Jeg står snart med et debatforum som skal lanceres, og i den forbindelse, kunne jeg virkelig godt tænke mig lidt gode retningslinjer indenfor SEO, som man bør overholde.
En anden ting jeg har bidt mærke i, er at det er en god idé at udnytte sine title-tags, med navnet på fx et indlæg, som en del af sidens titel.
Er der andre simple regler, som man skal sørge for at overholde? Jeg har tænkt mig at få en SEO-mand indover på et tidspunkt, men jeg laver selv hjemmesiden, så jeg tænker at jeg ligeså godt kan få det basale klaret i koden.
Hvis ikke... så er meget sandsynligt at dem der har lavet koden har tænkt på SEO, og eller at der i det community omkring forum'et er svar på dit spørgsmål.
Jeg koder alt fra bunden, så der er ingen færdige systemer inde over.
Jeg tænkte bare, om der var flere basale ting man skal huske, for at gøre siden mest mulig søgemaskinevenlig. Jeg er godt klar over, at der ligger mange ting i SEO, men her tænker jeg mere på det kodemæssige, og de regler jeg kunne forestille mig der er en del af.
Det behøves ikke vælge et skrædder syet system fra bunden , dette har intet med SEO at gøre , det er indholdet teksten der gør en forskel ,
Husk læs SEO bøgerne og følge debatten her dagligt på www.amino.dk så vil du have nok grundvidende til at vide , at det er unikke tekster og der sker noget dagligt på siden og gerne hver minut eller hver sekund på forummet , da google elsker sider der sker noget på
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Det behøves ikke vælge et skrædder syet system fra bunden , dette har intet med SEO at gøre , det er indholdet teksten der gør en forskel
Arhh, det er nu absolut ikke hele sandheden. Der er skam rigtig mange tekniske forhold, som kan spænde ben for det hele. Er det tilfældet er det komplet ligegyldigt hvilke tekster du skriver. Spørg bare Martin - i forhold til Amino! :)
Arhh, det er nu absolut ikke hele sandheden. Der er skam rigtig mange tekniske forhold, som kan spænde ben for det hele. Er det tilfældet er det komplet ligegyldigt hvilke tekster du skriver. Spørg bare Martin - i forhold til Amino! :)
Dertil kommer så linkbuilding.
Her vil jeg give mikkel meget ret. Det jeg typisk selv oplever er at open source systemer er langsommere til at få nyere funktioner og SEO muligheder indbygget i systemerne. Hvilket egentlig er lidt underligt når man tænker på hvor mange der ernt faktisk sidder og arbejder på de open source systemer... og ud over det har de også rigtig mange fejl hvad angår fx DC.
Der er fx også stadig open source systemer som ikke har title og description som standard i systemet.
Så efter min mening kan det altid betale sig at få et skrædersyet system, eller bygge det. Problemet er bare der at der er rigtig meget arbejde i det, og det er der mange går kolde. for det er ikke altid lige nemt at følge med udviklingen hvilket er et must når man laver sit eget.
Jeg selv har valgt den svære vej og har bygget mit eget system.
Det behøves ikke vælge et skrædder syet system fra bunden , dette har intet med SEO at gøre , det er indholdet teksten der gør en forskel
Dertil kommer så linkbuilding.
Det er netop dette jeg gerne vil undgå. Siden kommer som sagt til at indeholde et forum, men også artikler. Derfor er det vigtigt, at jeg kommer godt fra start med det tekniske, så jeg ikke mister SEO uden at vide det.
De 2 forhold jeg beskrev tidligere, er i hvert fald nogle af de ting, som jeg ved er en god idé at holde sig til. Jeg efterlyser blot flere fra samme skuffe :)
Her vil jeg give mikkel meget ret. Det jeg typisk selv oplever er at open source systemer er langsommere til at få nyere funktioner og SEO muligheder indbygget i systemerne. Hvilket egentlig er lidt underligt når man tænker på hvor mange der ernt faktisk sidder og arbejder på de open source systemer... og ud over det har de også rigtig mange fejl hvad angår fx DC.
Der er fx også stadig open source systemer som ikke har title og description som standard i systemet.
Så efter min mening kan det altid betale sig at få et skrædersyet system, eller bygge det. Problemet er bare der at der er rigtig meget arbejde i det, og det er der mange går kolde. for det er ikke altid lige nemt at følge med udviklingen hvilket er et must når man laver sit eget.
Jeg selv har valgt den svære vej og har bygget mit eget system.
MVH Kim
Her er jeg meget enig. Jeg holder mig helst fra de færdige systemer, da jeg ikke har nok styr på hvad der foregår. Nu er jeg selvfølgelig heldig at kunne lave det selv, og dét har jeg tænkt mig at benytte mig af.
Men ja, det er et kæmpe arbejde, men det er nu også engang sjovere synes jeg!