Min første tanke da jeg klikkede mig ind på jeres hjemmeside var "puuha, hvor er det uoverskueligt".
Der er knapper, udråbstegn og billeder der allesammen SKRIGER efter mit blikfang på samme tid. Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. Skal jeg se på billedet til venstre? Skal jeg klikke ovre til højre? Skal jeg læse noget tekst?
Mit forslag er at gøre det meget mere overskueligt og forklare tingene i mindre bidder.
Men når det så er sagt, synes jeg det er et interessant projekt. Det kan godt være det er måden I vil gøre det på, men jeres B2B side er lidt dårligt forklaret synes jeg. Det er super vigtigt at konkurrencen og firmaet som folk skal synes godt om osv. matcher hinanden. Så det altså ikke er et computerspil-webshop man skal synes godt om og man så kan vinde 5 flasker rødvin.
Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk
Vi er heller ikke et sekund i tvivl om vores koncept. Vi er også super motiverede, og glæder os til at starte op!
Mange tak for tilbudet om hjælp. Det eneste vi søger hjælp til, er hvordan vi formidler konceptet bedst muligt til bruger og firmaer. Så hvis du kan hjælpe os på den front, ville vi sætte stor pris på det.
Vi er godt klar over at vores side ikke er specielt SEO venlig, men vi har valgt at holde vores side så simpelt som muligt, dvs. ikke så meget tekst. Vi har valgt her i starten, at fokuserer på google Adwords. Vi er godt klart over at vi kunne gøre det meget billigere, ved at optimerer tekster, men i starten er det ikke vigtigt at tjene en masse penge, men at få en masse tilfredse kunder.
Grunden til vi har valgt, at der ikke skal være mere tekst, er for at holde hjemmesiden så simpel, og ikke forvirrer brugerne mere end højst muligt.
Vi ringer alle vores kunder op, så firmaerne kan høre hvem vi er, og fortælle hvad de går ind til, før de vælger at oprette en konkurrence på vores side. Hjemmesiden henvender sig hovedsageligt til brugerne af siden.
Vi har prøvet at dele siden op, så ens første blikfang er på konkurrencen, derefter instrukserne. Taget i betragtning af hvor meget information der er nød til at være på forsiden, synes vi faktisk, at vi er sluppet meget godt fra det. Men vi er selvfølgelig meget interesserede i at høre forslag til, hvordan det kunne gøres endnu bedre!
Til b2b, hvad synes du der mangler i teksten? Er det selve konceptet der ikke er forklaret nok? er det hvad firmaerne får ud af det, der ikke er godt nok, eller noget tredje? Vi er meget interesserede i at høre din mening.