Vi er helt enige i at folk er grådige, men nu har vi jo valgt at bevæge os i det her konkurrence "element". Det er derfor umuligt at undgå grådige mennesker, og så kan man jo diskutere om en konkurrence er en god eller dårlig måde at markedsfører sig. Men faktom er, at konkurrencer altid har eksisteret som en markedsføringsmetode i nyere tid, og man derfor må konkluderer at det har effekt. Med Venlig Hilsen BlueMango.dk |
BlueMango.dk:Det er en super god idé at tracke alt udgående trafik.
Jeg mente nu mere den indgående trafik på fan-gruppen. I skal naturligvis også køre Analytics på jeres eget site, så I kan holde styr på hvad der sker :)
Men installerer I Analytics på selve gruppesiden har I jo bare et endnu større selling point, da jeres kunde jo så kan tracke trafikken præcist og få et konkret overblik over hvor meget trafik jeres kampagne leder til dem.
Detaljerne om hvordan man får Analytics installeret på en FB-gruppe skal du ikke spørge mig om - der er nogle ting i forhold til at køre javascript på FB osv.... Men jeg ved det kan lade sig gøre, jeg har bare endnu ikke selv sat mig ind i det :)
Så det er bare med at komme igang, da det jo virkeligt er et område hvor I kan skille jeres produkt ud fra mængden. De data man kan hive ud af Facebook insight er jo temmeligt begrænsede i forhold til hvad Analytics kan levere.... og jeg vil vædde på at af de 68340920 "Social Media Marketingbureauer" der er dukket op her den seneste tid, så er det de færreste der kan tilbyde deres kunder en skid der bare minder om detaljerede kvalitetsdata for deres grupper og sider :)
BlueMango.dk:Mener du, at vi burde bruge de indsamlede mails til fremtidigt salg istedet?
Det skal jeg ikke blande mig i.... Det afhænger af jeres planer for virksomheden. Men jeg kan da sige så meget, at det undrede mig vildt meget, da jeg læste på jeres site, at I ikke ville bruge dem til markedsføring. Om det er det klogeste valg, at bruge dem til det, skal jeg som sagt ikke blande mig i. Men umiddelbart var det den eneste grund jeg kunne se til at indsamle mails på jeres eget site :)