Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har flyttet site og får en masse 404 fejl! Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere,

Jeg har brug for hjælp til en problemstilling, som jeg slet ikke har styr på.

For godt tre uger siden rykker jeg host af mit domæne www.chelsea-support.dk, hvilket resulterede i en masse nye undersider og forskellige URL.

Nu er jeg blevet straffet af Google fordi jeg har en masse døde side (de gamle URLs) kode 404 iflg websideoptimeringsværktøjet fra google.

Hvordan får jeg slettet alle de gamle URLs, så jeg kan komme ud af Googles bad standing og få et site, som google faktisk synes er godt?

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp, selvom jeg ikke er super teknisk stærk.

Med venlig hilsen, 

Martin Aleth

Chelsea Support Danmark

Fra Helsingør
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:57

Hej Martin

Jeg kan slet ikke komme i kontakt med din side www.chelsea-support.dk, kunne det ikke "bare" tænkes at det var noget dns der driller?

Du kan smide mig en PM så vil jeg meget gerne hjælpe dig

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 06:59

Hej

Du bør fortælle Google hvor dine 404 er henne nu med en 301 permanent redirect.

Alle 404 vil forsvinde, og deres pagerank vil ryge med i faldet hvis ikke du laver en 301 redir.

Jeg kan som Henrik heller ikke komme ind på din side - men hvis det er PHP vil jeg gerne fortælle hvordan man gør ovenstående.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Tak for jeres svar. Nej desvære blev min hosts server ramt af hackerangreb, men siden er oppe igen nu.

http://www.chelsea-support.dk/

Jeg ved ikke hvordan man redirecter de gamle sider, da de alle er slettet? Hvordan kan man gøre dette? Den gamle side kørte via site builder servicen mono.net, hvor den nye kører på den amerikanske sitebuilder Yola.com.

Håber I kan give et afgørende tip, da jeg er helt blank for hvordan jeg skal løse problemet.

/Martin Aleth

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 21:14
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Igen tak for dit svar.

Jeg er med på hvilke sider google indekserer og som jeg skal lave en redirect på, men da de ikke eksisterer mere, så kan jeg ikke komme ind og lave en redirect.

Skal jeg forstå det således at jeg kan lave et script til min nuværende index.php, hvor jeg skriver alle mine gamle døde link adresser ind, således at de bliver redirectet til mit nye site.Hvis det er tilfældet, hvordan laver man så lave sriptet, det har jeg ikke nemlig SLET ikke styr på.

Jeg sætter virkelig pris på hjælpen

/Martin

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:31

mAleth:

Igen tak for dit svar.

Jeg er med på hvilke sider google indekserer og som jeg skal lave en redirect på, men da de ikke eksisterer mere, så kan jeg ikke komme ind og lave en redirect.

Skal jeg forstå det således at jeg kan lave et script til min nuværende index.php, hvor jeg skriver alle mine gamle døde link adresser ind, således at de bliver redirectet til mit nye site.Hvis det er tilfældet, hvordan laver man så lave sriptet, det har jeg ikke nemlig SLET ikke styr på.

Jeg sætter virkelig pris på hjælpen

/Martin

Det lyder som om at det er en Apache web-server!? Hvis du laver en fil i roden af dit site der hedder ".htaccess" ...så skal du bare fylde linier i med følgende:

Redirect 301 /default.aspx?pageId=6 /default.php?pageId=6 

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:19

1. Gå ind i webmaster tool (webmasterværktøj) klik på Webstedskonfiguration.

2. klik på Webcrawleradgang.

3. klik på fanen  Fjern webadresse. Her skal du skrive hele stien til dokumentet (http://www.sidens-navn,html)

Håber det kan bruges.

Big Smile

Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:22

1. Gå ind i webmaster tool (webmasterværktøj) klik på Webstedskonfiguration.

2. klik på Webcrawleradgang.

3. klik på fanen  Fjern webadresse. Her skal du skrive hele stien til dokumentet (http://www.sidens-navn,html)

Håber det kan bruges.

Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)