Jeg kører et test forsøg på et af mine produkter på min shop http://www.dinparfume.dk Jeg har 3 forskellige størrelser og jeg tænkte om man kunne bruge disse 3 størrelser til at kunne forbedre ens ranking på google.dk
Jeg tænker således:
Scarlett parfume 30ml Eau De Toilette Spray - Cacharel parfume
Cacharel parfume 50ml Eau De Toilette Spray Scarlett parfume
100ml Eau De Toilette Spray Scarlett parfume. Cacharel parfume
er dette den rigtige tankegang for at forsøge at ranke højt på forskellige søgetermer når man har 3 produkter til at kunne øge ens chancer på organisk søgning?
Dine "keywords" er det man kalder "longtails", fælles for dem er at der er meget få der søger på dem, tilgengæld er der større chance for at de få der så søger på dem, bliver til kunder, da de går efter noget yderst specifikt.
Har du tjekket hvor mange søgninger der er på disse?
Jeg ville være lidt mere hardcore og gå rent efter f.eks "scarlett parfume" eller "scarlett parfume cacharel".
Marcel jeg går ud fra du mener meta descriptions? I såfald skal de også være unikke? Jeg mener da google ikke bruger dette, da det kune skal få kunder til at købe?
Jeg skifter en del men bruger fx:
Køb din nye friske og forførende Prada parfume online allerede idag til Danmarks bedste priser. Vi har 1-2 dages levering i DK.
www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!
Google bruger dem ikke, nej - men du KUNNE teste med at lave disse descriptions unikke også for at teste CTR ;) Men det jeg mener med produktbeskrivelser er den tekst der står ved billedet og produktet. Du laver jo en ny side for hver af dine "størrelser" og derfor skal den beskrivelse der står ved siden af billedet også være helt unik :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen