I alle tråde om udgivelser af bøger, dukker forslaget om en e-bog altid op. Men er der ingen grænser for hvad man kan udgive som e-bog? Hvor går jeres? Følgende har jeg selv oplevet fungere god som e-bogt:
Men hvad med andre fagbøger? Hvad med en spændingsroman? Jeg kunne ikke selv forestille mig at læse skønlitteratur på hverken den bærbare, en stationær computer eller en smartphone. Og dog, en børnebog bestående af godnathistorier med tilhørende billeder kunne måske godt fungere. Det kan også være at det er mediet som gør udslaget. At e-bogslæsere vil flytte grænserne for hvad der er muligt at udgive som e-bog. Så kære aminoer: Hvor går grænsen i dag for udgivelse af e-bøger - hvis der overhoved er nogen? |
Søren Sjøgren:Hvor går grænsen i dag for udgivelse af e-bøger - hvis der overhoved er nogen?
Jeg tror ikke at der er nogen. I USA bliver der allerede solgt flere e-bøger end almindelige bøger. Du har dog ret i at nogle bøger egner sig bedre end andre. En bog om SEO giver god mening at læse ved computeren, imens en roman ofte giver mest mening at læse i papirudgave, eller via en e-bogslæser.