Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bøger. Hvor går grænsen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle tråde om udgivelser af bøger, dukker forslaget om en e-bog altid op. Men er der ingen grænser for hvad man kan udgive som e-bog? Hvor går jeres?

Følgende har jeg selv oplevet fungere god som e-bogt:

• Bøger om ting som foregår ved computeren. SEO, AdWords, programmering mv.
  • Coaching/livsstilsbøger

Men hvad med andre fagbøger? Hvad med en spændingsroman?

Jeg kunne ikke selv forestille mig at læse skønlitteratur på hverken den bærbare, en stationær computer eller en smartphone. Og dog, en børnebog bestående af godnathistorier med tilhørende billeder kunne måske godt fungere. Det kan også være at det er mediet som gør udslaget. At e-bogslæsere vil flytte grænserne for hvad der er muligt at udgive som e-bog.

Så kære aminoer:

Hvor går grænsen i dag for udgivelse af e-bøger - hvis der overhoved er nogen?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:01

Søren Sjøgren:

Hvor går grænsen i dag for udgivelse af e-bøger - hvis der overhoved er nogen?

Jeg tror ikke at der er nogen. I USA bliver der allerede solgt flere e-bøger end almindelige bøger. Du har dog ret i at nogle bøger egner sig bedre end andre. En bog om SEO giver god mening at læse ved computeren, imens en roman ofte giver mest mening at læse i papirudgave, eller via en e-bogslæser.

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:18

Søren Sjøgren:
  • Bøger om ting som foregår ved computeren. SEO, AdWords, programmering mv.
  • Coaching/livsstilsbøger
  • Ja det  gik hurtigt med den form for bøger. Tror også at  skønlitteratur vil blive læst på skærme i takt med den nye teknik som E-bogslæsere. Jeg tror også meget på kombinationen af e-bog og lydbog.

mvh Dennis

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9731
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:56
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indtil e-bogs læserne bliver gode og meget mere udbredt er der masser af bøger, som jeg hellere vil have som trykt bog - herunder også IT, Internet og SEO bøger. Det var også derfor jeg valgte at lave en trykt udgave af min store SEO bog.

Men når vi får rigtig gode ebogs læsere - og det tror jeg da vi gør, så er der nok ikke mange slags bøger tilbage, som man ikke kan have glæde af elektronisk.

Eneste undtagelse er den slags bøger, som man gerne vil gøre noget fysisk med. Min datter er f.eks. meget glad for malebøger - og det er bare ikke nær så fedt på en computer, som det er at sidde og leget med rigtige pensler, farver osv. Jeg tror heller aldrig Mona Lisa bliver fjernet fra museet til fordel for en computerskærm :)

Fra Storkøbenhavn
    Tilmeldt 13. Dec 09
    Indlæg ialt: 49
    Fra  ARKINAUT Arkitekt- og byggerådgivning ApS Skrevet kl. 21:15

Jeg mener også at det afhænger af situationen og af kvaliteten af readeren. Jeg er selv meget spændt på om Apples nye iPad giver så god en læseoplevelse, at den giver et gennembrud for mange flere e-bøger. Men der vil stadig (altid?) være plads til trykte bøger, især de store, lækre coffee-table bøger, lækkert indbudet, super flotte fotos/illustrationer etc. Der vil e-bogen nok komme til kort.

KREAKTOR.dk : KOMMUNIKATION MED EFFEKT

Fra Århus
    Tilmeldt 11. Sep 07
    Indlæg ialt: 515
    Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:33

Der er som sådan ikke nogen grænse for hvad du ikke kan udgive som e-bog, men du er stadig begrænset af at e-bøger er et forholdsvist nyt "fænomen" for mange mennesker - særligt i Danmark. 

Personligt har jeg haft stor succes med at udgive en e-bog om træning, men det kan nok også skyldes at den er gratis. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
    Tilmeldt 14. Apr 05
    Indlæg ialt: 8725
    Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:20

Folk er mægtig begejstrede for webudgaven af min bog om fundraising.

Jeg ser egentlig ikke nogen grænser.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)