Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En 20 årig kan ikke holde foredrag !

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne deltage :)

Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:56

Som 20 årig  kan man sagens, holde foredrag, jeg begynde selv professionelt som 20 årig, men allerede som 18 årig, begynde jeg at "træne" for venner kollegaer tilbød med næsten gratis til firmaer osv.... Bytteaftaler og sådanne.

Mit råd er, hver 100 % sikker på dit matriale, og dine kunder den pågældende dag, Du er velkommen til at skrive hvis du skulle få lyst til lidt råd....

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 16:45

Det lyder satme fedt Big Smile

Kommer der ikke også noget IGNITE i Jylland, for sådan en indkaster som mig Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 16:46

Gemmer tråden, og når du når så langt så vil jeg super gerne høre dit foredrag Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 17:44

Peter R. Hansen:

Du har lige inspireret mig Søren.

Fedest - giv os en opdatering når du er kommet i gang

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:16

Selfølgelig kan du det !!

Desværre er der altid nogen der mener man skal være "gammel" for at tage ud til kunder og holde fordrag eller ud og give tilbud, men har du et vigtigt budskab eller en god vare så er alderen da ligemeget !!!.

Fuck dem der siger du ikke kan og slå så igennem og kom ud og fortæl folk dit budskab

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:25

Jeg synes det er en super holdning du har dig, og jeg kunne ikke være mere enig med dig i det med motivationen. Jeg har også selv en familie, som går meget op i, at de unge mennesker skal have den lange uddannelse og det faste job, så sikkerheden er hjemme. 

Det er meningsløst at diskutere med sådanne mennesker, for den holdning er brændt fast i dem. Så du skal bare ud og holde foredrag, og give den gas. Man skal ikke jagte andres drømme, og heller ikke lade sig banke ned af deres ærgelser :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:20

Hej Peter,

Jeg kan også kun tilslutte mig koret. Du skal da bare i gang. Man vil altid være yngre end andre uanset om man er 16, 46, 66 eller 86 - eller 20.

Og når man virkeligt har noget på hjerte, så er der ikke noget federe end at inspirere andre mennesker gennem et foredrag.

Jeg vil anbefale dig at tænke på indhold i starten (ganske som du gør) og så vent lidt med formen - om det skal være Powerpoint, fra en luftballon eller andre indfald. Det kommer jo også an på, hvordan du er som formidler. I den forbindelse vil jeg også lige anbefale prezi (prezi.com). Det er et virkelig godt værktøj i stedet for powerpoint, og folk kommer altid op og spørger mig efter et foredrag, hvilket program jeg brugte.

Jeg har også optaget mig selv og fundet ud af, at jeg brænder mest igennem, når projektoren er slukket, så jeg vil bevæge mig over til slet ikke at bruge projektor. Man kan sagtens danne billeder i folks hoved gennem sproget, men igen - det kommer jo an på, hvor man selv er stærk som formidler.

Jeg har i øvrigt også fulgt meget med i Anders Gisselmans gøren og laden, og jeg vil helt sikkert også bruge hans hjælp en dag. Jeg kan i øvrigt også anbefale hans nyhedsbrev.

Stort pøj pøj med det, og hvis du en dag vil skrive en bog om dine erfaringer, så smid en mail. Din historie lyder meget spændende.

De bedste hilsener

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:38

Tommy Krabbe:

I den forbindelse vil jeg også lige anbefale prezi (prezi.com). Det er et virkelig godt værktøj i stedet for powerpoint, og folk kommer altid op og spørger mig efter et foredrag, hvilket program jeg brugte.

Hej Tommy

Kan du uddybe prezi.com - hvad kan det?

Jeg har taget et kik på hjemmesiden og set et par demoer: Men hvad er din erfaring? Jeg ser mere animation og flere fancy præsentationer - og dermed flytning af fokus fra foredragsholder og op på skærmen. Jeg vil personligt hellere den anden vej. Mere dogme - ingen animationer, kun de de få ting som man virkelig har brug for til at understøtte foredraget.

Nå, det var ikke tanken at diskutere smag. Spørgsmålet var; hvad har det gjort for dig?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:48

Hej Søren,

Min erfaring er netop at det kan skabe mere fokus på taleren. Jeg kan hele tiden styre om jeg vil zoome mere ud eller gå tilbage eller frem uden at jeg behøver bladre gennem skærme. Normalt laver man dog en "sti", som jeg fx har gjort i denne dogme-agtige reklame for min bog. I stien kan du også have et stort billede, som du så zommer ind på for at sætte fokus på særlige detaljer. Videoen her er lavet i prezi, og det er videokomprimeringen, der gør, at billederne er blevet noget forkvaklede. Men du kan nok få et indtryk af, hvordan man kan bruge det som foredragsholder.

Se den ">her.

Mvh

Tommy

Hej med dig :-)

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)