høj grad an på udgifterne, hvor du jo også har mulighed for at trække momsen fra. (Det kunne man ikke tidligere).

Søren82:
Som jeg ser det biver det blot endnu sværere at starte et rejseselskab op, eftersom moms på udgifter alt andet lige udgør et noget mindre beløb end moms på bruttoavancen... Ville du ikke også vurdere det sådan?!

Det er gudskelov rigeligt svært at starte et rejseselskab op, ændring i momsen gør nok ikke den store forskel på netop dette.

Jimmy

Tilmeldt 18. Jul 10
Skrevet kl. 20:44

Hej Jimmy!

Det jeg mener er, at momsen vi skal betale på bruttoavancen bliver et forholdsvist stort beløb. Vi har derimod ikke umiddelbart nogle store udgifter (til kontor osv.), så den moms vi kan trække fra er sandsynligvis noget mindre.

Derfor bliver det samlet set en ulempe for os - som jeg i første omgang forstår reglerne!

Vh. Søren

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 00:13
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)