Hej Peter,
Jeg kan også kun tilslutte mig koret. Du skal da bare i gang. Man vil altid være yngre end andre uanset om man er 16, 46, 66 eller 86 - eller 20.
Og når man virkeligt har noget på hjerte, så er der ikke noget federe end at inspirere andre mennesker gennem et foredrag.
Jeg vil anbefale dig at tænke på indhold i starten (ganske som du gør) og så vent lidt med formen - om det skal være Powerpoint, fra en luftballon eller andre indfald. Det kommer jo også an på, hvordan du er som formidler. I den forbindelse vil jeg også lige anbefale prezi (prezi.com). Det er et virkelig godt værktøj i stedet for powerpoint, og folk kommer altid op og spørger mig efter et foredrag, hvilket program jeg brugte.
Jeg har også optaget mig selv og fundet ud af, at jeg brænder mest igennem, når projektoren er slukket, så jeg vil bevæge mig over til slet ikke at bruge projektor. Man kan sagtens danne billeder i folks hoved gennem sproget, men igen - det kommer jo an på, hvor man selv er stærk som formidler.
Jeg har i øvrigt også fulgt meget med i Anders Gisselmans gøren og laden, og jeg vil helt sikkert også bruge hans hjælp en dag. Jeg kan i øvrigt også anbefale hans nyhedsbrev.
Stort pøj pøj med det, og hvis du en dag vil skrive en bog om dine erfaringer, så smid en mail. Din historie lyder meget spændende.
De bedste hilsener
Tommy Krabbe