Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtige retningslinjer for SEO!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

@Fama

Der er en ting du ikke har med i din ligning, og det er at mange af dem på de første sider sikkert er pænt stabile til seo , og har brugt mange mange hundreder timer kun på SEO optimering. Det skriver du også, men hvad mange der ikke har så meget forstand på SEO ikke tænker over, er at det vigtigste ved SEO, er ikke at du laver de rette moves, det er at du ikke laver fejl, som Kim beskriver med duplicate content og mange andre ting.

Hvad betyder det så her ? Det betyder at Kim laver et CMS som formindsker muligheden for fejl hos hans brugere, så de ikke selv behøver at være SEO eksperter, eller så de ikke behøver betale virkelig mange tusinde kroner for at hyre en SEO ekspert. Og ud over det er der jo ikke så mange SEO eksperter, så risikoen for at man bruger sin hårdt opsparede penge på en gøgler, er nærmest 50/50. Alt dette kan et CMS som Kim tilbyder afbøde.

At Kim så nok med tiden sikkert vil komme højere på de søgninger du nævner, det en anden snak. Det kunne også tænkes at det snart bliver hot at få et hjemmelavet CMS, så alle de semigode og amatør- seo`er, ikke laver alle de fejl de laver nu. Og så ligger Kim måske meget godt på den søgning : SEO CMS ?

Det handler ikke altsammen om at ligge på side 1 på søgestrengen " SEO" , og slet ikke hvis man laver SEO CMS :-)

Meget enig i det du siger
Fama:
Jamen det her handler ikke om hvilket CMS, der er det bedste..... Det handler udelukkende om at jeg ikke er enig i påstanden om det altid bedst kan betale sig, at skræddersyet et CMS.... Hvilket jeg som sagt egentligt slet ikke kan forstå Kim påstår - for skræddersyr han CMS til alle sine kunder eller benytter han det sammeCMS  (hans eget) til alle kunder?

Hvis du nu undlod at bruge min løsning som eksempel på at det ikke altid kan betale sig, så ville jeg også selv tænke at det ikke handler om hvilket CMS som er bedst... Men det gjorde du så ikke...

Hvis du læser på min hjemmeside, vil du kunne læse at jeg tilbyder et grundsystem som skaber det bedste udgangspunkt for en god placering på søgemaskinerne og en løsning som har de bedste muligheder/funktioner for at optimerer sin hjemmeside. Du vil endda også kunne læse nogle af de ting som jeg har lavet i min løsning for at give systemet det bedste udgangspunkt, selvfølgelig er en del undladt på hjemmesiden da det ikke er alt konkurrenter skal vide.

Ud over det skrædersyr jeg stort set alle moduler som skal på siden, da jeg endnu ikke har haft fx en shop som har været den samme, ej heller et galleri som har skulle være det samme. så derfor har det bedre kunne betale sig at bygge de ting fra bunden igen.

Jimi Hove:
Det betyder at det var det jeg havde råd til , da jeg startede . Siden har jeg brugt ufattelig meget tid, på at rette ind på diverse ting som ikke er godt SEO, og det har jeg lært virkelig meget af. På samme måde beskriver Kim hvordan han lærer meget ved at lave fejl, som han så kan beskytte sine kunder imod i fremtiden.
Nemlig, det at lave fejl med vilje, lærer man en helt del af, nu har jeg så også gjort det i rigtig mange år, men det er nu også nødvendigt selvom der er nogle ting som ikke har ændret sig så meget. Der er stadig en del inden for SEO som hele tiden ændre sig.
Jimi Hove:
Men jeg skal også have en fyr indover snart som Kim, så jeg kan få ryddet op i det sidste.
Du ringer bare Stick out tongue
Jimi Hove:
Men jo, lad os bare slå fast, det ikke altid bedst at købe et CMS bygget fra bunden. Kun hvis det er bygget af en der ved hvad SEO handler om.
nemlig :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:02

Jeg citerer lige mig selv

KTJ-Media.dk:
Hvis du læser på min hjemmeside, vil du kunne læse at jeg tilbyder et grundsystem som skaber det bedste udgangspunkt for en god placering på søgemaskinerne og en løsning som har de bedste
@Fama

Inden du lige siger at jeg så har tilpasset et system, for sådan kunne det godt forstås, så nej jeg har programmeret det fra bunden med udgangspunkt i SEO. Det grundsystem bliver konstant udvidet med nyere og bedre funktioner som har med SEO at gøre, og det er kun takket være mine tests og masser af erfaring inden for SEO.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:46

KTJ-Media.dk:
Inden du lige siger at jeg så har tilpasset et system, for sådan kunne det godt forstås

Så skal man da vist også læse dine indlæg, som en vis herre læser bibelen ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:36

Mikael:

Hey alle.

Jeg står snart med et debatforum som skal lanceres, og i den forbindelse, kunne jeg virkelig godt tænke mig lidt gode retningslinjer indenfor SEO, som man bør overholde.

Jeg har fx hørt at man skal bruge URL's til indlæg, fx www.debatforum.dk/dette-er-et-indlaeg fremfor www.debatforum.dk/indlaegID_2 (begge URL's er fiktive).

En anden ting jeg har bidt mærke i, er at det er en god idé at udnytte sine title-tags, med navnet på fx et indlæg, som en del af sidens titel.

Er der andre simple regler, som man skal sørge for at overholde? Jeg har tænkt mig at få en SEO-mand indover på et tidspunkt, men jeg laver selv hjemmesiden, så jeg tænker at jeg ligeså godt kan få det basale klaret i koden.

På forhånd tak :)

- Mikael.

Hej Mikael,

Det letteste er at lave hele sitet, og så få lavet en analyse af det inden du publicerer det. Mange SEO'er tilbyder at lave en teknisk analyse som giver dig de retningslinier som er relevante ...der er rigtig mange gode råd ...de fleste af dem vil du sikkert følge helt naturligt. Så hvis du vil spare tid, så lav siden først og analyser og ret til bagefter.

Det vigtigste er at Title, Description, Keywords og <h1> er på plads. Alle keywords skal indgå i teksten.  Title og <h1> skal ikke være det samme. Der må kun være én <h1> på en side.
Navngivning af sider og billeder er relevante ...og "title" og "alt" properties alle steder hvor det er muligt.
Navngivning af links ...altså det der er mellem <a> tags ...
Senere kan du f.eks. udbygge med Miroformats for at gøre indholdet mere læseligt for søgemaskiner.
Men som sagt ...lav først ...analyser og optimer senere ...ellers ender du med at det tager meget lang tid.
Det var mine 5 cents ...,
:-) Andy

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:48

Hej Andy, det lyder som en god idé. Jeg har brug for en med viden om SEO, til at kigge sitet igennem!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 02:21

Mikael:

Hej Andy, det lyder som en god idé. Jeg har brug for en med viden om SEO, til at kigge sitet igennem!

Hej Mikael,

Jeg kan godt tage et hurtigt kig på det nu ...men har lige et par projekter jeg skal igennem før jeg har tid til at gå helt i dybden med det.

:-) Andy

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 13:08

Siden er ikke færdig endnu, så det er ikke aktuelt lige nu. Men ellers tak for tilbuddet :) 

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)